Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Volgorde taakbalk wijzigen in KDE....  (gelezen 1495 keer)

[OPGELOST] Volgorde taakbalk wijzigen in KDE....
« Gepost op: 2010/05/22, 15:39:31 »
Hoi (K)Ubuntu'ers,

Ik heb al meerdere keren het internet afgestruind op zoek naar de oplossing, maar ik heb nog nergens een antwoord gezien op de vraag die ik heb. Het is verder ook niet zo belangrijk, maar ik zou het volgende wel willen weten: Is het mogelijk om de volgorde van de gestarte applicaties in de taakbalk naar eigen inzicht te wijzigen in KDE? Daarmee bedoel ik eigenlijk dat ik - net als in Gnome - de volgorde aanpasbaar is door middel van het "oppakken" van de applicatie, en deze links of rechts van een andere gestarte applicatie neer te zetten?

Het grappige in KDE is dat elke laatst gestarte applicatie naar links verschuift op de taakbalk, terwijl ik juist gewend ben dat het rechts naast de al gestarte applicatie wordt neergezet. Door een simpele sleepactie in Gnome kun je dus de volgorde instellen zoals jij dat wilt. Maar in KDE krijg ik dit niet voor elkaar. De optie "verplaatsen" is ook grijs, en dan maakt het niet uit of de widgets ongrendeld zijn of niet.

Om hetgeen ik bedoel duidelijker te maken hieronder een voorbeeldje van wat ik bedoel:



Weet iemand hoe het mogelijk is om voor elkaar te krijgen dat de volgorde te wijzigen is?

Thanks!
« Laatst bewerkt op: 2010/05/22, 22:49:24 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Volgorde taakbalk wijzigen in KDE....
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/22, 20:09:26 »
Rechtermuisknop op een leeg plekje op de plaats waar de geopende programma's staan>>>Widgets ontgrendelen
Daarna nogmaals rechtermuisknop>>>Takenbeheer instellen>>>kies bij Sorteren voor Handmatig en druk op OK

Nu kun je ze gewoon verslepen door ze op te pakken :)

Re: Volgorde taakbalk wijzigen in KDE....
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/22, 22:48:42 »
Hoi Vistaus,

Ja hoor, that did the trick! Geweldig! Ik zat vanmiddag al in de buurt, maar ik had blijkbaar toch met de neus gekeken!  :D

Dank je voor het snelle reageren!  ;)

Groetjes,
Marqeaux.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: [OPGELOST] Volgorde taakbalk wijzigen in KDE....
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/22, 23:38:08 »
Graag gedaan :)
En geeft niks, soms kun je er net overheen kijken ;)