Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeemprogrammaprobleem ontdekt  (gelezen 589 keer)

Offline Dump

  • Lid
Systeemprogrammaprobleem ontdekt
« Gepost op: 2014/12/16, 15:15:16 »
Hoi allen.
Ik ben op een kast Ubuntu 14.04 aan het installeren en krijg na de eerste opstart bovenstaande melding. De reden van deze tweede installatie op deze kast is om te kijken of ik bij geluk het probleem dat ik in een ander topic heb aangehaald (geen audio) met mazzel kan oplossen.
Nu zegt de fout melding mij niet en de vraag is dus. heeft deze melding mogelijk iets met de audio te maken?
bericht is ......
helaas is de toepassing gtk-update-icon-cache-3.0 onverwacht gestopt.
Ook al heeft het niets met de audio te maken dan nog blijft de vraag hoe met deze melding verder om te gaan. Weer een nieuwe installatie?
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Frederik

  • Gast
Re: Systeemprogrammaprobleem ontdekt
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/16, 20:25:19 »
En wat voor kast is dat ? O0

Offline Dump

  • Lid
Re: Systeemprogrammaprobleem ontdekt
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/16, 20:48:45 »
Hoi Frederik.
Het is een oude compaq - sr5000, intel core 2, 2 gig geheugen. Omdat er toch nog niets opstond en omdat ik na 2 keer installeren dezelfde melding kreeg EN omdat ik toch al achter het bureau zit om een andere kast te installeren/optimaliseren heb ik Xbuntu er op gezet. Gewoon om te kijken of ik deze melding alsnog kreeg. Niet dus.
Doel van dit alles is omdat ik op deze kast geen geluid kan krijgen. (ben ik ook bezig met een ander topic) Maar indien nodig zet ik zo weer Ubuntu er op. Maar toch. Deze vraag blijft als ikdie versie weer er op ga zetten.
Wat denk je, door gaan met Xbuntu en dan het geluid probleem oplossen?
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline PKing

  • Lid
Re: Systeemprogrammaprobleem ontdekt
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/16, 21:09:15 »
Ik zou het laatste doen, en daarna met Pavucontrol naar dat geluid kijken.
Ik heb hier weliswaar er ook wat problemen mee maar Pavu heeft een normale GUI.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Frederik

  • Gast
Re: Systeemprogrammaprobleem ontdekt
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/16, 21:27:57 »
Xubuntu is een prima systeem voor jouw kast en geluid kan in alle Linux versies een probleem zijn.
Er bestaan voor de compaq - sr5000 geen Linux stuurprogramma's dus je zult moeten terugvallen op standaard stuurprogramma's: Pavucontrol nalopen zoals PKing zegt en de Pulse audioregeling nalopen of er niks gedempt staat.

Offline Dump

  • Lid
Re: Systeemprogrammaprobleem ontdekt
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/16, 21:49:24 »
Hallo Frederik.
Ik ga nu gewoon verder met Xbuntu. En van hier uit kijken of het het geluid/box probleem kan oplossen. Alleen als ik alles op 150% zet en daar waar ik dempen kan vinden  uit zet dan hoor ik  heeeeeeeeeeeeeeel in de verte een heeeeeeeeeeeel zacht geluidje. Ook de boxen even aangesloten van 2 andere werkende kasten maar die hebben hetzelfde probleem. Ik sloot eerst de mogelijk niet uit dat de boxen stuk waren en dan even een paar goedkope nieuwe boxen kopen. Maar dat heeft denk ik geen zin.
O wee als ze ineens beginnen te werken. Dan gaat hier letterlijk en figuurlijk het dak er af.
Ik houd je op de hoogte en ga eerst de Xbuntu optimaliseren met de tips die daar voor zijn. Daarna laat ik wel weer van me horen en mogelijk heb je dan nog advies, indien nodig.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.