Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: penpad  (gelezen 1594 keer)

wax

  • Gast
penpad
« Gepost op: 2007/03/04, 19:38:04 »
Ik heb volgende penpad
 

model nr: OP-302S

Ik kan nergens een driver vinden en krijg deze dus niet werkend.
Kan iemand een stap voor stap guide maken/vinden zodat dit wel lukt?Ik heb al tevergeefs gezocht en geprobeert met de wacom drivers e.a.
Het kan ook zijn dat ik mis met de installatie aangezien ik nooit eerder een penpad heb geinstaleerd in een linux omgeving
De penpad is zowel op ps/2(voeding) als op de com(communicatie) poort aangesloten.

Offline Nico

  • Lid
penpad
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/04, 20:44:53 »
Heb je al gekeken op de website van dat Penpad? Ik kan het merk nu niet zo goed zien, fotootje is nogal klein.
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

wax

  • Gast
penpad
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/04, 20:52:24 »
De site bestaat al niet meer, krijg alleen sportreclame als ik hem open

mischien kan iemand me al verder helpen door te vertellen onder welk device de com poort en de ps25 poort valt. Ik weet zelfs niet of de hardware wel gezien word door het systeem. Ik heb al verschillende devices geprobeert (/dev/ttyS /dev/psaux ,...) met de wacom driver en deze krijg ik dus niet werkend.
Door mijn gebrekkige kennis op dit vlak weet ik dus niet waar ik het best begin om dit werkend te krijgen

wax

  • Gast
penpad
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/07, 10:57:03 »
niemand die kan helpen?

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
penpad
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/07, 17:08:07 »
Nou, ik heb geen ervaring met dat ding, maar het is een serieel device zo te zien dus dat geeft de burger moed. Ik zou allereerst eens de volgende zoekopdracht in Google formuleren:

+"OP-302S" +linux

Met een beetje geluk vindt je dan wat informatie. Hopelijk is er software die de pad direct aanstuurt of misschien wel een drivertje. In het ergste geval moet je dat ding aansturen via QEMU, VMware of Wine, maar hoed dan ook met een emulator ...
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline Duckie

  • Lid
penpad
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/07, 18:02:09 »
Mij is het ooit gelukt om een onbekend merk pen-tablet te gebruiken met de wacom drivers.
Ik weet helaas niet meer hoe, en ik heb dat ding ook niet meer, maar misschien dat als je op wacom zoekt je wel iets bruikbaars tegenkomt.



De wacomdrivers zitten gewoon in de repositories.
____________________________________________

budster

  • Gast
penpad
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/07, 18:57:27 »
Je moet even zien uit te vogelen welke technologie er gebruikt wordt, 99,9% is het een wacom. ik heb zo een schermpje van liliput probleemloos aan de praat gekregen met wacom drivers.

Wel mijn xorg.conf aan moeten passen. Bij mij werdt deze vanzelf gedetecteerd.

wax

  • Gast
penpad
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/08, 15:14:06 »
wacom driver staat standaard in mijn xconf. maar krijg het niet werkend ermee. stom dat zulke dingen het in windows wel doen...
k geef het op,...

budster

  • Gast
penpad
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/08, 17:05:30 »
heb je de xorg.conf gedraait?
sudo dpkg -reconfigure xorg.xserver (of zoiets, vergeet exacte commando altijd)

wax

  • Gast
penpad
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/08, 20:19:54 »
jah al meerdere keren gedaan.

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
maar ik denk dat ik in de knoei loop met mijn muis en die tablet. mijn muis zit op usb terwijl de tablet de stroom haalt uit de ps2 connector en de data naar de com poort moet sturen, hoe ziet de xserver wat mijn muis is en wat de tablet is???? Ik heb al verschillende devices geprobeert en in de xserver-xorg word enkel gevraagd waar mijn muis zit. de wacom moet handmatig aangepast worden

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
penpad
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/08, 20:53:22 »
Op google is er vrij weinig over te vinden als je zoekt met het typenummer.
Het enige wat ik kan vinden zijn windows drivers.
Ik kom ook steeds verschillende fabrikanten tegen, van Wimtime tot Motorola.
Welke is het?

wax

  • Gast
penpad
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/13, 12:26:24 »
de wintime.
Ik heb trouwens de windows dirvers op cd maar daar kan ik vast niks mee (drivers omzetten ofzo)