Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Studio Editie.  (gelezen 1879 keer)

Offline Asperger

  • Lid
Ubuntu Studio Editie.
« Gepost op: 2008/11/06, 05:15:06 »
Is er een desktop-installeer DVD voor studio editie?
Waar kan ik die dan downloaden?
Als niet: waarom is die er dan niet en kan die er wel komen?
Zou een stuk makkelijker zijn om te installeren...

Offline frank7

  • Lid
Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/06, 06:15:12 »
Ubuntu user #248431
linux user #480561

Offline Asperger

  • Lid
Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 06:20:20 »
Ik bedoel die ja, maar dan met een installeer zoals Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu hebben.
Ook Christian edition en Muslim Edition hebben een grafische installeer.
Dezen starten allemaal grafisch op vanaf CD.
Waarom Studio edition niet?

Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 09:43:01 »
Asperger, je kunt ook gewoon Ubuntu installeren en dan het ubuntu-studio pakket installeren. Komt op hetzelfde neer als de Ubuntu Studio DVD installeren.

Offline Asperger

  • Lid
Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/06, 15:41:54 »
En kan ik dat pakket los ophalen?
Net zoals met Edubuntu nu het geval is?
Zou eigenlijk het makkelijkste zijn, een aanvullings-CD zoals met Edubuntu voor Studio, Ultimate, Christian en Mulim edition.

Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/06, 16:46:08 »
Nee, dat kan niet. Het is òf de Ubuntu Studio DVD installeren die gebaseerd is op de Alternate Live CD van Ubuntu òf Ubuntu installeren en vervolgens het ubuntu-studio pakket installeren.

Offline Asperger

  • Lid
Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/06, 17:21:09 »
En dat studio-pakket kan ik alleen van die DVD halen?
Hoe herken ik de studio-specifieke pakketten dan?

Offline Amiguntu

  • Lid
Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/06, 17:28:17 »
Ik weet niet precies wat je wil, maar er staan verschrikkelijk veel programma's op die Studio-dvd. Programma's die je misschien helemaal niet wil hebben.

Misschien is het beter om de programma's die je juist wel wil hebben (Audicity [of hoe het heten mag...], Kino, een stuk of wat playertjes) te installeren en de rest van Studio te laten voor wat het is.


Amiguntu
~~~/\___Flevoland___/\~~~


so i throw the windows wide
and call to you across the sky...

Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/06, 19:47:31 »
De specifieke Ubuntu Studio pakketten herken je zo omdat ze allemaal ubuntustudio-* heten in Synaptic.

Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/06, 19:50:08 »
Citaat van: Asperger
Als niet: waarom is die er dan niet en kan die er wel komen?
Omdat Ubuntu Studio geen officiele Canonical release is en in elkaar wordt gezet door vrijwilligers. Waarschijnlijk ontbreekt het ze gewoon aan tijd en geld.

Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/07, 06:29:23 »
Er schijnt nog een andere reden te zijn, maar die heb ik nog niet kunnen verifiëren. De UbuntuStudio editie maakt gebruik van een iets andere kernel (rt) die beter geschikt is voor muziekproducties. Bij het bouwen van de dvd voor Probleemloos oversttappen op Linux (waar de UbuntuStudio pakketten in op zijn genomen) kreeg ik problemen met die kernel. De live omgeving wilde niet meer opstarten. Je kunt UbuntuStudio ook gebruiken  met de 'normale' kernel en dat is wat ik voor de dvd heb gedaan.

Kortom, het lijkt er op dat de live omgeving/grafische installer niet compatibel is met de rt-kernel en dat kan een reden zijn voor het ontbreken van die handige installer.

Offline ohjajoh

  • Lid
Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/07, 09:33:17 »
Dat van die kernel klopt inderdaad, de 8.10 versie heeft m niet omdat dat nog niet gelukt is. Die editie is echt voor die doelgroep bedoeld, de meeste paketten die daar inzitten hebben de Canonical distributies ook, alleen vaak de iets oudere geteste versies. Voor mij is de studio-editie alleen echt tof daar ik minder hoef te doen om jack goed aan de praat te krijgen.

DarkEra

  • Gast
Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/08, 02:45:10 »
Citaat van: jstedehouder
Kortom, het lijkt er op dat de live omgeving/grafische installer niet compatibel is met de rt-kernel en dat kan een reden zijn voor het ontbreken van die handige installer.
Hmmm.... Dan vraag ik me af waarom 64 Studio (gebaseerd op Debian Etch) wel een Live-cd/dvd versie heeft. Deze gebruiken namelijk ook een rt-kernel.

Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/08, 06:50:01 »
Citaat van: DarkEra
Citaat van: jstedehouder
Kortom, het lijkt er op dat de live omgeving/grafische installer niet compatibel is met de rt-kernel en dat kan een reden zijn voor het ontbreken van die handige installer.
Hmmm.... Dan vraag ik me af waarom 64 Studio (gebaseerd op Debian Etch) wel een Live-cd/dvd versie heeft. Deze gebruiken namelijk ook een rt-kernel.
Goede vraag ;)

Ik heb het probleem gesignaleerd bij drie releases (7.04, 7.10 en 8.04). De live omgeving wilde niet starten met de rt-kernel. Als ik wat meer tijd had zou ik graag in 64 Studio duiken om te zien wat zij hebben gedaan.

Ubuntu Studio Editie.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/08, 10:57:20 »
Voor zover bekend gebruiken ze een Low Latentie kernel  voor Ubuntu Studio.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D