Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apple klaagt Samsung aan  (gelezen 2466 keer)

DarkEra

  • Gast
Apple klaagt Samsung aan
« Gepost op: 2011/04/20, 00:29:09 »
Een appeltje, iemand?  ;)

U vraagt wij draaien.  =D

"Apple klaagt concurrent en partner Samsung aan omdat diens Galaxy-smartphones en -tablets te veel op de iPhone en de iPad lijken."

Bron: http://www.zdnet.be/news/126904/apple-klaagt-samsung-aan/

Het moet niet gekker worden.... Ik bedoel... waar maken ze zich toch druk om. Typische gevallen van mieren******ij imho en zoveel lijken ze ook weer niet op elkaar. Duidelijke verschillen zijn toch zichtbaar of je moet oogkleppen op hebben.  :D

Apple wil een appel voor de dorst lijkt het.

Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/20, 00:31:11 »
Ik kan ze geen ongelijk geven. Die icoontjes van Samsung lijken wel ontzettend sterk op die van Apple waar ze copyright op hebben. Alleen typisch dat ze ook de Nexus S als schuldige noemen, terwijl die voor geen meter lijkt op de iPhone. Maar de icoontjes van Samsung zelf op de Galaxy S enzo, daar kan ik ze geen ongelijk over geven en ik heb al vele reacties op internet gelezen van mensen die mijn mening delen.

Offline kasper2

  • Lid
Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/20, 00:37:21 »
...En vervolgens klaagt Samsung Apple aan http://tweakers.net/nieuws/73945/samsung-overweegt-counterclaim-tegen-apple.html. Uiteindelijk zal het erop neerkomen dat Samsung patenten van Apple mag gebruiken, en Apple mag patenten van Samsung gebruiken. Zo gaat dat altijd als dit soort bedrijven elkaar aanklagen. Eigenlijk gewoon een soort andachttrekkerij van beide partijen zonder dat het gevolgen zal hebben.
Alles is relatief

Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/20, 00:39:00 »
...En vervolgens klaagt Samsung Apple aan http://tweakers.net/nieuws/73945/samsung-overweegt-counterclaim-tegen-apple.html. Uiteindelijk zal het erop neerkomen dat Samsung patenten van Apple mag gebruiken, en Apple mag patenten van Samsung gebruiken. Zo gaat dat altijd als dit soort bedrijven elkaar aanklagen. Eigenlijk gewoon een soort andachttrekkerij van beide partijen zonder dat het gevolgen zal hebben.
zoiets zij iemand ook al op werk ja, "ze klagen elkaar aan, dat hou in dat ze op een manier elkaars technologieƫn gaan delen"...
maar goed, we zien wel wat het nu weer word dan...


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/20, 00:51:17 »
Og ze doen het niet voor het geld maar het is verdomt goede reclame.
Zo komt Apple weer eens in het nieuws.
Ze hebben dat soort dingen altijd goed voor elkaar.

Alles lijkt op elkaar en dat zul je altijd hebben. Is het met opzet? Zou kunnen maar in veel gevallen is het toeval.

Ik heb het niet zo op dit soort onnozele patenten. Laat ze een patent nemen op een systeem in plaats van hoe iets er uit ziet en of iets van links naar rechts op je scherm gaat.

Lijkt het als je naar de plaatjes kijkt. Ja op een aantal punten lijkt het. Maar je blijft er wel een andere telefoon in herkennen.
Ik zie er gelijk een Galaxy S in en op het plaatje herken je gelijk een i-phone. ook door de extra rij is het anders.
Was mij trouwens nooit opgevallen dat het op de i-phone zou lijken.

Kasper2 en Richard, jep zo gaat het.
Zielig maar waar.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/20, 15:15:36 »
Of zouden ze een patent van Samsung willen gebruiken? Klaag ze aan en los het op door een onderlinge patent ruil. Volgens mij is lijkt dat wel een nieuwe trend te worden.

Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/20, 17:12:22 »
@Vistaus, ja het zou best kunnen dat dit de betreffende patenten van Apple schendt.

Ik kan Apple zelf echter geen gelijk geven. Het patenteren van de vorm en uiterlijk van een toestel is waanzin.
Hoe kan iets abstracts als een idee, of een gedachte, eigendom van iemand zijn als deze vrij repliceerbaar is?

De patentenindustrie is zwaar, zeer zwaar, achterhaald. Het is van de zotte dat een algoritme, zeker als deze door de benadeelde partij ook zelf verzonnen is, gepatenteerd kan worden.
Hetzelfde geldt ook met dit geval, het gaat hier om de uiterlijk van een apparaat. Stel je eens voor dat computer-monitors, televisie's, oudere telefoons of toetsenborden besmeurd zijn met dit soort patenten (en met succes bevochten). 
Designs worden altijd geleend van elkaar, daar heeft de consument alleen maar baat bij. Zo is de computerindustrie, en ook Apple, groot geworden. Zou het niet de consument moeten zijn die op de eerste plaats komt, in plaats van de bedrijven?
Complete waanzin, ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

P.S.
Voor de duidelijkheid. Ik ben een groot voorstander van copyrights. Het is een misverstand dat een copyright een variatie is op een patent, copyright is een compleet andere zaak. (Hier een mooie uitleg (engelstalig))
Ook ben ik niet direct een tegenstander van patenten (wel van softwarepatenten), wel zeg ik dat het systeem echt op de schop moet. Hier is een afbeelding, dat zegt meer dan 1000 woorden: http://webshop.ffii.org/
« Laatst bewerkt op: 2011/04/20, 17:16:59 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/20, 20:46:42 »
@Sjoerd: Ik heb het NIET over de design van het toestel zelf. Ik heb het over MIUI, Samsungs aangepaste interface (net als Motorola Blur en HTC Sense). Die lijkt sterk op iOS en daar zijn veel mensen op internet het met me eens.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/20, 22:04:53 »
@Sjoerd: Ik heb het NIET over de design van het toestel zelf. Ik heb het over MIUI, Samsungs aangepaste interface (net als Motorola Blur en HTC Sense). Die lijkt sterk op iOS en daar zijn veel mensen op internet het met me eens.

Vistaus het kan er op lijken en iedereen kan er over vallen, maar draait de industrie niet door om deze onzin in patenten vast te leggen?
Zodra je dus de onder balk uit 1 geheel maakt omdat dat er netjes uit ziet en je zet 4 rijen iconen op een rij die je toevallig van links naar rechts laat bewegen, dan ben je aan het kopiƫren?

Dit soort onzin moet niet eens opgenomen worden als patent.
Het uiterlijk van de telefoon. Ja als je naar specifieke dingen kijkt, lijkt het er op. Maar over het geheel is het wel een andere telefoon. Ook daar vind ik dat ze door schieten.

Kunnen het nog zoveel mensen met je eens zijn, het blijft onzin en typisch het gezeur van dat soort bedrijven wat denkt alles te weten en wil bepalen wat er gebeurd.
Nu wil Steve Jobs dat de zaak tegen iTunes stopt. Hij weet dat hij daar verkeerd mee zit en dat als de uitspraak komt dat hij net als in het verleden, het haasje is.
Wat Apple doet met iTunes is vele malen erger dan wat Samsung doet. Apple schaad de consument en een industrie. Kun je van Samsung niet zeggen met dit patenten onzin gebeuren.

wat de anderen zeggen waar het om gaat klopt. Als ze er geen baad bij hadden kwa patenten en dergelijke.
Ze hebben waarschijnlijk geld nodig met de iTunes zaak.

Apple de grootste kopieerder die er is klaagt Samsung aan. Te droevig om waar te zijn.

Vistaus trap aub niet in die marketing onzin van Apple. Zo krijgen ze het keer op keer voor elkaar om hun misstappen te verdoezelen.

O leuk een i-phone. Kunnen ze precies zien waar je bent geweest.
En je kunt het niet uit zetten. Apple doet niets met die info. Is dat zo!?



 


Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/20, 22:09:10 »
Ja, die lijkt sterk op die van iOS. Daar geef ik ze ook gelijk in.
Maar mijn punt is dat ik die aanklacht nog steeds onterecht vind. Een interface hoort niet patenteerbaar te zijn, dat is het gelukkig ook niet in Europa. De eindgebruiker doet het alleen maar schade toe, en in praktijk zijn het de grote corporaties die hier baat bij hebben.
Technologiebedrijven volgen gewoon trends, dat hebben ze altijd al gedaan. Daarom lijken al die PC's ook zo op elkaar.
De interface is mijns inziens niets ander dan het design. Uiteindelijk is de eindgebruiker de grote verliezer van dit geruzie.

Dit is volgens mij niet waar het patentensysteem voor bedoeld was.

@emiel Google kan je ook volgen, wel vragen ze hier eerst nadrukkelijk toestemming voor. (Op het moment dat je bijvoorbeeld je weer/locatie widget inschakeld voor je thuisplaats.).
En je kan  dit bij Google (Android) gemakkelijk uitzetten tussen de instellingen.
Ook gaat Apple een stapje verder. link
Maar goed, dat is een andere discussie. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/20, 22:13:26 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Apple klaagt Samsung aan
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/20, 22:24:55 »
Ja, die lijkt sterk op die van iOS. Daar geef ik ze ook gelijk in.
Maar mijn punt is dat ik die aanklacht nog steeds onterecht vind. Een interface hoort niet patenteerbaar te zijn, dat is het gelukkig ook niet in Europa. De eindgebruiker doet het alleen maar schade toe, en in praktijk zijn het de grote corporaties die hier baat bij hebben.
Technologiebedrijven volgen gewoon trends, dat hebben ze altijd al gedaan. Daarom lijken al die PC's ook zo op elkaar.
De interface is mijns inziens niets ander dan het design. Uiteindelijk is de eindgebruiker de grote verliezer van dit geruzie.

Dit is volgens mij niet waar het patentensysteem voor bedoeld was.

@emiel Google kan je ook volgen, wel vragen ze hier eerst nadrukkelijk toestemming voor. (Op het moment dat je bijvoorbeeld je weer/locatie widget inschakeld voor je thuisplaats.).
En je kan  dit bij Google (Android) gemakkelijk uitzetten tussen de instellingen.
Ook gaat Apple een stapje verder. link
Maar goed, dat is een andere discussie. :)

Eerste gedeelte ben ik het met je eens.
2de gedeelte ben ik het ook met je eens. Het klopt dat je met Google ook kunt volgen en nog wel online ook nog.
Het verschil is, is dat ze het melden en je het uit kunt zetten en dat kun je bij de i-phone niet.
Tevens is het nooit gemeld dat het kan.