Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bye bye Opensuse!  (gelezen 2307 keer)

Offline ppaass

  • Lid
Bye bye Opensuse!
« Gepost op: 2011/10/08, 23:10:28 »
Hoi,
Ik heb opensuse een tijdje geleden geinstalleerd, omdat Ubutu steeds raar deed.
Ubuntu deed eerst goed werken en toen bij het opstarten zij hij bij het login-scherm dat de gnome look fout was of zoiets.
Toen weer opnieuw geinstalleerd en nu start hij gewoon op en dan gaat het scherm de hele tijd springen, en kun je niks doen.
Hebben jullie deze problemen ook gehad?
Van openSuse word ik helemaal gek, met programma's installeren met yast 9/10 keer doet hij het niet, moet die iets van gnu-gpn sleutels installeren... Hij vraagd het wel 20 keer. soms moet ik de cd erin stoppen om te installeren.
Je kunt er geen mincraftSP op installeren en Hamachi & Haguichi.
Microfoon doet het niet, als ik niks heb aangesloten en mic niet aan staat klink ik als een maffia-robot  XD .
Jammer dat ubuntu het bij mij steeds niet doet. denken jullie dat 11.10 het wel gaat doen?? (wanneer komt die eigenlijk? ???)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/08, 23:17:58 »
Tja, als ik dat verhaal van jou zo lees, dan ligt het aan jou. En niet aan het besturingssysteem van je computer....

Dit zeg ik niet om je te beledigen, maar omdat je er niks aan hebt wanneer ik er doekjes om wind. Leer zorgvuldig om te gaan met je besturingssysteem. Of het nou Ubuntu of openSUSE is, dat maakt niet uit.  :)

Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/08, 23:51:12 »
+1 Pjotr; ook niet beledigend bedoeld maar misschien is het beter eerst de info te lezen m.b.t. OS-en.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/08, 23:59:31 »
+1 Al kan ik me die frustratie rond Yast voorstellen. Vind het inderdaad een vervelend programma.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/09, 00:08:21 »
ppaass, geef eens wat meer info over je hardware: cpu, geheugen en ook je grafische kaart.
Dat je problemen hebt met het beeld kan aan de grafische kaart/driver ervoor liggen.
Geef ook eens weer welke versie van Ubuntu je wilde of hebt geïnstalleerd.
Dus eerst wat meer info graag. ThanX!

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/09, 00:13:09 »
Beste ppaass,

Ik heb uiteindelijk dit topic naar hier verplaatst.

Ik heb zelf -kort, weliswaar- met OpenSuse gewerkt, maar daarvan weet ik dat sommige dingen daar anders werken dan bij Ubuntu. Er zijn hier wel mensen te vinden die hiervan behoorlijk verstand hebben, maar je kan je specifieke vragen wellicht beter op een OpenSuse forum stellen. Bovenaan dit subboard staan links hiernaar, ongetwijfeld hebben ze ook een wiki of andersoortige online info waar je dingen kan vinden.
OpenSuse is een hele degelijke, en een van de grootste Linux-distros, en dus geen rammelend geheel of een broze versie (althans die geluiden hebben ons nog niet bereikt). Wat jij ervaart kan bv. een verkeerde instelling ergens zijn.

V.w.b. je Ubuntu problemen kan ik er nog niet helemaal chocola van maken. Als je dit wilt oplossen (en waarom zou je niet, we hebben wel voor hetere vuren gestaan), maak dan een topic aan in Software en Configuratie. Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat je bent tegengekomen, sinds wanneer, en geef aan welke versie je draait op welke hardware. Via gerichte vragen en antwoorden proberen we dan te achterhalen wat er mogelijk is.

Succes alvast  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/09, 11:20:35 »
ik vind OpenSuse ook niet zo prettig.
Maar dat komt omdat ik vast gebrand zit aan Ubuntu.
OpenSuse heeft  bij mij altijd heel goed gewerkt.
Maar ik vind mij weg meer met Ubuntu dat wel altijd prettig werkt.
Wat kan is dat je cd of cdspeter niet goed werkt.
Waardoor na installatie wat dingen vreemd doen. :|
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/09, 13:29:02 »
Als je soms de cd erin moet doen, komt dat omdat je de pakketbronnen nog op de cd / dvd staan ingesteld. Die moet je gewoon ff veranderen.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline ppaass

  • Lid
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/09, 13:31:12 »
Hoe verander ik dat?

Offline ppaass

  • Lid
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/09, 15:01:50 »
Hoi,
Ik heb Ubuntu weer werkend gekregen naar een tijdje experimenteren, ik moetst blijkbaar ´pakketen herstellen´ kiezen.
Ik heb Minecraft werkent gekregen en Hamachi & haguichi.
Nu is ubuntu een beetje langzaam (het is maar een pentuim 4  XD)
Hoe verwijder je Opensuse?

Groetjes!

Offline heir4c

  • Lid
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/09, 17:02:14 »
Je kan die voorlopig erop laten staan, en later er een andere versie van Ubuntu op zetten. Zo kan je altijd een nieuwere versie eerst testen voor je de oude install vervangt.
Anders gewoon naar "Schijfgereedschap en daar kan je de partitie waarop OpenSuse staat verwijderen of formatteren.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline ppaass

  • Lid
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/09, 17:50:06 »
Oke, maar als hij nu langzamer is dan normaal dan kan ik de opensuse schijf toch formatteren
toch?

Offline Wout55

  • Lid
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/09, 17:59:07 »
Een niet actieve partitie heeft geen invloed op de performance (snelheid). Je kan eens in je homedirectory kijken hoeveel ruimte je hebt in de actieve partitie. Als die ruimte erg klein wordt (zeg < 300 MB) dan kan dat de prestaties wel beïnvloeden. In dat geval moet je kijken of je ruimte vrij kan maken.

Offline OrangeTux

  • Lid
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/09, 19:16:27 »
Hoi,
Ik heb Ubuntu weer werkend gekregen naar een tijdje experimenteren, ik moetst blijkbaar ´pakketen herstellen´ kiezen.
Ik heb Minecraft werkent gekregen en Hamachi & haguichi.
Nu is ubuntu een beetje langzaam (het is maar een pentuim 4  XD)
Hoe verwijder je Opensuse?

Groetjes!

Ergens anders op dit forum is dit programma besproken. Misschien dat dit het proberen waard is.
http://www.webupd8.org/2011/10/increased-performance-in-linux-with.html

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bye bye Opensuse!
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/09, 20:30:18 »
Geen goede tip: beter eerst je systeem gezond krijgen.

Bij gebrek aan meer technische kennis zou dit bij mij een herinstallatie inhouden op een mooi leeggemaakte systeempartitie.