Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu server+Thin clients  (gelezen 1155 keer)

Offline noeltiger

  • Lid
Ubuntu server+Thin clients
« Gepost op: 2010/04/25, 14:09:41 »
beste Ubuntu gebruikers....
Kan mischien iemand mij een idee geven hoe ik het volgende moet aanpakken?

voor een school in Afrika willen we een klaslokaal met 20 HP thin clients, en een Ubuntu server installeren.
 het idee moet zijn zoals bij windows server 2003. dus Active Directory waar alles user, groepen,  en policies kunnen gemaakt worden en de rechten toekennen.
alle Thin clients zullen op het netwerk aangelosten worden.
dus, als een gebruiker zijn/haar thin client aanzet, en met de juiste gegevens inlogt krijgt hij/zij alles van de server. dus alle applicaties worden vanaf de server gedraaid. zoals we halemaal weten dat op thin clients wordt er niks geinstalleerd.
mijn vraag aan jullie is, of er iemand in de staat is om mij dit helemaal uit te leggen, of naar een duidelijk documentatie hierover tozenden.

Mvg,
Noeltiger

Re: Ubuntu server+Thin clients
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/27, 22:25:07 »
Download de alternate installatie CD. Na het opstarten van de CD en het opgeven van de taal op F4 drukken en de optie LTSP server installeren. Vervolgens Ubuntu installeren.

Alles zou dan automatisch geïnstalleerd moeten worden.

Voor een uitgebreidere uitleg kun je hier eens kijken of google gebruiken en zoeken op Ubuntu LTSP ;)
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]