Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice  (gelezen 806 keer)

OpenOffice
« Gepost op: 2008/02/29, 01:32:35 »
L.S.

Weet iemand toevallig of het mogelijk is de menu-kleuren van het gekozen thema in Ubuntu door OpenOffice aan te laten nemen? Bij mij werkt het niet en ik weet niet hoe dit te verhelpen.

Nu ik toch bezig ben: de menu-items op het paneel zijn in het engels (Applications, Places, System), maar wat er onder hangt is grotendeels in het Nederlands. Omdat ik dit nogal irritant vind: hoe krijg ik dit of geheel in het engels, of geheel in het Nederlands?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline hadez

  • Lid
OpenOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/29, 02:03:41 »
Dat laatste kan je als volgt oplossen:

Systeem - Beheer - Taalondersteuning (maar dan in het engels :P)

Met een beetje mazzel gaat hij vanzelf roepen dat je taalondersteuning niet helemaal optimaal is.Anders moet je "nederlands" of "dutch" selecteren.

Ik geloof dat OOo een eigen thema-iets gebruikt... maar je kan namelijk wel thema's installeren in Synaptic.  Maar ik heb daar zelf nooit echt in gezeten, dus k kan het je ook niet uitleggen...

Offline vanadium

  • Lid
OpenOffice
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/29, 08:51:32 »
Heb jij wel de standaard versie van Ooo van Ubuntu? Ik heb eens mijn thema veranderd naar "Glossy"en ik zie dat OOo dat ook netjes overneemt net zoals de andere Gnome applicaties.

Omtrent je taal: het kan inderdaad liggen aan onvolledig geïnstalleerde taalondersteuning. Naast de tips van hadez moet je ook opletten tijdens de login: ik vermoed dat je ook tijdens de login je taal van de sessie moet kiezen.

OpenOffice
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/29, 12:32:24 »
Dank Vanadium en Hadez,

Problemen zijn echter nog niet helemaal opgelost. Ik heb al een keer de taalondersteuning verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het systeem blijft tweeslachtig: nederlands en engels. Te zien in het bovenste paneel, maar ook blijven sommige pakketen volledig Engelstalig, zoals Evolution en Nautilus. Het klopt inderdaad dat als je van taal verandert je bij het inloggen de keuze krijgt voorgelegd. Het wordt dan dus toch niet helemaal consequent doorgevoerd.
Is er geen manier, bijvoorbeeld middels code in de terminal, om het te forceren?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.