Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows 7 als openssh-server voor debian (Solved)  (gelezen 654 keer)

Offline peer

  • Lid
windows 7 als openssh-server voor debian (Solved)
« Gepost op: 2019/06/28, 14:51:45 »
Ik gebruik openssh voor communicatie tussen mijn debian pc (client met Filezilla) en mijn debian laptops (servers). dat werkt prima.

Nu probeer ik om een windows7 pc ook als opensshserver te gebr uiken. Ik heb  openssh gedownload en de beschrijving op  de site: "https://winscp.net/eng/docs/guide_windows_openssh_server".  Het installeren is goed gegaan en de sshd en ssh-agent services draaien.

Het lukt mij echter niet om verbinding te maken. Ik krijg telkens de melding 'Authentication failed' in Filezilla. In eerste instantie geprobeerd om alleen met mijn windowsusername in te loggen lukt niet. Met wat googlen heb ik ontdekt dat dit ook niet kan lukken omdat  ik op deze windowspc zonder wachtwoord inlog en daar kan openssh niet mee omgaan.

Dus heb ik op de windowsmachine een key aangemaakt en deze gekopieerd naar mijn debian machine. Maar de key wordt niet herkend. Hier gaat dus iets helemaal fout. Ik kom er niet uit. Kan iemand mij op weg helpen???



« Laatst bewerkt op: 2019/06/28, 17:04:06 door peer »

nahjo

  • Gast
Re: windows 7 als openssh-server voor debian
« Reactie #1 Gepost op: 2019/06/28, 15:44:33 »
Citaat
In eerste instantie geprobeerd om alleen met mijn windowsusername in te loggen lukt niet. Met wat googlen heb ik ontdekt dat dit ook niet kan lukken omdat  ik op deze windowspc zonder wachtwoord inlog en daar kan openssh niet mee omgaan
En als je in je W7 een wachtwoord aan je account plakt gaat het dan wel?

hint
« Laatst bewerkt op: 2019/06/28, 16:11:14 door nahjo »

Offline peer

  • Lid
Re: windows 7 als openssh-server voor debian
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/28, 17:03:38 »
Dat werkt!!!
bedankt Nahjo.

Windows is nu weer wat veiliger omdat ik een wachtwoord gebruik maar het is voor de familie wel makkelijk dat ze geen wachtwoord hoeven in te voeren.

Met de combinatie gebruiker - wachtwoord maakte Filezilla direct contact met de pc