Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wireless ingeschakelt houden terwijl lan is aangesloten  (gelezen 1381 keer)

wireless ingeschakelt houden terwijl lan is aangesloten
« Gepost op: 2008/11/18, 14:00:17 »
hallo,
ben al een tijd aan het zoeken, maar als ik mijn packardbell netstore(externe hd :usb en lan aansluiting) lan aansluit, probeert hij internetverbinding te maken via de harde schijf en niet meer via wireless, waarmee hij nog wel verbonden is.
Ik hoop dat het duidelijk is.
wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn netstore met een utp-kabel aansluit, maar dat ik internet verbinding houd met mijn wireles?

M.V.G Max
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Re: wireless ingeschakelt houden terwijl lan is aangesloten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/18, 14:09:51 »
't is me niet helemaal duidelijk, maar 1 apparaat kan onder Linux doorgaans maar één netwerkverbinding maken en Linux kiest dan de best mogelijke en dat is per definitie de kabel

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: wireless ingeschakelt houden terwijl lan is aangesloten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/19, 07:28:43 »
niet helemaal duidelijk maar onder 8.10 kiest de networkmanager uit twee beschikbare connectie mogelijkheden. dus beiden zijn actief, in die zin dat ze elkaar kunnen ¨aflossen¨, wanneer er 1 uitvalt.

Re: wireless ingeschakelt houden terwijl lan is aangesloten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/19, 09:12:44 »
hallo,
ben al een tijd aan het zoeken, maar als ik mijn packardbell netstore(externe hd :usb en lan aansluiting) lan aansluit, probeert hij internetverbinding te maken via de harde schijf en niet meer via wireless, waarmee hij nog wel verbonden is.
Ik hoop dat het duidelijk is.
wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn netstore met een utp-kabel aansluit, maar dat ik internet verbinding houd met mijn wireles?

M.V.G Max

Ik weet niet wat je bedoeld met netstore, maar ik vermoed dat dit een soort harde schijf is met een utp verbinding. Als je deze aansluit, dan kan je vervolgens geen verbinding meer maken met je draadloze netwerk?

Als dat zo is, dan zou je de netstore harde schijf moeten aansluiten op de (draadloze) router. Deze kan je vervolgens via het draadloze netwerk benaderen.

Re: wireless ingeschakelt houden terwijl lan is aangesloten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/22, 17:59:44 »
hallo,
ben al een tijd aan het zoeken, maar als ik mijn packardbell netstore(externe hd :usb en lan aansluiting) lan aansluit, probeert hij internetverbinding te maken via de harde schijf en niet meer via wireless, waarmee hij nog wel verbonden is.
Ik hoop dat het duidelijk is.
wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn netstore met een utp-kabel aansluit, maar dat ik internet verbinding houd met mijn wireles?

M.V.G Max

Ik weet niet wat je bedoeld met netstore, maar ik vermoed dat dit een soort harde schijf is met een utp verbinding. Als je deze aansluit, dan kan je vervolgens geen verbinding meer maken met je draadloze netwerk?

Als dat zo is, dan zou je de netstore harde schijf moeten aansluiten op de (draadloze) router. Deze kan je vervolgens via het draadloze netwerk benaderen.

dat is inderdaad wat ik bedoel.
het probleem alleen is:

al mijn linux partities staan ook op die schijf:P. daarom wil ik het via deze laptop, maar als het niet anders is, wacht ik een week tot ik mijn pc heb en dan kan mijn schijf weer leeg

iedereen weer bedankt
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm