Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: microfoon voor skype werkt niet  (gelezen 6473 keer)

deboerels

  • Gast
microfoon voor skype werkt niet
« Gepost op: 2008/05/30, 20:28:21 »
Ik heb vandaag een microfoon op mijn computer aangesloten. (roze stekker in roze ingang) om te kunnen skypen.
Als ik een verbinding maak, dan hoor ik de andere kant, maar de andere kant hoort mij niet. Ik heb alle kabeltjes gecontroleert en dat zit wel goed. Na lezing op dit forum heb ik alsmixergui geinstalleerd.
Als ik met als mijn line in probeer aan te zetten, dan gaan die schuifjes niet omhoog, wat ik ook probeer.
Kortom, er zit wat niet goed, heeft iemand een idee hoe ik toch mijn stem aan de andere kant kan laten horen?

Oh ja, ik gebruik nog Gutsy. Ik ga pas volgende maand een update (clean install) doen naar 8.04

microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 20:45:11 »
Heb je geen schuifje met Mic of Front mic ?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline erik58

  • Lid
Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/01, 15:41:58 »
Alsa mix installeren,
opzoeken in voorkeuren................
mic boost aanzetten !
werkt !

Offline 5mceks12

  • Lid
Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/01, 16:45:15 »
hetzelfde probleem.Gnome alsamixer geinstalleerd maar microfoon werkt niet. In Windows XP werkt microfoon perfect.Daardoor kan ik niet volledig overschakelen op Ubuntu 9.10

Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/01, 17:17:41 »
Ik denk niet dat Deboerels nog op een antwoord zit te wachten  :D
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline 5mceks12

  • Lid
Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/01, 17:31:35 »
maa rmisschien kan iemand mij helpen of moet ik de vraag opnieuw stellen

Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/01, 17:50:38 »
maa rmisschien kan iemand mij helpen of moet ik de vraag opnieuw stellen

Ik had hetzelfde probleem. Het gekke was dat ik eerst gewoon geluid had en daarna ineens niet met skype. Voor mij heeft het (op de laptop met geïntegreerde mic) gewerkt om de Gnome Alsa Mixer juist in te stellen. Voor het overige @ 5mceks12: het lijkt me niet nodig om je vraag opnieuw te stellen. Het lijkt me handig om even precies te zeggen wat je voor spullen hebt. Welke versie van ubuntu, wat voor mic en zo

Offline 5mceks12

  • Lid
Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/01, 23:01:55 »
Packard Bell Ixtreme 6220 Athlon 64 3200+/Realtek ACL655 AC'97 ATI audio driver/ATI Radeon Video Driver/Windows XP/C.Media USB Headphone Set(Trust)

Ubuntu 9.10/gnome Terminal/Gnome Alsa Mixer:Realtek ALC655 rev O en SAA7133 Mixer

bij controlein Voorkeuren met' multimediasystemen selecteren-heb ik geluid bij het testen van Default output(PulseAudio Sound Server of ALSA)Bij het testen van Default input heb ik geen geluid behalve als ik testgeluid test?

Offline track

  • Lid
Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/03, 22:01:55 »
Hoi 5mceks12,

heb je in het mixer-applet überhaupt een schuif voor de microfoon staan ?
Niet dat hij daar al niet aan staat ...

track

Offline Bertel

  • Lid
Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/04, 00:36:35 »
5mceks12, misschien heb je hier wat aan.

Sinds kort heb ik op verschillend soortige Ubuntu 9.10 hardwaresystemen Skype ingesteld zoals bijgaand aangegeven.
Bij opstart van een verbinding wil het schuifje van "Input volume" wel eens radicaal naar links terug vallen. De gesprekspartner hoort dan niets meer. Terug schuiven is ook niet mogelijk. Alleen opnieuw "contacten" heeft tot nu toe geholpen. Denk dus eerder aan een misser in zoiets als een "contactopnameprotocol" dan aan verkeerde instellingen, maar mogelijk dat het vinkje bij "Allow Skype to automatically adjust my mixer levels" nog van invloed is. Bedenk dat Skype voor Ubuntu nog in ontwikkeling is (bèta).


Wat is vrije software?

Offline 5mceks12

  • Lid
Re: microfoon voor skype werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/04, 19:04:14 »
Bertel :mijn instellingen zijn dezelfde als bij jouw. !Track in de mixer staat de microfoon aan
.maar microfoon wil niet werken?