Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet  (gelezen 1078 keer)

jaylah111

  • Gast
ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet
« Gepost op: 2008/01/04, 16:26:31 »
mijn zwager heeft van mensen een nieuwe computer overgenomen waar ubuntu op geinstallleerd is hij zelf weet alleen de aan en uit knop te vinden en vroeg dus aan mij er van uitgaande dat er niets opstond of ik wilde installeren ikzelf heb windows xp en weet totaal niks van ubuntu ben gaan zoeken in ubuntu en gekeken hoe dat werkte nu merk ik dat de dvd speler wel audio afspeel maar geen video , en ook geen opslagmedia k heb gemerkt dat dat in ubuntu zelf zit maar geen verstand hoe ik dat kan toevoegen k heb op mijn eigen comp ubuntu opnieuw gedownload en gebrand om deze eroverheen te installeren maar dom van mij  hij herkent geen exe bestanden en hij zegt ook dat daar geen bron voor geladen is, internet kan ik dus ook niet op met zijn comp want dan moet ik installatie cd voor draadloos netwerk installeren kan iemand mij helpen hiermee en ik kan ook sommige programma,s van ubuntie die aanbevolen worden na installatie niet downloaden ik hoop dat jullie uitkomst kunnen bieden bvd Ria

Offline Dave

  • Lid
ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/04, 16:47:37 »
draadloos kan ik je niet bij helpen maar via de zoekfunctie op dit forum moet dat lukken.
je moet dus eerst internet verbinding hebben.

en anders even tijdelijk aan een draadje.

dan de laatste updates binnen halen en de resterende taalbestanden.

opnieuw installeren is niet nodig.

jaylah111

  • Gast
ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/04, 17:06:49 »
dank je k heb nu via de kabel aangesloten en in ieder geval internet nu de rest nog

ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/04, 18:08:03 »
Vink eerst alle softwarebronnen aan:  Systeem-->Beheer-->Softwarebronnen: alles aanvinken behalve broncode.
Er zal je bij het opstarten van het programma gevraagd worden naar een wachtwoord: geef hier het gebruikerswachtwoord in.
Nadat je alles hebt aangevinkt, sluit je terug af.
Start de Update-manager:  Systeem-->Beheer-->Update-manager.  Laten zoeken.  Klikken op Updates installeren (als er zijn) Weer je wachtwoord invoeren.  Duurt een tijdje.  Ga maar een tas koffie drinken ;) .
Gewoon sluiten.  Zou nu al een pak beter moeten draaien.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

jaylah111

  • Gast
ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/05, 10:57:37 »
k heb alle updates nu binnen gehaald draait idd beter alleen leest hij nog steeds geen gegevens cd,s maar k heb meer de indruk dat er ergens iets  veranderd moet worden in de instellingen van die dvd rom speler er staat nu bij opdracht voor gegevens cd nautilus - no desktop burn ik neem aan dat nautilus een programma is, k heb ook nog even gekeken of die nu films afspeel en ik moet zeggen dat het een schitterend systeem is hij haalde alles zelf op en dat draait nu ook ik zit dus alleen nog met die gegevens cd rom

ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/05, 11:00:40 »
Blij dat het werkt :)  Open voor die gegevens-CD even een ander draadje, dat houdt het overzichtelijk.  Zoek wel eerst eens op het forum.  Zie de zoekfunctie bovenaan... ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Dave

  • Lid
ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/05, 15:19:32 »
Het kan zijn dat je taalondersteuning nog niet compleet is

systeem/beheer/taalondersteuning

dan dutch aanvinken en waarschijnlijk zullen er nog aanvullende bestanden gedownd worden maar dat weet ik niet zeker na voorgaande actie.
In ieder geval even controleren om te voorkomen dat het gedeeltelijk engels blijft.

jaylah111

  • Gast
ubuntu 7.10 voorgeinstalleerd maar niet compleet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/05, 17:05:11 »
k heb die taal ondersteuning gedaan en alles werkt nu volgens mij alleen en msn krijg ik niet voor elkaar heb wine gedownload maar die k mess is t enige chat programma dat t doet verder zeurt over morzarilli url en daar heb ik geen verstand van en hij opent ook geen exe bestanden via wine maar k heb verder zoveel mogelijk geuploaded en geinstall en hij gebruikt m alleen om met ons te chatten en voor sierduiven dus ik zelf denk dat t voor nu goed is en dat hij voorlopig geholpen is ik zelf ben trouwens heeel enthousast  geworden over ubuntu  maar als iemand nog oplossing heb voor msn graag en anders wil ik jullie heel erg bedanken voor de hulp en ondersteuning hij blij ik blij