Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Google (inlog)  (gelezen 1448 keer)

Offline h2o

  • Lid
Problemen met Google (inlog)
« Gepost op: 2020/12/21, 15:47:06 »
Sinds vandaag krijgen mijn vrouw en ik bij het opstarten van Firefox, Chromium en Google Chrome het volgende scherm:



Op een desktop ka ik met een groot aantal keren wel doorgaan, maar dan is de Google login verdwenen. Als ik opnieuw wil inloggen kan ik mijn Google e-mailadres wel invoeren, maar op het knopje [Doorgaan] kan ik eindeloos drukken zonder verder te gaan.

Op mijn mobiele telefoon gezocht en Javascript uitgezet, maar dan kan ik helemaal niet inloggen. Iets zegt mij dat dit te maken heeft met cookies?

Iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing hiervoor?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline vanadium

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/21, 16:21:07 »
Hier verschijnt het inlogbericht goed: wellicht een (tijdelijk) probleem met Google: het zou de eerste keer niet zijn in de voorbije periode.

Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/21, 17:14:37 »
Hier eerder vandaag ook problemen. Niet alle twee factor identificatie opties werkten.

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #3 Gepost op: 2020/12/21, 18:26:24 »
Intussen heb het inloggen geprobeerd via mijn Moto G7 met Firefox Focus. Dan weet ik zeker dat ik geen cookies e.d. actief heb.
Met Wifi aan kom ik niet bij mijn wachtwoord, met alleen 4G wél. Diverse keren geprobeerd en ook mijn Moto G7 een keer herstart. Ook de router, maar via Wifi kom ik er niet in, met 4G wel. Ik ga mijn provider eens bellen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #4 Gepost op: 2020/12/21, 21:04:04 »
Ik krijg de helpdesk niet te pakken, morgen maar eens opnieuw proberen.

Ik kom nu niet verder dan dit:



Ik kan niet verder want de 'Volgende' knop reageert niet.

Maakt niet uit of ik Firefox, Chrome, Chromium of een smartphone gebruik. Zolang ik ben ingelogd geen probleem.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/21, 21:05:41 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #5 Gepost op: 2020/12/21, 22:08:18 »
Er waren vorige week ook al problemen met Google en het inloggen. Waarschijnlijk is het probleem nog niet geheel verholpen. Afwachten dus. Aangezien het niets te maken heeft met software in *buntu of eender welke distro je gebruikt , debian in jouw geval; maar zeer waarschijnlijk met Google zelf, hoort het eigenlijk eerder thuis in Algemeen.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/21, 22:21:23 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

JorisC

  • Gast
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #6 Gepost op: 2020/12/22, 09:50:29 »
Het is volkomen normaal dat jij niet kan inloggen . Heb jij van van google (gmail) geen e-mail gekregen op een alternatief e-mail adres dat je hebt opgegeven dat er getracht werd van op een ander apparaat aan te melden en waar je moet op een bevestigingslink klikken dat jij dit was .
En zolang dat niet gebeurt zal dat scherm blijven hangen . Het staat toch duidelijk in de afbeelding te zien om te bevestigen dat jij het bent die wil inloggen maar het nog niet geverifieerd werd .
Google moet zeker zijn dat jij het bent die wil aanmelden om je account veilig te houden  . Iedereen kan proberen zich aan te melden met jouw google account  om te proberen jouw account te misbruiken als dit hun lukt .
Het inlogscherm ziet er helemaal anders uit .
« Laatst bewerkt op: 2020/12/22, 10:03:23 door JorisC »

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #7 Gepost op: 2020/12/22, 09:57:39 »
Het is volkomen normaal dat jij niet kan inloggen . Heb jij van van google (gmail) geen e-mail gekregen op een alternatief e-mail adres dat je hebt opgegeven dat er getracht werd van op een ander apparaat aan te melden en waar je moet op een bevestigingslink klikken dat jij dit was .
En zolang dat niet gebeurt zal dat scherm blijven hangen . Het staat toch duidelijk in de afbeelding te zien om te bevestigen dat jij het bent die wil inloggen maar het nog niet geverifieerd werd .
Het inlogscherm ziet er helemaal anders uit .
Ik heb het geprobeerd met mijn smartphone (Moto G7) via Firefox focus. Daarmee voorkom ik dat er cookies geladen blijven. Met Wifi aan kan ik niet doorgaan, op 4G wel.
Dus ik kom wel in mijn account en kan wel op Google komen, alleen via 4G. Ik heb vanmorgen met mijn provider gebeld en die denkt (net als ik) dat het aan het filter kan liggen. YouTube bijvoorbeeld doet het ook niet.
Ik ben nu bezig met het filter uitzetten, dat duurt even voordat dit is dorgevoerd.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #8 Gepost op: 2020/12/22, 10:06:05 »
Het is volkomen normaal dat jij niet kan inloggen . Heb jij van van google (gmail) geen e-mail gekregen op een alternatief e-mail adres dat je hebt opgegeven dat er getracht werd van op een ander apparaat aan te melden en waar je moet op een bevestigingslink klikken dat jij dit was .
En zolang dat niet gebeurt zal dat scherm blijven hangen . Het staat toch duidelijk in de afbeelding te zien om te bevestigen dat jij het bent die wil inloggen maar het nog niet geverifieerd werd .
Het inlogscherm ziet er helemaal anders uit .

Dat is niet hoe Google werkt. Je krijgt alleen een mail bij een geslaagde inlogpoging vanaf een ander apparaat zodat je maatregelen kunt nemen als je dat niet zelf bent. Niet met een link om iets te bevestigen als het niet lukt om in te loggen vanaf een ander apparaat (dan kunnen ze wel bezig blijven).

@h20
Het scherm dat je in je laatste bericht laat zien herken ik wel. Je krijgt dat als je al ingelogd bent maar aanpassingen in je Google account wilt doen, je wordt dan nogmaals gevraagd om je wachtwoord in te voeren. Dat is om te voorkomen dat iemand die een PC treft waar je toevallig bent ingelogd dingen in je account aan kan gaan passen (zoals je wachtwoord) zodat je zelf geen toegang meer krijgt. Die redenering volgend zou je dus al op je Google account ingelogd moeten zijn. Of beter gezegd: Google denkt dat je al ingelogd bent met dat apparaat via die browser.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/22, 10:07:52 door DirkJan »

JorisC

  • Gast
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #9 Gepost op: 2020/12/22, 10:15:35 »
Citaat van: h2o
Ik heb het geprobeerd met mijn smartphone (Moto G7) via Firefox focus. Daarmee voorkom ik dat er cookies geladen blijven. Met Wifi aan kan ik niet doorgaan, op 4G wel.
Wifi is lokaal draadloos internet via de modem/router of hotspots als die aanstaat in je internet account bij je provider .
4 G zijn de mobiele netwerken waarmee je van overal ter wereld maar kan aanmelden (mobiel internet)

Wat je kan proberen is een nieuw G-mail account aan te maken dat gekoppeld is aan je hoofd g-mail account en als hiermee het probleem niet opgelost raakt heeft het niets met je provider te maken maar met je google account dat zal geblokkeerd worden zolang jij je niet gaat verifiëren .

JorisC

  • Gast
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #10 Gepost op: 2020/12/22, 10:17:43 »
Citaat van: DirkJan
Dat is niet hoe Google werkt. Je krijgt alleen een mail bij een geslaagde inlogpoging vanaf een ander apparaat zodat je maatregelen kunt nemen als je dat niet zelf bent. Niet met een link om iets te bevestigen als het niet lukt om in te loggen vanaf een ander apparaat (dan kunnen ze wel bezig blijven).
Dus als iemand je account gehackt heeft en die meld zich aan, krijg jij een geslaagde inlofpoging ? Straffe dingen !!!
Ik krijg een e-mail met een verificatielink om op te klikken als ik het was die probeerde in te loggen .
« Laatst bewerkt op: 2020/12/22, 10:22:16 door JorisC »

Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #11 Gepost op: 2020/12/22, 10:21:22 »

Wat je kan proberen is een nieuw G-mail account aan te maken dat gekoppeld is aan je hoofd g-mail account en als hiermee het probleem niet opgelost raakt heeft het niets met je provider te maken maar met je google account dat zal geblokkeerd worden zolang jij je niet gaat verifiëren .

TS zit met zijn provider al op het juiste spoor. Het verschil zit hem in de wifi vs 4G, daarmee dus ergens in zijn thuisinstallatie of bij zijn provider. Anders zou hij via 4G niet in kunnen loggen.

JorisC

  • Gast
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #12 Gepost op: 2020/12/22, 10:26:08 »
En als het jou lukt om aan te melden kun je in je google beveiligingsinstellingen  gaan controleren vanwaar er geprobeert werd in te loggen, met wat voor apparaat en met welk besturingssysteem .

Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #13 Gepost op: 2020/12/22, 10:30:06 »
Citaat van: DirkJan
Dat is niet hoe Google werkt. Je krijgt alleen een mail bij een geslaagde inlogpoging vanaf een ander apparaat zodat je maatregelen kunt nemen als je dat niet zelf bent. Niet met een link om iets te bevestigen als het niet lukt om in te loggen vanaf een ander apparaat (dan kunnen ze wel bezig blijven).
Dus als iemand je account gehackt heeft en die meld zich aan, krijg jij een geslaagde inlofpoging ? Straffe dingen !!!
Ik krijg een e-mail met een verificatielink om op te klikken als ik het was die probeerde in te loggen .

Ja, mijn mail adres is bijvoorbeeld het backup adres van dat van mijn kinderen. Als zij inloggen op een nieuw apparaat krijg ik daarvan een melding. Dat doet Google niet bij iedere mislukte inlogpoging (gelukkig). Zolang die poging mislukt werkt de beveiliging namelijk.

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #14 Gepost op: 2020/12/22, 10:51:17 »
Ok, ik draai nu met dit notebookje via mijn Moto G7 via mobiele hotspot. Geen problemen, ik kan alles zien, doen en laten met Google, YouTube enz.
Wanneer ik op deze link kijk: https://tweakers.net/nieuws/176006/oneplus-toont-concepttelefoon-met-achterkant-die-van-kleur-verandert.html via de Moto hotspot kan ik het filmpje zien.
Wanneer ik dat via mijn Wifi wil doen krijg ik de volgende melding:

Citaat
Geen verbinding gemaakt: mogelijk beveiligingsprobleem

Firefox heeft een mogelijk beveiligingsrisico gedetecteerd en is niet doorgegaan naar www.youtube-nocookie.com, omdat deze website een beveiligde verbinding vereist.

Wat kunt u hieraan doen?

www.youtube-nocookie.com heeft een beveiligingsbeleid met de naam HTTP Strict Transport Security (HSTS), wat betekent dat Firefox alleen een beveiligde verbinding ermee kan maken. U kunt geen uitzondering toevoegen om deze website te bezoeken.

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen.

Als u zich op een zakelijk netwerk bevindt of antivirussoftware gebruikt, kunt u contact opnemen met de ondersteuningsafdelingen voor assistentie. U kunt ook de beheerder van de website over het probleem informeren.

Lijkt dus kennelijk wel op een filterprobleem.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

JorisC

  • Gast
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #15 Gepost op: 2020/12/22, 11:12:32 »
Dan heeft de webpagina geen mobiele versie ter beschikking .
Zo heeft Facebook een desktop versie en een mobiele versie die er volledig anders uitzien .
« Laatst bewerkt op: 2020/12/22, 11:26:12 door JorisC »


Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #17 Gepost op: 2020/12/22, 11:21:58 »
Dan heeft de webpagina geen mobiele versie ter beschikking .
Zo heeft Facebook een desktop versie en een mobiele versie die er volledig anders uitzien .
Ik gebruik dezelfde (mini) laptop en dezelfde pagina. Ik schakel mijn Wifi over van lokaal naar Wifi van Moto G7 en druk op [F5] en ik zie wat ik moet zien. daarna schakel ik over van Moto G7 naar lokaal Wifi en druk op [F5] en de pagina's van Google werken weer niet. Ik schakel dus alleen over van lokaal Wifi en Moto G7 (hotspot) Wifi en weer terug.
Heeft dus dezelfde browser en pagina's, dus heeft niets te maken met mobiele versies.
Op mijn werk hebben we ook weleens geen Internet en dan draai ik ook met mobiele hotspot.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #18 Gepost op: 2020/12/22, 11:24:13 »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #19 Gepost op: 2020/12/22, 11:27:20 »
Ik heb nu mijn router met de DNS instellingen van OpenDNS ingesteld: 208.67.222.222 en 208.67.220.220. Het eerste scherm (zie eerste post) krijg ik nu niet meer, inloggen werkt nog niet.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

JorisC

  • Gast
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #20 Gepost op: 2020/12/22, 11:31:09 »
Citaat van: h2o
Ik gebruik dezelfde (mini) laptop en dezelfde pagina. Ik schakel mijn Wifi over van lokaal naar Wifi van Moto G7 en druk op [F5] en ik zie wat ik moet zien. daarna schakel ik over van Moto G7 naar lokaal Wifi en druk op [F5] en de pagina's van Google werken weer niet. Ik schakel dus alleen over van lokaal Wifi en Moto G7 (hotspot) Wifi en weer terug.
Heeft dus dezelfde browser en pagina's, dus heeft niets te maken met mobiele versies.
Op mijn werk hebben we ook weleens geen Internet en dan draai ik ook met mobiele hotspot.
Ken jij het verschil tussen lokaal wifi internet en mobiel internet ?
Mijn internet provider is telenet en kan thuis via het draadloze netwerk (wifi) surfen .
Ik heb ook een mobieltje waarmee ik mobiel surf bij een andere provider die ook mobiel internet aanbied !
Of ik kan ze ook beide samen hebben bij één provider als die in mijn bundel zit .
En weet je ook wat een hotspot is en die op je tmobieltje  moet instellen want dat is niet bij elk toestel hetzelfde .

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #21 Gepost op: 2020/12/22, 11:37:31 »
Ik snap jouw probleem niet. Een hotspot is feitelijk hetzelfde als een normale Wifi verbinding, alleen loopt die via de mobiele provider. In mijn geval KPN. De telefoon gedraagt zich dan als Wifi router en accesspoint.
En kennelijk doet zich het probleem voor bij mijn thuis provider en niet bij mijn mobiele provider.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/22, 11:39:49 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

JorisC

  • Gast
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #22 Gepost op: 2020/12/22, 11:42:33 »
In je GSM zit een SIM kaartje  om mobiel te internetten via de 4G en nu ook de 5G netwerken
https://nl.wikipedia.org/wiki/4G

Surfen via hotspot doe je via de draadloze modems van je internet provider en niet via de G netwerken .
« Laatst bewerkt op: 2020/12/22, 11:44:18 door JorisC »

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #23 Gepost op: 2020/12/22, 11:55:17 »
In je GSM zit een SIM kaartje  om mobiel te internetten via de 4G en nu ook de 5G netwerken
https://nl.wikipedia.org/wiki/4G

Surfen via hotspot doe je via de draadloze modems van je internet provider en niet via de G netwerken .
Ok maar wat heeft dat met mijn probleem te maken, want ik vertel ongeveer hetzelfde aan jou en we zijn toch niet elkaar hetzelfde aan het uitleggen?
Of de verbinding via een Simkaart of via een draadje (glas of koper) uit de muur komt, dat is niet het probleem.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline h2o

  • Lid
Re: Problemen met Google (inlog)
« Reactie #24 Gepost op: 2020/12/22, 14:11:05 »
Update, ik ben nu op mijn werk en heb de (mini) laptop in pauzestand vervoerd. Op mijn werk doet alles het prima.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex