Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD .  (gelezen 5950 keer)

Offline WizzAd

  • Lid
DVD .
« Gepost op: 2010/12/04, 16:19:29 »
 
                                                      Geachte forumleden .

Ik heb verschillende DVD's gebrand met elk , onder Ubuntu bruikbaar , brandprogramma .
Toch , wil ik de DVD afspelen krijg ik steevast Cannot Play This Disc op de tv te zien .
Kan iemand van u mij helpen dit probleem op te lossen ?

Offline Petervdw

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/04, 17:03:35 »
Speel je die discs dan met een TV-discrecorder af?
Sommige spelers pikken alleen positief of alleen negatief schijfjes op.

Vr.groet, peter

Offline WizzAd

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/04, 17:27:34 »

                               Geachte Peter .

Aan de dvd-speler kan het niet liggen , want brand ik een dvd met Windows DVD- Maker wordt die gewoon afgespeeld .
Maar ik vind dat nogal omslachtig : Downloaden onder Ubuntu , overzetten op een externe harde schijf en dan branden met Windows .
Er moet toch een simpeler manier zijn ?

       Met vriendelijke groet :  Ad .

Offline frank.tok

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/04, 17:48:01 »
Welk programma gebruikt ge onder ubuntu, ge sluit de DVD toch goed af ,zodat ge er niets meer kunt bij opzetten ?

Groetjes Frank

Offline vanadium

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/04, 18:10:29 »
De DVD moet gebrand worden in het specifieke formaat video-DVD. Misschien heb je de DVD als data-DVD gebrand, en dan speelt die natuurlijk niet af.

Offline WizzAd

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/04, 18:33:16 »


                                               Geachte Frank .

Ik heb met elk , onder Ubuntu beschikbaar , brandprogramma gebrand .
Van DVD-Man tot K3B tot XFburn tot elk mogelijk brandprogramma .
Het branden op zich is ook het probleem niet .
Het probleem zit hem in dat " CANNOT PLAY THIS DISC " op de tv .
Ook lijkt het me zinloos een heel nest dvd's op te offeren om iedere keer " CANNOT PLAY THIS DISC " op het scherm te zien .


Offline frank.tok

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/04, 18:48:21 »
De DVD's die ge gebrand hebt kunt ge wel op ubuntu en windows afspelen ??
En wat gebruikt ge om ze af te spelen.

Groetjes Frank

Offline WizzAd

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/04, 19:07:12 »

                                                         Frank .

Ik schuif de dvd in een home cinema system van JVC .
Ik weet niet of ik de disc in de computer af kan spelen ., is ook niet de bedoeling .
De meeste films brand ik voor collega's , niet voor mezelf .
Maar als ik probeer de films (gebrand onder een of ander discutabel Ubuntu brandprogramma ) op de JVC af te spelen gebeurt wat ik al eerder aangaf .
Ik ben het nu opnieuw aan het proberen , maar eerst moeten de bestanden omgezet worden .
Raar , onder Windows DVD-Maker is het " bestanden toevoegen " en branden .
Daarna gewoon afspelen .
Nee , zo lyrisch als ik eens was over Ubuntu , zo zwaar valt het me nu tegen .

          Groet :  Ad .

Offline WizzAd

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/04, 19:35:00 »

                                                         Frank .

Ik schuif de dvd in een home cinema system van JVC .
Ik weet niet of ik de disc in de computer af kan spelen ., is ook niet de bedoeling .
De meeste films brand ik voor collega's , niet voor mezelf .
Maar als ik probeer de films (gebrand onder een of ander discutabel Ubuntu brandprogramma ) op de JVC af te spelen gebeurt wat ik al eerder aangaf .
Ik ben het nu opnieuw aan het proberen , maar eerst moeten de bestanden omgezet worden .
Raar , onder Windows DVD-Maker is het " bestanden toevoegen " en branden .
Daarna gewoon afspelen .
Nee , zo lyrisch als ik eens was over Ubuntu , zo zwaar valt het me nu tegen .

          Groet : Ad

Maar om een lang verhaal kort te maken :  Ik wil gewoon een film downloaden , deze film op de meest eenvoudige manier op een dvd branden , zonder omzetten , zonder " wat wilt u doen ? "  , zonder " U móét een doelmap kiezen " , allerlei andere nutteloze info en weet ik wat nog meer voor geouwehoer en gedoe .
Daarna wil ik gewoon het resultaat kunnen zien , op tv , zonder " CANNOT PLAY THIS DISC "  te moeten lezen en de zoveelste verneukte dvd te moeten weggooien .

Offline Mikkel

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/04, 19:49:24 »
Maar om een lang verhaal kort te maken :  Ik wil gewoon een film downloaden , deze film op de meest eenvoudige manier op een dvd branden , zonder omzetten , zonder " wat wilt u doen ? "  , zonder " U móét een doelmap kiezen " , allerlei andere nutteloze info en weet ik wat nog meer voor geouwehoer en gedoe .
Daarna wil ik gewoon het resultaat kunnen zien , op tv , zonder " CANNOT PLAY THIS DISC "  te moeten lezen en de zoveelste verneukte dvd te moeten weggooien .

In dat geval lijkt dit me de beste oplossing:

onder Windows DVD-Maker is het " bestanden toevoegen " en branden .
Daarna gewoon afspelen .

Beter voor je bloeddruk. ;)


Edit: en bestanden dan ook gewoon in Windows downloaden, hè? Veel te veel gedoe, downloaden in het ene en branden in het andere besturingssysteem.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/04, 19:56:20 door Mikkel »

Offline Tom

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/04, 20:05:47 »
En dat bedoel ik nu geen nieuw uiterlijk a la unity en dat soort zever maar eerst voor die zaken zorgen en in orde brengen.
Zo dat je niet zulke vragen moet stellen als de topic starter en dan kun je met reden Ubuntu aanbevelen aan iedereen.
Idem voor al die vele geluids problemen.
Dat onze topic starter verergert is begrijp ik volkomen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: DVD .
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/04, 20:15:37 »
Ik gebruik dit:

http://www.nero.com/enu/linux4.html

voor wat hoort wat ...
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline petervs

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/04, 20:36:27 »
Het is  zowiezo handig om wat meer info te geven als iets niet gaat zoals je wil.
Het is schijnbaar de bedoeling om bestanden (welke?) te converteren en dan te branden als video dvd o.i.d.,
En de TS wil niet eerst converteren en dan gaan branden, maar wil dit in één proces, zoals windows dvd maker. En de TS wil geen programma dat vraagt wat je wil doen. Ik ken zo'n progje niet in ubuntu, maar dat ligt natuurlijk niet aan ubuntu, of wel? Want dvd's maken is in ubuntu het probleem niet, en converteren ook niet.

Ubuntu MATE 16.04

Offline WizzAd

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/04, 21:53:43 »

                                Geachte petervs .

Het branden en converteren is ook het probleem niet .
Het afspelen op een " stand-alone " dvdspeler is het probleem .
En het spijt me dat ik u niet meer info kan geven , er is niet meer info voorhanden .
Ik heb " Shogun I t/m IV " gedownload van " The Pirate Bay " onder Ubuntu .
Dit zijn , in " The Pirate Bay " , VOF , BEF , BAF , BUP , kortom , video/audio TS bestanden .
Ook al (h)erkent elk brandprogramma onder Ubuntu deze bestanden , en worden deze bestanden ook op de dvd gebrand , toch zie ik op de tv " CANNOT PLAY THIS DISC " .
Maar het moet toch niet zo zijn dat Windows DVD-Maker , met enkel dát brandprogramma , beter is dan Ubuntu met alle brandprogramma's ?
Niet dat het nu echt zó belangrijk is , maar Ubuntu claimt gebruiksvriendelijk te zijn .
Wat het op zich ook is , niets ten nadele van Ubuntu .
Want hoewel ik me kan voorstellen dat er personen zijn die denken Ubuntu met hand en tand te moeten verdedigen , ik val niemand persoonlijk aan .
Maar het lijkt me stug dat ík de enige ben met dit probleem .
Bovendien is mij ooit verteld : " Als je iets niet weet , mag je dat gerust vragen "  ; en : " Er bestaan geen domme vragen , als er al domme vragen bestaan , zijn dat de vragen die nooit gesteld zijn " .
Begrijp me niet verkeerd , geachte petervs : Uw advies heeft me meer geholpen dan elk voorgaand advies .
Maar alle , al dan niet goede , raad heeft mij doen inzien dat ik nog veel te leren heb , met of zonder hulp van dit , arrogante , forum .


  Groet : Ad

Offline jan11000

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/04, 22:43:41 »
Nu heb je weer niet verteld hoe je gebrand hebt in een brand programma.

Een dvd moet voldoen aan bepaalde eisen, en ik denk dat je aan 1 van de eisen niet voldoet.

Branden dvd video gaat met k3b zo.
1 iso file, brand deze met de image branprogramma.
2 video_ts map, brandprogramma dvd video projekt. Hier word ook een andere formaat gebrand dan met bijv data dvd.

Misschien is de dvd niet goed tav de files die in de mappen staan, probeer een andere dvd, dus andere dvd files.

Offline petervs

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/04, 22:50:31 »
Ik weet niet wat je al precies geprobeerd hebt, maar bij het branden van video/audio TS bestanden kies je voor de optie video-dvd branden. Ik doe dit altijd in het brandprogramma k3b, dit vind ik de beste.
Bij het openen van k3b kies je voor Bestand -> nieuw project -> nieuw video dvd project. In het bovenste scherm zoek je je video_ts op en sleep die naar het venster eronder waar je reeds audio-ts en video_ts ziet staan. Bij lossen VOB, IFO, BUP enz. sleep ik ze dus naar het bestaande video_ts mapje wat je onder ziet staan.
Kies bij branden een wat lagere snelheid, dat kan beter uitpakken.
Het kan natuurlijk altijd dat je corrupte bestanden hebt binnengehaald, en dat het daarom niet werkt.
Ubuntu MATE 16.04

Offline Jan E.

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/04, 22:51:48 »
Beste Ad

Ik begrijp je frustratie wel, maar wil je vragen enig begrip op te brengen voor dit forum. Er lopen idd een paar figuren rond die voldoen aan jouw beschrijving, maar tegelijkertijd valt het niet mee om van een scherm de door een derde opgeschreven problemen te interpreteren en in te schatten. Daarom wordt er ook door-gevraagd op wat je nou precies aan het doen bent. We moeten het doen met wat jij ons geeft. We kunnen dus niet ff snel op je schijf kijken om te kijken hoe het er precies staat.

Ik weet zo even geen oplossing voor je probleem, althans geen andere dan die hier al is aangedragen. Zelf brand ik altijd met K3b en dat werkt volstrekt probleemloos.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline WizzAd

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/04, 23:59:39 »

                                              Geachte Jan E.

Mijn collega houdt van zitvlakken en borstpartijen die behoorlijk in het oog springen , maw. : Dikke konten en extreem grote tieten .
Dit soort films is enkel met behulp van Downloadhelper te downloaden .
Aangezien dit (meestal) flv. bestanden betreft download ik deze in meteen converteerstatus , dus naar AVI .
Deze downloads zijn , op zich , goed te bekijken .
Deze bestanden plaats ik in een aparte map , met als naam :  " Voor Paul " .
Ga ik deze bestanden , met welk brandprogramma dan ook , branden , werkt het branden op zich wel .
Tot zover niks aan de hand .
Schuif ik nu de dvd in de " stand alone " dvd speler krijg ik op tv " CANNOT PLAY THIS DISC "  te zien .
Dus het is zonde om , met welk brandprogramma onder Ubuntu dan ook , een dvd te verknoeien .
Kopieëer ik dezelfde bestanden naar een externe harde schijf en brand ik ze met Windows DVD-Maker is alles koek en ei .
En ook al is dat omslachtig , ik doe dat toch liever dan weer es een keer , voor de kat zijn viool , Ubuntu te proberen .






DarkEra

  • Gast
Re: DVD .
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/05, 00:18:24 »
En dat bedoel ik nu geen nieuw uiterlijk a la unity en dat soort zever maar eerst voor die zaken zorgen en in orde brengen.
Zo dat je niet zulke vragen moet stellen als de topic starter en dan kun je met reden Ubuntu aanbevelen aan iedereen.
Idem voor al die vele geluids problemen.
Dat onze topic starter verergert is begrijp ik volkomen.

Ik denk dat het hier toch echt om een geval "probleem zit tussen keyboard en stoel" gaat. De gebruiker zelf dus.
De geluidsproblemen waar jij het steeds over hebt dat ligt puur aan de kernel en welke drivers erin zitten om bepaalde geluidskaarten aan de praat te krijgen. Heb je iets van het allerlaatste nieuwe dan kan men verwachten dat het soms niet werkt. Bij mij duurde het ook destijds 3 versies van Ubuntu totdat het out of the box ging werken. M'n draadloos hetzelfde verhaal op die Medion Laptop van me.
Ligt niet aan Ubuntu, ook niet aan Linus maar zoals je weet aan die gesloten drivers en hardware van die leuke fabrikanten. Maar goed, we gaan weer offtopic.

Verder in het algemeen voor de T.S.:
Er worden hier trouwens illegaal films gedownload en de site genoemd waar de torrents vandaan komen. Dit is volgens mij toch wel in strijd met de forum regels/richtlijnen en dus niet de bedoeling. Ook wat betreft "zitvlakken" en de rest wat je uitspreekt. Fijn voor je collega maar hou dat ergens anders i.p.v. hier op het forum waar men hulp aanbied. Er zitten minderjarige kid's tussen of mee te lezen als lid of "achter de schermen". Hou daar rekening mee.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/05, 00:25:00 door DarkEra »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: DVD .
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/05, 00:22:23 »
Sja. Toch doe je blijkbaar iets verkeerd. Wat, is onduidelijk. Er is je al de tip gegeven om Nero voor Linux eens te proberen. Doe dat eens?

Voor het overige: we zijn hier geen boksbal voor jouw frustraties. Maar een stel onbetaalde vrijwilligers, die niet te beroerd zijn om jou een handje te helpen. Mits je vriendelijk, rustig en beleefd blijft. Tieren en roeptoeteren doe je maar ergens anders.

Overigens: DarkEra +1.

Offline jan11000

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/05, 00:41:34 »
Je gebruikt in windows dvd maker, ja dat is je probleem.
Dvd maker is geen brand programma, maar een programma om dvd's te maken.
Nu weet je ook waarom ze in windows wel werken en in ubuntu niet.
In ubuntu brand je de avi op dvd, maar dit is geen dvd video dus, maar een data dvd.

Zoek eens op google wat een dvd video is.(en zoek ook uit wat je dvd speler kan afspelen).
Je hebt ook een data dvd, dat is wat je gemaakt hebt met ubuntu, en ja dat kunnen sommige dvd spelers niet afspelen.

Je hebt in ubuntu authorings programma nodig(dvd maker is er een), deze kunnen de files omzetten naar dvd video, dus een dvd video maken.

Offline WizzAd

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/05, 00:45:14 »
                                                             DarkEra en Pjotr .


Het spijt me .
Ik buig nederig en zeer diep voor u .

Ik zal dan ook trachten het door mij aangemaakte profiel te verwijderen .



Offline WizzAd

  • Lid
Re: DVD .
« Reactie #22 Gepost op: 2010/12/05, 00:52:31 »
                                                            DarkEra en Pjotr .


Het spijt me .
Ik buig nederig en zeer diep voor u .

Ik zal dan ook trachten het door mij aangemaakte profiel te verwijderen .



Kan 1 van u beiden mij uitleggen hoe ik dat doe ?

Re: DVD .
« Reactie #23 Gepost op: 2010/12/05, 01:18:55 »
Arrogant is dit forum zeker niet ! Het is een héél sociale samenhang van ideeën en hulpvaardigheid.

Het zomaar openlijk stellen dat je eigenlijk aan fraude doet vind ik eerder wel ...

Je kan goede software KOPEN om deze bewerkingen te doen (zie link hierboven) !

Maar wat jij stelt vind ik eigenlijk ongepast, en compleet indruisend tegen de filosofie van Ubuntu in het
algemeen !

Linux is géén deur om ongestraft aan illegale praktijken te doen ... Verspreiden van films aan je collega's enz, én dan nog even Pirate Bay vermelden alsof dat dat de normaalste zaak is van de wereld...

Ik hoop dat de moderators me een klein beetje gelijk geven !



Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: DVD .
« Reactie #24 Gepost op: 2010/12/05, 01:25:23 »
Dit topic leid nergens meer naar en we helpen natuurlijk niet met illegale zaken. Slotje dus.