Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LiveCD raakt in BusyBox  (gelezen 897 keer)

Offline gijsisok

  • Lid
LiveCD raakt in BusyBox
« Gepost op: 2008/02/23, 13:31:53 »
Op de PC van mijn zusje wil ik Ubuntu installeren, omdat ik geen zin heb om elke week Windows weer opnieuw te installeren vanwege traagheid, en het ook lekker makkelijk in gebruik is (En ik geef het goede voorbeeld :D).
Ik doe de CD erin en start op, CD is zonder fouten maar ik raak telkens in de BusyBox.
Ook met Freespire gebeurt dit, terwijl dit op mijn eigen PCs niet gebeurt.
Het is volgens mij niet een exotische computer met vreemde hardware, maar gewoon normaal.
De specs. weet ik niet precies, maar dit weet ik wel:
Asus Moederbord
PIII 1GHZ
512MB RAM
40GB IDE HD
1CD speler 52X
Diskdrive

Hoe kan ik toch nog installeren??
Misschien iets veranderen in de BIOS?

LiveCD raakt in BusyBox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/23, 22:25:40 »
Welke CD heb je? Je zou de altenate CD kunnen proberen.
De specs van de PC zijn oke..

Offline gijsisok

  • Lid
LiveCD raakt in BusyBox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/23, 23:12:13 »
ik heb het geprobeerd met de Live CD

Offline gijsisok

  • Lid
LiveCD raakt in BusyBox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 21:30:41 »
WTF, om de een of andere manier werkt het nu wel!!! Heb alleen een 40GB HD veranderd in een 15GB exemplaar, nieuwe CD speler erin en ff Default Settings in de BIOS. Kan ik mijn zusje mooi het goede voorbeeld geven, en ook nog een OS dat niet traag wordt (Is handig voor mij, hoef ik niet elke maand een nieuwe installatie te doen) Ff installeren, beetje pimpen en tweaken, wat progs erop, misschien nog ff edubuntu-desktop en klaar! Nouwja, ik ga nu dus installeren met een glimlach op mijn gezicht :D

LiveCD raakt in BusyBox
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/06, 22:14:41 »
Ik had hetzelfde probleem op mijn AMD64 bak, zowel met Feisty als met Hardy Heron. Via de alternate CD was het snel genoeg opgelost.