Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade kubuntu dapper naar hardy?  (gelezen 1053 keer)

upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Gepost op: 2008/05/03, 22:07:05 »
hallo,

Ik heb hier een kubuntu dapper laptop waarvan de cd-rom niet meer naar behoren werkt. Hij pakt dus geen enkele installatie-cd. Ik vroeg me daarom af of ik ook via upgraden naar Hardy kan migreren, en zo ja, hoe doe ik dat?


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/03, 22:31:31 »
In theorie kan dat.....
Maar dan moet je
- eerst van Dapper naar Edgy
- dan van Edgy naar Feisty
- dan van Feisty naar Gutsy
- en dan pas van Gutsy naar Hardy.....

In één keer wil sowieso niet, vrees ik..... Althans, dat heb ik altijd begrepen.
En bovenstaande is niet echt een handig idee, met weinig kans van goed slagen.....

Ik meende, dat er een usb-installatie bestond - is dat anders niet een mogelijkheid?

upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/03, 23:02:02 »
ok, ik sta open voor deze usb mogelijkheid, kan iemand mij helpen hoe dit moet? bvd.


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Tsiburaska

  • Gast
upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/03, 23:15:26 »
1 Bij de eerstvolgende update via de ingeschakelde update manager zou je bovenin een knop moeten vinden naar Ruige Reiger 8.04 dus je mag enkele overslaan.
Ik heb het hier over Ubuntu en de Kbuntu zou gelijkwaardig moeten zijn.

2 USB stick kan wel maar je moet dan via huidige 8.04 downloaden en erop zetten en dan vanaf deze installeren.

3 Losse USB Brander? een losse externe DVD brander koop je al voor €59,95 en dan kun je meer dan alleen deze erop zetten.

4 Download en sla de 8.04 op en schrijf deze nadat dit zware pakket op jou PC staat naar de USB sturen zoals je ook met foto's en andere dingen kan doen, zie versturen naar USB te vinden op dit forum.

5 Kijk eerst of je genoeg geheugen en zo hebt voor je dit doet, nieuw is meestal iets zwaarder en je moet ook iets over houden om te draaien.

6 Upgraden via de Downloadmanager, vermoedelijk in een keer en dan blijven alle mails ook meestal staan, dus zet die eerst voor de  veiligheid over via de USB en zet ze op een andere pc tenzij je G mail hebt en ze nog online hebt staan, via G mail heb je zoveel ruimte dat ik voor de overstap van 7.04 naar 8.04 dit ook heb gedaan, dus eerst alles naar G mail sturen voor de zekerheid.

upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 23:30:56 »
Ik bezit een losse usb-brander, alleen heb ik geprobeerd vanaf deze op te starten, in de settings van mijn computer kan ik kiezen tussen opstarten vanaf FDD, HDD of CD-ROM. Echter bij geeneen van deze als eerste opgesteld start hij op vanaf mijn brander. Is er misschien nog iets wat ik in dit scherm moet instellen? (de laptop is een Toshiba A40 sattelite). Bvd.


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/04, 00:02:50 »
met je externe brander kan ik je niet helpen, wel kan ik je deze link geven:
https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick
hier staat zoals de titel al doet vermoeden uitgelegd hoe je kan installeren vanaf een usb
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline eendje

  • Lid
upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/04, 00:06:57 »
Citaat van: sisosteven
In theorie kan dat.....
Maar dan moet je
- eerst van Dapper naar Edgy
- dan van Edgy naar Feisty
- dan van Feisty naar Gutsy
- en dan pas van Gutsy naar Hardy.....

In één keer wil sowieso niet, vrees ik..... Althans, dat heb ik altijd begrepen.
En bovenstaande is niet echt een handig idee, met weinig kans van goed slagen.....

Ik meende, dat er een usb-installatie bestond - is dat anders niet een mogelijkheid?
FOUT! Je moet als het goed in één keer van Dapper naar Hardy kunnen upgraden! Je kunt namelijk van LTS naar LTS upgraden. Met tussen versies wil dat inderdaad niet.

edit:

WIki pagina over upgrade: https://help.ubuntu.com/community/HardyUpgrades#head-db224ea9add28760e373240f8239afb9b817f197
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/04, 00:19:06 »
Citaat van: eendje
Citaat van: sisosteven
In theorie kan dat.....
Maar dan moet je
- eerst van Dapper naar Edgy
- dan van Edgy naar Feisty
- dan van Feisty naar Gutsy
- en dan pas van Gutsy naar Hardy.....

In één keer wil sowieso niet, vrees ik..... Althans, dat heb ik altijd begrepen.
En bovenstaande is niet echt een handig idee, met weinig kans van goed slagen.....

Ik meende, dat er een usb-installatie bestond - is dat anders niet een mogelijkheid?
FOUT! Je moet als het goed in één keer van Dapper naar Hardy kunnen upgraden! Je kunt namelijk van LTS naar LTS upgraden. Met tussen versies wil dat inderdaad niet.

edit:

WIki pagina over upgrade: https://help.ubuntu.com/community/HardyUpgrades#head-db224ea9add28760e373240f8239afb9b817f197
Okee dan,
dat wist ik niet.
Eigenlijk ook wel logisch.

Weer wat geleerd :-)

upgrade kubuntu dapper naar hardy?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/04, 08:12:07 »
yes! na een week aanmodderen met niet werkende installatie-cd' s is het dan nu gelukt met de upgrade dankzij de wiki. Mensen, veel dank voor de hulp!!!!


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10