Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: drivers installeren linksys WMP54G v.4.1 modem  (gelezen 2769 keer)

Offline wipo

  • Lid
drivers installeren linksys WMP54G v.4.1 modem
« Gepost op: 2008/10/13, 10:29:50 »
Ik ben geginnend Ubuntu gebruiker en heb deze op 1 van mijn computers werkend gekregen terwijl op de andere PC die als raid 0 is ingericht het programma bij de start blijft hangen bij initramfs maar dit terzijde.

Omdat ik graag ook via Ubuntu op internet wil moet ik mijn draadloos systeem(Linksys WMP54G v.4.1/Experiabox)aan de loop zien te krijgen.

Linux drivers heb ik reeds op een memory stick staan die ik in Ubuntu ook te zien krijg.

Nu is mijn vraag hoe ik de driver moet installeren want ik zie helemaal geen exe.zoals bij windows en welke weg moet ik bewandelen om alles werkend te krijgen.

Waar moet ik de driver in openen.

Misschien heeft iemand ervaring met deze combinatie of is er al een beschrijving op het forum.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
drivers installeren linksys WMP54G v.4.1 modem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/13, 11:16:11 »
Dat is een Ralink RT61 chipset. Die draait op het RT73-stuurprogramma. Je krijgt hem waarschijnlijk aldus aan de praat:
http://sites.google.com/site/computertip/ralinkrt73

Overigens zal Ubuntu 8.10, die eind deze maand verschijnt, dit probleem waarschijnlijk niet meer hebben.

Offline wipo

  • Lid
drivers installeren linksys WMP54G v.4.1 modem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/13, 20:00:58 »
Wel degene die dit foefje bedacht heeft zou een standbeeld moeten krijgen.

Misschien zou mij dit wel lukken maar ik kan misschien beter tot volgende maand wachten en een nieuwere versie proberen.

Ik wil namelijk ook positief blijven over Ubuntu en als ik met die enorme software klus ga beginnen om op internet te komen ben ik bang dat ik nooit meer Ubuntu wil proberen.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de reaktie op mijn probleem en omdat ik beginner ben zou het wel eens een zware klus kunnen gaan worden.

Ik wacht nog even en ga gewoon de basis verkennen die ik momenteel op de PC heb.

Offline wipo

  • Lid
drivers installeren linksys WMP54G v.4.1 modem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/03, 17:47:09 »
Ik heb nu inmiddels Ubuntu 8.10 werkend op mijn PC en heb geprobeert draadloos internet erop te krijgen maar lukt nog niet zo dus is mijn vraag of er iemand is die al een eventuele tip kan geven of dat kan lukken in deze versie.

Ik heb volgens het protocol SSID en wachtwoord ingevuld en als ik op ik druk zie ik geen beweging komen bij de groene bolletjes bovenin het scherm.

Omdat ik niet zo bekend ben met Ubuntu zie ik misschien iets over het hoofd.
Wel zie ik dus de aansluiting van de buren als ik in het verbindings vlak voor internet klik.

Is er iemand die me wat tips kan geven?

Offline wipo

  • Lid
drivers installeren linksys WMP54G v.4.1 modem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/03, 18:16:28 »
Ik vond nog een topic waar ik misschien gebruikers op het forum mee kan helpen en misschien kunnen software kenners mij een reaktie hierop geven.

http://www.larsen-b.com/Article/28.html