Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels  (gelezen 16812 keer)

Offline roeland

  • Lid
Ik wil een aantal DVD´s kopieren naar de HD van een mediaspeler.  Dan heb ik een backup van die DVD en ik kan zonder gedoe (en ook zonder kans op beschadiging) de films bekijken.

Met thoggen heb ik een kopie gemaakt, maar dan zijn de ondertitels verdwenen.  Met DVD::rip raak ik ook de ondertitels kwijt.

Wat is de makkelijkste manier om een DVD te rippen naar een HD met behoud van de juiste ondertiteling?  Een welke instellingen zijn dan nodig in dat programma?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Bloom

  • Lid
Ik kopieer dvd's gewoon naar iso en speel die dan af via een streamer. De iso is een volledige 1:1 kopie en bevat dus alles. Er bestaat een mogelijkheid BREIN- en andere reclame eruit te wieden, maar dan moet je toch al zoiets gebruiken als DVDFab onder Wine of zo. Ik gebruik een Netgear EVA9100 streamer en die heeft behoorlijk wat moeite met iso's aangemaakt voor Brasero, Bombono, DVD95, K3/K9copy en zowat alle andere ripsoftware voor Ubuntu die ik heb uitgeprobeerd, hoewel die iso's allemaal keurig afspelen op Linux en Windows pc's. Maar alleen de iso's zoals DVDFab ze maakt worden altijd correct ingelezen door die Netgear. Raar, maar waar. En dus doe ik het gewoon daarmee. DVDFab is betaalware, maar het ripprogramma voor iso's is gratis. En het werkt dus keurig onder Wine.

Ik gebruik daarvoor OGMRip (via Ubuntu softwarecentrum te installeren). Je kunt dan aangeven welke soundtrack en welke ondertiteling meegenomen moeten worden in de rip. Je hebt dan wel altijd ondertitels, zonder kijken gaat niet.

De originele DVD's staan nu veilig weg van de kinderhandjes....

Offline RikRik

  • Lid
Er bestaat een mogelijkheid BREIN- en andere reclame eruit te wieden, maar dan moet je toch al zoiets gebruiken als DVDFab onder Wine of zo.

Ik heb al diverse keren geprobeerd om een kopieer beveiligde dvd te rippen met diverse programma's onder wine maar het is mij nog niet gelukt. Ik heb tot nu toe altijd dvdschrink gebruikt om kopieën te maken maar ook dit programma kan geen beveiligde dvd kopiëren. Maar tot mijn stomme verbazing lukte dit wel met k9kopy assistant.
Mijn vraag: kan k9kopy assistant alle beveiligde dvd's rippen?

Offline Bloom

  • Lid
Ik heb al diverse keren geprobeerd om een kopieer beveiligde dvd te rippen met diverse programma's onder wine maar het is mij nog niet gelukt.
Probeer DVDFab HD-Decrypter maar eens. Werkt bij mij prima met beveiligde dvd's onder Wine en is gratis.

Offline dropl

  • Lid
Je hebt libdvdcss2 nodig om onder linux beveiligde dvds te kunnen kijken of transcoden.
Zie hier hoe je libdvdcss krijgt: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats/PlayingDVDs
Ge wit dit oit noit nie

Offline RikRik

  • Lid

Probeer DVDFab HD-Decrypter maar eens. Werkt bij mij prima met beveiligde dvd's onder Wine en is gratis.


Hallo Bloom, ik heb DVDFab HD-Decrypter geïnstalleerd maar het programma is niet helemaal gratis, alleen HD Decrypter verloopt nooit. Hoe moet ik deze decrypter gebruiken ?  In het hoofdmenu kan ik namelijk nergens de toepassing  HD Decrypter vinden.

Alvast bedankt voor je reactie


Als ik een avi van een mainstream DVD heb zonder ondertitels klik ik op ´zoek ondertitels´ in de mediaspeler.
Die zoekt ze dan op internet; meestal krijg je dan een paar keuzes.


VV


Offline RikRik

  • Lid
Zie schermafdruk (klik om te vergroten):



Je hebt me verkeerd begrepen, ik heb een uitprobeer versie maar de laatste toepassing verloopt niet. Maar ik kan in het menu van DVDfab die toepassing niet vinden.

Offline RikRik

  • Lid
Re: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/05, 21:16:23 »
Van dvd ripper Handbrake is na een jaar een nieuwe versie verschenen. Handbrake 0.9.5 kent de nodige vernieuwingen, zowel onder de motorkap als in de interface.

Zo wordt BluRay beter ondersteund en is HandBrake compatibel met SSA en VOBSUB ondertitels. Ook kan HandBrake nu AC3 encoderen en zijn er meer 'presets' voor converteren naar verschillende apparaten. Lees hieronder alle wijzigingen.

Handbrake is te verkrijgen voor Windows XP, Vista en 7, Mac OS X en Linux.


http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Handbrake+0.9.5+gratis+dvd+ripper

Kan Handbrake ook een beveiligde dvd rippen?

Offline Bloom

  • Lid
Re: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/05, 23:43:46 »
Je hebt me verkeerd begrepen, ik heb een uitprobeer versie maar de laatste toepassing verloopt niet. Maar ik kan in het menu van DVDfab die toepassing niet vinden.

Kies onderaan voor "HD Decrypter".

Re: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/11, 11:21:15 »
Ik heb nog nooit met wine gewerkt en gebruik tot op heden men oude xp pc om dvdfab te gebruiken, het beste programma voor dit doel. Zou je mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dvdfab onder wine kan installeren?

Alvast bedankt

Offline Tom

  • Lid
Re: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/11, 13:29:12 »
Ik doe het nog anders ik speel de DVD af met VLC Player en na dat de Taal en onderschrift ingesteld is druk ik bij VLC op opnamen.
Is de Film afgespeeld staat hij mooi in mijn mapje > VLC - Downloads.



Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/13, 10:42:57 »
Ik doe het nog anders ik speel de DVD af met VLC Player en na dat de Taal en onderschrift ingesteld is druk ik bij VLC op opnamen.
Is de Film afgespeeld staat hij mooi in mijn mapje > VLC - Downloads.





Hoi Wanda, bedankt voor de super tip, ik heb een opname gemaakt met vlc (ik heb geen ervaring met dit programma)  maar ik kan toch nergens het mapje > VLC - Downloads vinden.

Offline Bloom

  • Lid
Re: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/13, 11:12:17 »
Ik heb nog nooit met wine gewerkt en gebruik tot op heden men oude xp pc om dvdfab te gebruiken, het beste programma voor dit doel. Zou je mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dvdfab onder wine kan installeren?
Dat is dezelfde procedure voor eender welk Windows programma. Kijk eventueel eerst na op www.winehq.com of het Windows programma dat je wil draaien, überhaupt wel werkt onder Wine. De gratis versie van DVDFab werkt in elk geval.
Eerste stap is Wine installeren. Dat kun je doen via het Software Centrum van Ubuntu.
Na het binnenhalen van de Windows EXE via internet of via netwerk of usb-medium vanaf een Windows systeem, moet je die executable eerst uitvoerbaar maken. Ik neem aan dat je die EXE ergens in je home directory gewaard hebt, bijvoorbeeld in de directory Downloads. Ga naar het menu 'Locaties' en klik Downloads. Die folder opent zich nu. Je zult zien dat als Wine eenmaal geïnstalleerd is, elke Windows EXE automatisch het Wine logo krijgt. Klik rechts op de Windows exe. Ga naar het tabblad Rechten en klink onderaan op "uitvoeren van bestanden toestaan". Nu is het Windows programma uitvoerbaar. Sluit het Eigenschappenvenster. Dubbelklik nu op de Windows EXE. Die zal door Wine geladen worden en de uitvoering start zoals je dat van Windows gewend bent. Na afloop vind je het programma geïnstalleerd onder Toepassingen/Wine/Programmas.

Offline vanadium

  • Lid
Re: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/13, 12:52:52 »
Voor het rippen van een geëncrypteerde DVD gebruik ik tegenwoordig eenvoudig de commandolijn:
vobcopy -m
Dit plaatst de ganse DVD structuur in de huidige directory.
Daarna vind ik handbrake veruit het gemakkelijkst en meest flexibel om er een MKV bestand van te maken.

Het Matroska (MKV) formaat ondersteunt ook subtitels. Nu kunnen niet alle mediaspelers met de ingebouwde subtitels van MKV overweg (als ze al MKV ondersteunen). Een afzonderlijk .srt bestand wordt best ondersteund. Spijtig genoeg zijn er geen goede (niet commandolijn) applicaties in linux om DVD subtitels naar .srt om te zetten (er waren er prachtige onder Windows). Meestal kan je echter de subtitels wel downloaden.

Om het zelf te doen, bestaat er een truk waarbij je OGMRIP "misbruikt": http://www.my-guides.net/en/content/view/129/26/
Het komt erop neer een rip te starten in OGMrip, en die dan te onderbreken nadat hij de subtitels heeft gedaan.

Je kan natuurlijk verkiezen voor het ganse proces meteen OGMrip te gebruiken.

Het voordeel van transcoderen naar een MKV of een AVI of mp4 (alnaar wat je speler ondersteunt - kies indien mogelijk MKV) is dat je bestandsgrootte praktisch zonder kwaliteitsverlies sterk gereduceerd wordt. Een langspeelfilm zal je met de H.264 codec praktisch zonder kwaliteitsverlies van 4 GB (of zelfs 8 GB voor dual layer) reduceren naar 1.2 - 1.5 GB, iets meer als je MPEG-4 (divx, xvid) gebruikt.


Offline Tom

  • Lid
Re: DVD (met bescherming) kopieren naar mediaspeler met behoud van ondertitels
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/13, 23:23:29 »
Ik doe het nog anders ik speel de DVD af met VLC Player en na dat de Taal en onderschrift ingesteld is druk ik bij VLC op opnamen.
Is de Film afgespeeld staat hij mooi in mijn mapje > VLC - Downloads.





Hoi Wanda, bedankt voor de super tip, ik heb een opname gemaakt met vlc (ik heb geen ervaring met dit programma)  maar ik kan toch nergens het mapje > VLC - Downloads vinden.
Deze vraag is opgelost voor @RikRik.. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.