Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Backup op shared folder op windows pc zien in Xubuntu  (gelezen 701 keer)

Backup op shared folder op windows pc zien in Xubuntu
« Gepost op: 2012/10/29, 23:23:15 »
Ik heb gebackupte bestanden op een geshared map op mijn eigen pc gezet, hoe kan ik nu met deze xubuntu omgeving de bestanden weer terug halen? In windows kon ik gewoon bij mijn netwerklocaties deze folder zien, en alles weer terug kopieeren (word bestanden, foto's  etc)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Backup op shared folder op windows pc zien in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/30, 00:18:42 »
Kun je iets met Gigolo? Zit standaard in Xubuntu.

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Backup op shared folder op windows pc zien in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/30, 00:25:59 »
In een standaard Ubuntu-desktop zou je dan ook gewoon die share moeten zien als je in de zijbalk van het bestandsbeheer onder "Netwerk" op "Netwerk doorbladeren" klikt, en dan ergens onder "Windows-netwerk".

In Xubuntu is er idd. Gigolo.  Het is te lang geleden dat ik XFce gebruikt heb, dus ik ben niet zeker of/hoe Gigolo in het standaard bestandsbeheer van Xubuntu geïntegreerd is...  (Pjotr zal dat wel weten?)

Zowel Nautilus (het bestandsbeheer in de gewone desktop) als Gigolo (in XFce/Xubuntu) gebruiken overigens hetzelfde mechanisme (GVfs) voor het aankoppelen.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/30, 00:32:10 door JanClaeys »
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Backup op shared folder op windows pc zien in Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/30, 00:27:43 »
In een standaard Ubuntu-desktop zou je dan ook gewoon die share moeten zien als je in de zijbalk van het bestandsbeheer onder "Netwerk" op "Netwerk doorbladeren" klikt, en dan ergens onder "Windows-netwerk".
In Xubuntu heb je daar waarschijnlijk iets als Gigolo voor nodig.... Thunar is wat beperkter dan Nautilus.  :)

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Backup op shared folder op windows pc zien in Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/30, 00:37:35 »
In Xubuntu heb je daar waarschijnlijk iets als Gigolo voor nodig.... Thunar is wat beperkter dan Nautilus.  :)
Ha, het antwoord op de vraag in m'n edit...  :)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact