Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pictogram van snelkoppeling veranderen, opgelost  (gelezen 2315 keer)

pictogram van snelkoppeling veranderen, opgelost
« Gepost op: 2014/02/21, 08:33:05 »
Hoe kan ik pictogram plaatjes van een snelkoppeling veranderen?

Peter
« Laatst bewerkt op: 2014/02/21, 22:07:18 door petervanderlee »

Offline Tom

  • Lid
Re: pictogram van snelkoppeling veranderen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/21, 09:25:12 »
Rechts klik op de snelstarter en eigenschappen ,dan op het icoontje klikken en een andere afbeelding zoeken ,ik spreek hier over xubuntu ,weet niet met welke distro u werkt.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: pictogram van snelkoppeling veranderen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/21, 18:18:28 »
Ja, dat had ik ook gedacht.
Ik gebruik Ubuntu 12.04 en dan krijg wel een schermpje over eigenschappen, maar niets over het het wijzigen van het icoontje.

Nu heb ik net iets gelezen over een programma MyUnity dus misschien moet ik dat installeren.

Peter

Offline Mikkel

  • Lid
Re: pictogram van snelkoppeling veranderen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/21, 19:04:07 »
........ krijg wel een schermpje over eigenschappen, maar niets over het het wijzigen van het icoontje.

Tom bedoelde dat je kunt wijzigen door op het icoontje IN het venster Eigenschappen, tabblad Eenvoudig, te klikken. Er staat dus niet iets van 'Icoon wijzigen', je klikt op het icoontje en er opent een venster waarin je een nieuw kunt opzoeken. Iconen kun je trouwens vinden in /usr/share/app-install/icons

Re: pictogram van snelkoppeling veranderen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/21, 20:27:51 »
Ik veronderstel dat met snelstarter het icoontje bedoeld word dat ik op mijn bureau blad heb staan, (dus niet in de linkerbalk ofzo)
dat is nu een grijs vlakje met daarin drie tekentjes </> daar onder staat bij mij nu buienradar want het is een snelkoppeling naar de Buienradar
Als ik daar met de rechter muisknop op klik krijg ik een hele lijst met mogelijke acties, waaronder eigenschappen, maar dat levert geen mogelijkheid tot wijziging van het icoontje op.

Of begrijp ik jullie verkeerd?

Peter

Re: pictogram van snelkoppeling veranderen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/21, 20:29:20 »
Ik veronderstel dat met snelstarter het icoontje bedoeld word dat ik op mijn bureau blad heb staan, (dus niet in de linkerbalk ofzo)
dat is nu een grijs vlakje met daarin drie tekentjes </> daar onder staat bij mij nu buienradar want het is een snelkoppeling naar de Buienradar
Als ik daar met de rechter muisknop op klik krijg ik een hele lijst met mogelijke acties, waaronder eigenschappen, maar dat levert geen mogelijkheid tot wijziging van het icoontje op.

Of begrijp ik jullie verkeerd?

Peter

PS dit is Ubuntu 12.04

Re: pictogram van snelkoppeling veranderen
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/21, 20:35:42 »
Ik veronderstel dat met snelstarter het icoontje bedoeld word dat ik op mijn bureau blad heb staan, (dus niet in de linkerbalk ofzo)
dat is nu een grijs vlakje met daarin drie tekentjes </> daar onder staat bij mij nu buienradar want het is een snelkoppeling naar de Buienradar
Als ik daar met de rechter muisknop op klik krijg ik een hele lijst met mogelijke acties, waaronder eigenschappen, maar dat levert geen mogelijkheid tot wijziging van het icoontje op.

Of begrijp ik jullie verkeerd?

Peter

Je moet met de muis in het icoontje klikken wat je in Eigenschappen ziet.

Re: pictogram van snelkoppeling veranderen
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/21, 22:06:38 »
Jaaaaaaaaaaa. dat is 'm,
Bedankt, die was typisch iets van tunnelvisie van me

vr.gr Peter