Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure  (gelezen 1665 keer)

Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Gepost op: 2011/08/24, 21:01:56 »
http://jeffhoogland.blogspot.com/2011/07/why-closed-source-software-is-more.html

Interessant artikel van Jeff Hoogland (hoofdontwikkelaar van Bodhi Linux).
Kan me er op bepaalde punten wel in vinden :)

Wat jullie?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/24, 21:16:23 »
 XD  XD  XD

Jahhh, daarom is Windows ook veel veiliger dan Linux. En een veiligere browser dan Internet Explorer moet nog worden uitgevonden.  :P

Enfin. Kletspraat. De moeite niet waard om daar verder op in te gaan.

Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/24, 21:41:31 »
Pjotr, heb je het wel gelezen? :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/24, 21:45:12 »
Ontgaat er mij ironie? :P

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/24, 23:20:39 »
Hahaha hij verteld wat een Windows systeem beheerder hem verteld heeft.

Hieruit kan ik het volgende op zeggen:
Windows gebruikers hebben een lager IQ.
Die gozer is over een tijdje zijn baan kwijt als alle servers straks Linux draaien.
Hij kan er niet tegen dat iets anders beter is dan zijn geliefde Windows systeempje.
Ofwel hij is jaloers. XD XD

Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/24, 23:29:06 »
Dit is een serieus topic, dus gelieve zoveel mogelijk serieus te posten en niet zomaar omdat je het leuk vind. Ik lees ook altijd even (vluchtig) het artikel dat iemand post vooraleer ik reageer.

Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/24, 23:44:27 »
Mwah.. een ironisch artikel serieus bespreken, hoe zie je dat voor je Vistaus?

Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/24, 23:52:07 »
Mwah.. een ironisch artikel serieus bespreken, hoe zie je dat voor je Vistaus?

In ieder geval wat inhoudelijker. De opmerkingen hier totnutoe zeggen niet veel over de inhoud van het artikel, meer cynische opmerkingen over Windows. Op emiels opmerking na dan.

Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/25, 00:16:21 »
Begin dan eerst zelf maar eens inhoudelijk.. Wat zijn die punten waar jij je in kan vinden dan?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/25, 00:59:22 »
Discussie hierover is nutteloos omdat het een menig van een Windows systeembeheerder is die een Windows fanboy is en alles wat niet Windows is, is slecht in zijn ogen.

Tja wat moet je er meer over zeggen.
De Windows systeem beheerder weet niet waar hij het over heeft en kijkt 1 richting op en alles wat anders werkt is slecht.
Apple werkt op dezelfde manier als Microsoft maar het is ver weg het slechts beveiligde systeem wat er is.
Het heeft een beperkt aantal mensen werkend aan de software en die merken niet op wat de veiligheid's fouten zijn en het ergste is, is dat ze er niets aan doen.
Dat is ook closed source.

Voordeel van open source met een groep aanhangers wat graag een goed systeem heeft, zorgen er voor dat de veiligheid hoog is en testen zelf waar de zwakke punten zitten omdat ze zelf de kennis hebben hoe iets te hacken en ze zullen er dus voor zorgen dat die dingen goed dicht zijn.
Ook de fouten worden sneller eruit gehaald omdat het door meer mensen getest wordt.

We zien het dat Microsoft ook zeer goed werk leverde met Win 95, Win ME en Vista.
Kijk eens hoe goed dat allemaal werkte en nog niet werkt.
Net XP verwijderd van een systeem omdat het niet meer up to date was en de foutmeldingen kwamen mij tegemoet met het updaten.
Nieuwe installatie werkte niet omdat er geen drivers meer te krijgen zijn voor alle hardware die er in zit.
Tevens is XP op het moment net een vergiet. Het systeem zat ondanks 3 virusscanners en nog een hoop andere meuk die het dicht hadden moeten houden, vol met virussen.






Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/25, 03:28:41 »
Ik vind het apart dat mensen closed source veiliger vinden. Ik bedoel hoe kun je het beste alle gaten zo snel mogelijk dichten, dat is dus door meer mensen in laten kijken. Als 1.000 mensen een fout niet zien dan zullen die die andere 1.000 wel die fout zien. Zien zij de logica niet?? Waarom zou Linux anders op server gebied dominant zijn??Naast dat het snel en flexibel is.

Ik werk tot nu toe al zo 3 jaar met Linux. Ik kan het niet weg denken. De systeembeheerder van tegenwoordig is LUI!!.. Zij willen gewoon niet extra meer bij leren om ook Linux te kunnen beheren. 

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/25, 07:41:40 »
Software wordt veiliger naar mate maar personen zoeken actief naar fouten in de software. In theorie is OSS dus veiliger want iedereen kan de code inzien. In de praktijk ligt het vaak anders en geld deze regel alleen voor bekende OSS programma's. Er zijn erg veel OSS programma's die door een klein groepje ontwikkelaars gemaakt worden en verder door niemand anders ingezien. Deze software is dus niet per definitie veiliger dan de closed source tegenhanger met een ongeveer even grote groep ontwikkelaars.

De manier hoe dit artikel geschreven is, is niet echt mijn stijl. Ik lees liever positieve berichten over Linux waar Windows niet als concurrent genoemd wordt, maar alleen de kracht van Linux onafhankelijk van andere besturingssystemen. Mijn mening is dat Windows 'bashen' helemaal niet nodig is en in veel gevallen zelf tegen werkt.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline vanadium

  • Lid
Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/25, 09:42:43 »
Lijkt me inderdaad, Vistaus, dat de ironie van het artikel je even ontgaan is  :D

Re: Jeff Hoogland: Why closed source software is more secure
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/25, 09:58:08 »
Voor de ironie of sarcasme:

een van de antwoorden op dat artikel duidt het zéér duidelijk:
Citaat
Jeff, sarcasm is not a wellunderstood concept. Expect a lot of misguided flack and trolling.

But excellent read nontheless!

Offtopic: onderschat de marketing en brainwashing methodes van Microsoft niet eh ; als je met Gold Certified Partners van Microsoft werkt merk je dat wel, NOOIT zullen ze iets negatiefs zeggen over hun product(-en). Dat is policy.

Ten andere een computertijdschrift heeft ook zo'n stunt gemaakt in de vergelijking van Windows 7/ Apple/ en Kubuntu 10.04 (!!??) daaruit kwam ook zonder blikken of blozen, dat Windows7 het veiligste besturingssysteem is dat je momenteel kan kopen. Uiteraard is dat blad pro-Microsoft.
Maar dit ter zijde.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort