Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Garantie en partitioneren  (gelezen 4349 keer)

el_andalus

  • Gast
Re: Garantie en partitioneren
« Reactie #25 Gepost op: 2009/01/03, 21:37:04 »
Ik weet het eigenlijk niet. Het is de eerste keer dat ik de suggestie hoor.

Bazzer

  • Gast
Re: Garantie en partitioneren
« Reactie #26 Gepost op: 2009/01/03, 22:04:36 »
Staat er in de kleine lettertjes niet ergens "dat er niet aan het apparaat gesleuteld of geopend mag worden"

Re: Garantie en partitioneren
« Reactie #27 Gepost op: 2009/01/03, 22:53:46 »
Dat geld alleen voor de verzegelde delen,
Geheugen ruimte en HD ruimte mogen wel door de consument geopend worden.

Stel ze gaan op hun strepen staan dat je niet de HD eruit mag halen.
In dat geval loop je de winkel binnen en laat je ze de HD eruit halen waar je bijstaat, in een zakje doen waarna je naar huis gaat.

Probleem met 95% van de mensen is dat ze zich ondergeschikt gedragen naar de leverancier toe.
En niet beseffen dat ze ook rechten hebben.
En daarom geen gebruik maken van die rechten.

En dus sollen de leveranciers met de mensen, en hun geld.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Garantie en partitioneren
« Reactie #28 Gepost op: 2009/01/03, 23:20:00 »
Het is dus een Acer pc. Deze mensen zijn zo aardig om even een garantieboekje mee te geven. Goed, laten we even daar een beschrijving van geven:

Dit is een boekje met veeeeeel moeilijke woorden erin, en waar sherlock holmes 8 weken mee bezig is om uit te pluizen wat daar nu eigenlijk instaat. Het boekje is ingedeelt in 5 talen, waarbij je niet eens merkt als er van taal veranderd wordt

Dus je snapt wel, die verkopers kunnen je van alles wijsmaken met hun kleine letertjes... En dan zeggen ze vervolgens: "tja, heb je het garantieboekje niet gelezen dan? Daar staat alles in."

Dus toen mijn PC na de reparatie helemaal gefixd, en GRATIS(!) terug kwam, Sprong ik natuurlijk een gat in de lucht.
Maar opnieuw blijkt dat ik dus niet bang hoef te zijn voor het partitioneren.

En wat dan met die recoverypartitie? Zit daar dan garantie op? Want als ik begin met die HD, dan krijgt ie de volle lading, en gaat alles er af. dus ik hoop dat ze daar dan ook niks op aan te merken hebben.


Verder heb ik nog een vraag: Ik moet dus die Vistapartities voor de zekerheid back-uppen. Nu heeft Acer er dus die 1001 software opgezet, en die hoef ik niet op mijn back-up. Dus dacht ik dit:
Als iemand mij nu een (legale) iso van een standaard windows vista premium kan geven. dan ben ik in elk geval safe met een backup, zonder die brol-software.
 En dan ga ik kijken: p2p, torrents, usenet...Ik vind ze niet.
Dus dat is mn laatste vraag: Hoe kom ik aan een ongeactiveerde kopie van Windows Vista Home Premium? (mog ik dit wel zeggen op dit forum?)


Anyway,

Greetzzz

Anton Willemse

Re: Garantie en partitioneren
« Reactie #29 Gepost op: 2009/01/04, 00:38:46 »
Om Vista "kaal" te installeren heb je alleen een kopie van de Home versie nodig.. om te registreren gebruik je de code op je laptop.
Je moet daarna wel alle niet geinstalleerde drivers opzoeken en installeren. (Merk je misschien ook eens hoe goed Ubuntu (Linux) "out of the box" werkt en hoe snel een Ubuntu-installatie gaat!!)

Re: Garantie en partitioneren
« Reactie #30 Gepost op: 2009/01/04, 08:49:31 »
Ja, inderdaad. Dat is dus mijn bedoeling. Dan heb ik en een backup en GEEN brol-software. Maar p2p, torrent en usenet..ik kan ze niet egt vinden.(we gaan nu een beetje off-topic, maar om voor deze vraag een nieuw te opnenen, dat lijkt mij geen goed plan.)

Mvg,

Anton

el_andalus

  • Gast
Re: Garantie en partitioneren
« Reactie #31 Gepost op: 2009/01/04, 19:15:40 »
Is het misschien toch niet eenvoudiger om de "brol-software" via configuratiescherm te deïnstalleren?