Ondersteuning > Hardware en drivers

Waar kan ik een nieuwe laptop met UBUNTU voorgeïnstalleerd kopen?

<< < (2/2)

Ron:
Bij onze oosterburen kan je ook direct configureren en bestellen, zie https://clevo-computer.com/en/laptops-configurator

Ronaldus:
Offtopic overpeinzing:
Ex-zakelijke desktops zijn te kust en te keur te koop en die werken bijna altijd bijzonder goed met Linux. (Geheugen toevoegen en SSD erin en je kunt weer jaren vooruit.) Prijzen liggen bij desktops op een acceptabel niveau.

Jammer dat dat met laptops moeilijker ligt. Van tweedehands laptops is vaak de accu defect/slecht en uitbreiden is niet altijd makkelijk.
Nieuwe Linux laptops vind ik best nog wel aan de prijs... Van (ex-)Windows laptops is het bovendien nog maar de vraag of alles in de laptop werkt met Linux.

Heel erg uiteindelijk ga ik daarom met mijn laptop(s) maar over naar chrome OS en hou ik het op de desktops bij  Xubuntu of Mint Cinnamon (scannen en printen is in chrome OS weer een dingetje).  Een goede Chromebook is tenminste nog te betalen.

partyrabbit:

--- Citaat van: Ronaldus op 2022/10/30, 19:33:40 ---Jammer dat dat met laptops moeilijker ligt. Van tweedehands laptops is vaak de accu defect/slecht en uitbreiden is niet altijd makkelijk.

--- Einde van citaat ---

En dan betaal ik een prijs dat het met vervanging van de accu het totaal ook nog steeds acceptabel is.
Niet werken met linux? Ik heb er nog geen een gehad.

vorsprungdurchbetrug:

--- Citaat van: Ronaldus op 2022/10/30, 19:33:40 ---
Jammer dat dat met laptops moeilijker ligt. Van tweedehands laptops is vaak de accu defect/slecht en uitbreiden is niet altijd makkelijk.
Nieuwe Linux laptops vind ik best nog wel aan de prijs... Van (ex-)Windows laptops is het bovendien nog maar de vraag of alles in de laptop werkt met Linux.

Heel erg uiteindelijk ga ik daarom met mijn laptop(s) maar over naar chrome OS en hou ik het op de desktops bij  Xubuntu of Mint Cinnamon (scannen en printen is in chrome OS weer een dingetje).  Een goede Chromebook is tenminste nog te betalen.

--- Einde van citaat ---

Het ligt eraan wat je koopt en waar, er zijn op internet verschillende aanbieders die alleen kwalitatief materiaal verkopen waar zij ook garantie op geven.
Waar je er van op aan kunt dat je batterij en lader goed zijn, die je een jaar garantie geven.
Verder zijn de Dell, HP, en Lenovo laptops uit het hogere prijs segement uitermate geschikt voor Linux.
Kan je een aanbieder aanbevelen waarvan ik weet dat die goed materiaal verkoopt en staat voor zijn producten. Dan pm

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie