Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Installatie wil niet gebeuren vanaf dvd  (gelezen 499 keer)

[Opgelost] Installatie wil niet gebeuren vanaf dvd
« Gepost op: 2014/07/01, 08:52:53 »
Hallo,


ik wil Ubuntu 14.04 installeren op  mijn laptop. Ik heb hem gedownload van de Ubuntu website, gebrand als databestand en daarna de laptop afgezet. Normaal gezien zou hij dan moeten starten vanaf de dvd want dat staat in het Set up menu als eerste. Maar er gebeurt niks. Je hoort de dvd draaien maar hij start altijd gewoon Ubuntu op zoals gewoonlijk. Ik heb het misschien al wel 20 keren geprobeerd.

Heeft iemand een idee hoe ik kan opstarten vanaf de dvd zodat ik de nieuwe ubuntu kan installeren?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els
« Laatst bewerkt op: 2014/07/01, 10:29:49 door Els Stevens »

Re: Installatie wil niet gebeuren vanaf dvd
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/01, 09:22:09 »
Ik dacht dat je hem als een img of iso moet branden  om deze opstartbaar te maken.

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Installatie wil niet gebeuren vanaf dvd
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/01, 09:51:06 »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Installatie wil niet gebeuren vanaf dvd
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/01, 10:21:33 »
Bedankt voor je reactie maasnet, het is nu gelukt. Ik wist niet meer dat je hem als image moest branden. dat heb ik gedaan en het is gelukt.

Bedankt pederoco voor uw reactie, die website zal ik ook eens bekijken.

Groetjes,

Els

[Opgelost] Re: Installatie wil niet gebeuren vanaf dvd
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/01, 10:21:59 »
Hallo,


ik wil Ubuntu 14.04 installeren op  mijn laptop. Ik heb hem gedownload van de Ubuntu website, gebrand als databestand en daarna de laptop afgezet. Normaal gezien zou hij dan moeten starten vanaf de dvd want dat staat in het Set up menu als eerste. Maar er gebeurt niks. Je hoort de dvd draaien maar hij start altijd gewoon Ubuntu op zoals gewoonlijk. Ik heb het misschien al wel 20 keren geprobeerd.

Heeft iemand een idee hoe ik kan opstarten vanaf de dvd zodat ik de nieuwe ubuntu kan installeren?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Re: [Opgelost] Re: Installatie wil niet gebeuren vanaf dvd
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/01, 10:30:43 »
Het is opgelost, ik heb Ubuntu 14.04 kunnen installeren.