Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internetverbinging komt niet tot stand  (gelezen 1501 keer)

gwbosma

  • Gast
Internetverbinging komt niet tot stand
« Gepost op: 2010/10/08, 16:23:48 »
Ik probeer in Ubuntu 10.04 verbinding te krijgen met internet. Na het invullen van de vereiste gegevens, zegt Ubuntu wel dat er een verbinding actief is, maar echt internet is er niet. Als ik naar de instellingen terug ga, staat telkens de gateway op 0.0.0.0, terwijl ik hier toch iets anders heb neergezet.

Eerder lukte het probleemloos, maar toen kreeg ik problemen na het binnenhalen en installeren van updates. Het toetsenbord en de muis deden het niet meer. Uiteindelijk heb ik Ubuntu helemaal opnieuw moeten installeren. Partities verwijderd, verse installatie uitgevoerd. Je zou denken dat internet het gewoon weer doet, want ik het precies hetzelfde gedaan als de eerste keer. Maar helaas...

Offline joop905

  • Lid
Re: Internetverbinging komt niet tot stand
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/08, 19:07:11 »

gwbosma

  • Gast
Re: Internetverbinging komt niet tot stand
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/09, 10:13:15 »
Toen ik het bericht typte, had ik ergens het woord bedraad staan. Maar dat is om een of andere reden niet in het definitieve bericht gekomen. Het gaat dus om bedraad internet. Ik heb dus niets aan informatie over draadloos internet.

Het zou zo simpel moeten zijn als kabel aansluiten, gegevens invoeren en klaar! Zo ging het de eerste keer ook. Maar ik heb de complete partitie moeten verwijderen en Ubuntu opnieuw installeren om een andere reden. Ubuntu doet het goed, maar internet wil niet.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Internetverbinging komt niet tot stand
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/09, 10:52:30 »
doe anders eens onder windows het volgende:

menu start>uitvoeren>cmd ipconfig\release

nu rebooten in ubuntu en kijk of je wel een ip krijgt, zo ja dan deelt je router geen nieuw ip uit omdat windows het niet vrijgeeft bij het uitschakelen.

Re: Internetverbinging komt niet tot stand
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/09, 11:30:54 »
Citaat
    ipconfig\release
en daarna:
    ipconfig \renew
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

gwbosma

  • Gast
Re: Internetverbinging komt niet tot stand
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/09, 13:54:37 »
DHCP staat uitgeschakeld en ik maak gebruik van een statisch ip-adres. In dit geval is het de gateway (ook handmatig ingesteld) die bij het openen van de instellingen weer op 0.0.0.0 staat in plaats van het door mij ingevoerde adres. Geldt hiervoor ook dat ik ipconfig release en renew kan doen?

Offline softbart

  • Lid
Re: Internetverbinging komt niet tot stand
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/09, 15:16:04 »
Is een bug in de software.  Ook in Squeeze met NM 0.8.1 gaat het niet echt soepel. Er verdwijnen soms zomaar velden en/of op 0.0.0..0. zoals TS al aangaf.
Of dhcp of bedraad netwerk in /etc/network/interfaces benoemen.

groet,

Theo 

gwbosma

  • Gast
Re: Internetverbinging komt niet tot stand
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/11, 09:01:01 »
Een bug die blijkbaar simpel te omzeilen is...accountgegevens verwijderd en verbinding opnieuw ingesteld. Alles werkt nu naar behoren. Wordt hier niets aan gedaan? Ik kan me voorstellen dat dit heel wat mensen hoofdbrekens oplevert.