Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.10 Edgy Eft Live CD problemen met RAID configs tijdens boot  (gelezen 914 keer)

Gaytan

  • Gast
Hoi,

WinXP SP 2 (end)user wil met Ubuntu 6.10 Edgy Eft Live-CD eens experimenteren. Heb 2 raid arrays op mijn pc waardoor kennelijk de Live cd van Ubuntu al niet wil starten.
De CD-check in het menu geeft aan dat de cd zelf (vandaag 20 jan 07 gedownload) alles 'ok' is.

Om WinXP SP2 te installeren maak ik altijd gebruik van de F6 om m'n ICH5R driver te installeren. Binnen WinXP als deze opgstart is wordt dan de SATA driver voor m'n andere schijf geladen.

Echter, bij opstarten van de Ubuntu 6.10 Live cd wordt (natuurlijk) niet om extra drivers gevraagd....

In het begin geeft deze overal 'ok'; na een tijdje verschijnen er alleen (in het wit) nog maar:

171779887.624000 ATA1: TRANSLATED ATA STAT/ERR 0X51/40 TO SCSI SK/ASC/ASCQ 0X311/04 meldingen; de ene na de andere...
Ipv .624000 verschijnen er ook vaak andere nrs zoals .180000, .848000 enz enz.

Wie kan me helpen hier doorheen te komen?

Heb nog wel een andere (dus: oudere pc) staan zonder fancy RAID en SATA toestanden; daar laadt de cd zonder problemen op!

Graag eens advies aangezien ik erg graag verder wil met Ubuntu ipv Vista!!

Groetjes,

Gaytan

Phaldmmor

  • Gast
Ubuntu 6.10 Edgy Eft Live CD problemen met RAID configs tijdens boot
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/20, 18:04:05 »
Mijn ervaring is dat je het beste de softwarematige raid kan gebruiken die standaard in linux aanwezig is. Andere softwarematige raid configs worden volgens mij vaak niet herkend door linux. Je kan eventueel proberen met draid aan de slag te gaan. Enige nadeel is wel dat je nu het raid systeem niet meer voor je Vista/Windows XP installatie kan gebruiken.

Gaytan

  • Gast
Ubuntu 6.10 Edgy Eft Live CD problemen met RAID configs tijdens boot
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/20, 18:36:45 »
Jij bedoelt; m'n hele systeem 'opgeven' en kompleet opnieuw beginnen en zo...?

Jep, da's een optie maar niet de mijne... Als Linux / Ubuntu nog niet zo volwassen is dat het omkan met RAID configs die al jaren oud zijn is het verschil waarschijnlijk toch nog te groot....
Ik zal het nog eens met Kubuntu proberen...

Op m'n oudere systeem zonder RAID, SATA enz draait de live cd zonder problemen...

Gr.