Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?  (gelezen 511 keer)

Offline Dump

  • Lid
Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Gepost op: 2015/01/24, 15:59:21 »
Hoi allen.
Bij mijn zuster op haar oude laptop Xubuntu gezet en toen kwam de vraag of candy crush van facebook nog wel te spelen was. Dus even geprobeerd maar er wordt naar de flash player gevraagd. Gaat dat nog lukken. Want volgens mij wil die flash player niet op een linux systeem.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/24, 16:04:34 »
Installeer chrome.(niet chromium).
Zit niet in je linux server.
Maar dan heb je flash op het laatste stand.
https://www.google.com/chrome/browser/desktop/index.html

Offline Dump

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/24, 19:37:40 »
Hoi jan 11000.
Via een telefoon verbinding uiteindelijk zus het laten installeren. Een hele klus want de dame heeft er totaal geen kaas van gegeten.
Cnady crush doet het wel maar de laptop lijkt het niet aan te kunnen. Ik sluit niet uit dat het met haar zeer slechte wifi te maken heeft waardoor de data niet snel genoeg binnen komt. Kan dat? Ik heb haar geadviseerd de laptop met/op de installeer installatie kabel aan te sluiten en te zien hoe het dan gaat. Ik geloof dat ze kpn heeft. Het schijnt een heel kort kabeltje te zijn?
Ik wacht het maar even af.
Tot zover bedankt. Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline PKing

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/24, 20:41:07 »
Werkt ook gewoon met Firefox hoor.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Dump

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/24, 20:56:03 »
Dan moet er zeker en of ander non free programma bij?
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/24, 21:20:37 »
Dan moet er zeker en of ander non free programma bij?
Gr. Dump.

Ja, Flash Player. Te installeren middels het Ubuntu Softwarecentrum.

Offline PKing

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/24, 21:29:47 »
Hoi jan 11000.
Via een telefoon verbinding uiteindelijk zus het laten installeren. Een hele klus want de dame heeft er totaal geen kaas van gegeten.
Cnady crush doet het wel maar de laptop lijkt het niet aan te kunnen. Ik sluit niet uit dat het met haar zeer slechte wifi te maken heeft waardoor de data niet snel genoeg binnen komt. Kan dat? Ik heb haar geadviseerd de laptop met/op de installeer installatie kabel aan te sluiten en te zien hoe het dan gaat. Ik geloof dat ze kpn heeft. Het schijnt een heel kort kabeltje te zijn?
Ik wacht het maar even af.
Tot zover bedankt. Gr. Dump.

Hier weet ik niet zeker wat je bedoeld?
Je kunt de laptop niet rechtstreeks op de kabel die naar het modem/router gaat aansluiten.
Je kunt de laptop wel via een normale netwerkkabel op een LAN poort van het modem/router aansluiten.

En Vistaus bedankt ik wist het niet meer:-)

Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Dump

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/24, 22:03:28 »
Op mijn vraag aan haar of ze ook een internetkabel had die je vanuit je router in je desktopkast/laptop kan inpluggen om zo een directe internet verbinding te hebben wist ze het antwoord niet.
Wel wist ze te vertellen dat ze na de kpn installatie de laptop eerst via een heel klein kabeltje aan een kastje moest vastmaken om de laptop te herkennen, aldus zus. Daarna kon hij draadloos!
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/24, 22:17:19 »
Heb je ook je videokaart driver geinstalleerd, of gekontroleert of deze al geinstalleerd is?
Indien niet dan zou de snelheid ook langzaam kunnen zijn.

Offline Dump

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/24, 22:35:35 »
Voor zover mogelijk en ik niets vergeten ben is alles er op gezet.
Ook de onderliggende verwijzingen die  in de "direct doen lijst" staan.
Ook de extra stuurprogramma;s als je dat bedoeld?
Gr. Dump.

P.s. Ik ga binnenkort via teamviewer nog is even nakijken. Zij zit vele kilometers verder.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline PKing

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/25, 11:44:39 »
Wifi snelheid kun je gewoon meten wanneer je de computer overneemt met Teamviewer.
Gewoon even een simpele online speedtest doen.
Mocht dat al brak zijn dan heeft het weinig zin om een online game te spelen.
Voor de rest is het misschien handig de specs van de laptop hier te posten, dan kunnen de meer ervaren forumleden al redelijk vertellen of het e.e.a. werkt en met welke software.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/25, 12:28:10 »
Evt. kun je dan ook nakijken of energiebeheer van de netwerkkaart al dan niet aanstaat en deze uitschakelen indien nodig: https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Schakel-het-energiebeheer-uit-voor-de-draadloze-kaart
Dat wil namelijk ook wel eens een boosdoener zijn van een trage verbinding.

Offline PKing

  • Lid
Re: Xubuntu - Facebook - Candy crush sage, kan dat?
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/25, 17:15:09 »
Grappig ik roep wat algemene dingen, en de wat meer ervaren leden roepen de dingen die ik vergeet/niet weet.
Zo hoort een forum te werken :-*

Soms mag dat best even gezegd worden 8-)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04