Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weersverwachting 6 dagen  (gelezen 1667 keer)

Weersverwachting 6 dagen
« Gepost op: 2010/06/27, 22:27:57 »
Ik installeerde onlangs voor een vriendin XUBUNTU. In het bovenste paneel kon je de weerverwachting activeren. Indien je dan op het huidige weer met de cursor gaat staan, krijg je een venster te zien met de weerverwachting van 6 dagen ver. In ubuntu kun je op het rubriekje van datum-tijd instellen dat je toestand van het weer wil zien (nabijgelegen meteo-station opgeven), maar je krijgt niet de weerverwachting te zien. In het Ubuntu-centrum kan je wel die XFCE4-weather-plugin kiezen en installeren, maar die verschijnt dan niet in het paneel (wat ik eigenlijk wel verwachtte want Gnome is geen xfce).

Heeft er iemand een tip om toch die prachtige 6dagen-voorspelling in gnome zichtbaar te krijgen? Het lijkt me stug dat je in een
"eenvoudige" xfce-omgeving dergelijk mooi venster te zien krijgt, daar waar het in gnome niet mogelijk zou zijn ...

Offline ivo

  • Lid
Re: Weersverwachting 6 dagen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/27, 22:45:13 »
Misschien vind je dit flauw, maar

       www.knmi.nl

is een OS onafhankelijke bron voor dit soort gegevens.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Weersverwachting 6 dagen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/28, 00:00:22 »
Dat weerberichten ding haalt zijn mosterd bij weather.com
De meerdaagse voorspelling is enkel beschikbaar voor enkele lokaties in UK en US en Down Under.
Nochtans staan er op die site wèl bvb tiendaagse voorspellingen voor Antwerpen...
Eén en ander kan er ook mee te maken hebben dat sinds 2005 het tooltje niet echt meer bijgewerkt is...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Weersverwachting 6 dagen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/28, 00:06:05 »
Misschien vind je dit flauw, maar

       www.knmi.nl

is een OS onafhankelijke bron voor dit soort gegevens.

En voor een veel betrouwbaarder weerbericht: www.weer.nl, powered by Meteo Consult.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Weersverwachting 6 dagen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/28, 08:16:08 »
Dat is vast wel mogelijk met gdesklets, screenlets, conky, gnome-do (docky) enz.
http://tinyurl.com/2bjnnwu

Offline jusgje

  • Lid
Re: Weersverwachting 6 dagen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/28, 21:57:14 »
Tsja... je zou kunnen overwegen het xfce4-panel te gebruiken in Ubuntu. Deze opdracht kan je aan je opstart-voorkeuren toevoegen. Maar ik weet niet hoe je het gnome-panel zou moeten verwijderen.

Re: Weersverwachting 6 dagen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/29, 04:10:50 »
Met gdesklets krijg ik effectief een weersverwachting over meerdere dagen (moest ik natuurlijk wel nog configureren: juiste code voor Antwerpen zoeken op de site van weather.com), maar dan hangt dat daar zo op dat bureaublad en dat is niet mijn ding. Zal het wel zonder doen. Of misschien eens proberen om één van onze ICT-leerlingen aan het programmeren te krijgen met de broncode van dat weather-ding van het gnome-panel....
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Weersverwachting 6 dagen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/29, 19:24:36 »
Blijkbaar dien je xfce-panel te installeren ipv gnome-panel (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=825896 ),
maar het installeren van xfce lijkt me eigenlijk geen goed idee, omdat je dan een aantal configuratie-functies
verliest.

Blijkbaar zijn er nog mensen die interesse in deze applicatie hebben. Conky vind ik persoonlijk niet zo leuk.