Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Americas Army start niet !?  (gelezen 4004 keer)

Pascal1990

  • Gast
Americas Army start niet !?
« Gepost op: 2008/06/25, 15:24:04 »
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met het spel: Americas Army.

Ik heb de linux versie op mijn ubuntu geinstalleerd en alles is daarbij goed verlopen toen ik een forum van hier stap voor stap heb gevolgd :)

Nu ik de installatie heb voltooid wil ik het programma: Armyops opstarten dat onder: Toepassingen >> Overige staat
(Dat icoontje heb ik meteen maar even op me desktop gezet)
Ik dubbelklik gewoon op de toepassing: Armyops, en er gebeurd gewoon letterlijk helemaal Niks!

Ik krijg geen error, waarschuwing ik krijg geen zwart beeld, gewoon helemaal niks! (ff voor de duidelijkheid) ;)

Ik ben nog maar 2 dagen bezig met ubuntu en alles is verder goed verlopen, ik heb de videokaart van Nvidia ook al goed geinstalleerd dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen.

Kan iemand mij aub hierbij helpen, want ik zou toch wel graag een spelletje als americas army op mijn computer willen spelen!

Met vriendelijk groet,

Pascal aka Madkid

Americas Army start niet !?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/25, 15:43:28 »
Wat krijg je als je armyops in de terminal toetst?
En zet Compiz uit   metacity --replace in de terminal  anders krijgt je muis het op zijn heupen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Pascal1990

  • Gast
Americas Army start niet !?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/25, 16:11:31 »
Ik krijg:
bash: armyops: opdracht niet gevonden

Maar ik hoef dus alleen compiz uit te zetten? wat is er met die muis? wat moet ik dan precies doen, ik ben nog heel erg onervaren met ubuntu, vandaar dat ik het ff vraag ;)

//pascal

Americas Army start niet !?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/25, 16:15:21 »
dat van compiz maakt even niet uit als hij zegt dat hij armyops niet kan vinden :)

laat eens zien welke how-to ge hebt gevolgd.

Pascal1990

  • Gast
Americas Army start niet !?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/25, 16:22:14 »

Americas Army start niet !?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/25, 16:32:13 »
ow dat is wel een oude how-to (3 jaar terug bijna).

volgens mij ligt het eraan omdat ge het als root installeerd (sudo). ik dacht trouwens dat er een installer was, kunt ge niet gewoon dubbelklikken op het installatie bestand?

Pascal1990

  • Gast
Americas Army start niet !?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/25, 16:35:27 »
Ja het is wel een oude, maarja ik probeer er wat van te snappen

Ik heb idd eerst gewoon geprobeerd om het instalatie bestand te openen maar ook hier gaf ubuntu aan dat dit niet kon..

Helaas dus, ik heb compiz uitgeschakeld, en er is resultaat, ik hoor de computer nadenken

Hij voert helaas nog niets uit,,

Americas Army start niet !?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/25, 18:40:23 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28227 je kan de linux versie downloaden en er staat een link, ook kan je de windows versie downloaden en via wine installeren/spelen en http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28262 voor de muis.
 
armyops250linux.run is het bestand wat je download, op klikken er opent zich een schermpje met wat keuzen, uitvoeren in een terminal kiezen en de instructies volgen. Dus je kan kiezen of via Ubuntu of via wine voor de windows versie
Kom je er zo uit?Anders schrijf je maar weer.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Skilltone

  • Gast
Americas Army start niet !?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/29, 00:27:27 »
HIer de engelse uitleg voor de linux versie

https://help.ubuntu.com/community/AmericasArmy