Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instabiliteit Lucid Lynx  (gelezen 894 keer)

Instabiliteit Lucid Lynx
« Gepost op: 2010/08/08, 11:03:32 »
Beste allemaal.

Gebruik nu Lucid Lynx vanaf wanneer het uit is. Helaas is er een aantal problemen.
DVD's afspelen lukt met geen mogelijkheid. Heb alle stappen al ondernomen, elke mogelijke plug-in geinstalleerd, de dvd in m'n laptop (Dell Inspiron) zou in theorie double layer af moeten spelen, maar het lukt me met geen mogelijkheid. Elke mediaspeler geeft een foutmelding, VLC sluit zich meteen af nadat ik een DVD probeer te openen.

Dat is heel irritant, maar er valt nog mee te leven als dat het enige was.

De Wirelessverbinding (1394 wlan) doet er soms 2 minuten over om een verbinding te maken met het draadloos netwerk. Hoort dat? In Windows 7 (waar ik overigens gelukkig nog geen 2 weken gebruik van heb gemaakt) duurde het een paar seconden.

Als ik in Mozilla Firefox op youtube zit, kan ik de add-ons van google niet wegklikken onder in het filmpje. Meestal ook niet doorspoelen en / of volume aanpassen.

En Rythmbox, een hele fijne mediaplayer heeft af en toe de neiging om 2 songs tegelijk af te spelen.

zijn dit bekende problemen, of heb ik gewoon pech dat ik er niet uitkom?

Alvast hartelijk dank voor de evt hulp,

K.Schouten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Instabiliteit Lucid Lynx
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/08, 11:06:44 »
Klinkt allemaal wel heel raar.... Weet je zeker, dat je hebt geïnstalleerd vanaf een niet-corrupte installatieCD?
http://sites.google.com/site/computertip/cdbranden#TOC-Foutcontrole
(onderdeel 3)

Re: Instabiliteit Lucid Lynx
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/08, 12:24:29 »
Tja, om nu nog een keer alles opnieuw te gaan installeren. Is er geen reinstall nodig waarmee ik mijn huidige bestanden / settings gewoon blijf behouden?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Instabiliteit Lucid Lynx
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/08, 12:27:18 »
Hier staat, hoe je schoon kunt herinstalleren en toch belangrijke instellingen kunt behouden:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Maar dan eerst wel even goed controleren natuurlijk, of de installatieCD wel kosher is....  :P

Re: Instabiliteit Lucid Lynx
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/08, 22:10:51 »
Misschien, maar in het uiterst geval alleen. Dit puur omdat ik geen flauw idee meer heb hoe ik m'n wireless driver aan de praat heb gekregen, en dat heeft me uren gekost.

Ik zou al content zijn wanneer het dvd probleem is opgelost.

Iemand toevallig nog een gouden tip? Die zal ik eeuwig dankbaar zijn. :)

Offline ivo

  • Lid
Re: Instabiliteit Lucid Lynx
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/08, 22:39:59 »
Iemand toevallig nog een gouden tip? Die zal ik eeuwig dankbaar zijn. :)

Zoals Pjotr eigenlijk al zegt lijkt dit geen structureel Ubuntu probleem, maar iets dat niet sjofel
is in jouw installatie. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het volgende doen.
Download een nieuwe iso van de Ubuntu site en brand deze op de meest langzame snelheid die
je kunt kiezen. Met K3B kun je aangeven dat ie na het branden de iso vergelijkt met de CD.
Als dat OK is dan doe je daarmee een nieuwe installatie. Daarna volg je de instructiies op

 http://sites.google.com/site/computertip/directdoen


Alle stappen zorgvuldig afwerken en dan bezien wat de status is.
Meld je daarna hier weer.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.