Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kom niet op bepaalde sites op een ander netwerk  (gelezen 971 keer)

Kom niet op bepaalde sites op een ander netwerk
« Gepost op: 2010/09/22, 16:54:08 »
Laat ik maar beginnen dat ik niet precies weet of ik deze topic hier moet plaatsen of bij server.
Ik een klein probleempje. Ik heb pas geleden Ubuntu Netbook Edition op mijn netbook gezet en thuis kan ik gewoon op het netwerk en doen alle sites het.

Maar als ik op school op het internet ga, dan kom ik wel gewoon op internet, maar sites waarbij ik moet inloggen, zoals mijn schoolmail, hotmail, facebook etc. daar kom ik of niet op de site, of ik kan niet inloggen en ik kan ook niet inloggen bij een messenger.

Ik heb bij SSID de juiste naam ingevuld
Mode: Infrastructure en MTU: Automatic, de rest heb ik niet ingevuld
De security is Dynamic WEP 802.1X
Authentication: Protected EAP(PEAP), PEAP version: Automatic, Inner Authentication: MSCHAPv2
en dan bij username en passworde, heb ik de gegevens ingevuld die ik nodig heb om in te loggen op mijn schoolmail en de schoolsite.

Ik heb de security settings gedeeltelijk uit een installatieguide voor Windows 7 gehaald, dus die zullen wel kloppen, maar misschien moet ik iets extra doen bij Ubuntu? Ik kom trouwens thuis wel op al deze sites en de proxy server van mijn browser is ook goed ingesteld.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

Re: Kom niet op bepaalde sites op een ander netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/22, 18:36:53 »
Het lijkt me logisch dat de school bepaalde sites onbereikbaar maakt. Je maakt verbinding met hun netwerk. Op school ben je bezig met leren (als het goed is) en niet met je sociale netwerk.
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Re: Kom niet op bepaalde sites op een ander netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/22, 18:58:05 »
Het lijkt me logisch dat de school bepaalde sites onbereikbaar maakt. Je maakt verbinding met hun netwerk. Op school ben je bezig met leren (als het goed is) en niet met je sociale netwerk.
Ja, dat begrijp ik, maar het gaat me ook niet om dat sociale netwerk, die dingen had ik alleen geprobeerd om te kijken of het op meerdere sites het geval was, want als je goed had gelezen, had je gezien dat ik ook niet op de site van school kom of op de schoolmail en alle andere sites waarbij je in moet loggen (en dat zijn er tegenwoordig nogal veel waaronder OOK sites die ik voor school nodig heb).

EDIT: En er zijn anderen die wel gewoon kunnen inloggen en dergelijke.

Dus a.u.b ik vraag alleen om een oplossing en niet om hoe ik mijn uren op school in moet vullen
« Laatst bewerkt op: 2010/09/22, 18:59:59 door KevinV1990 »

Re: Kom niet op bepaalde sites op een ander netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/22, 19:21:09 »
Sorry, ik reageerde te snel. Ik zeg altijd tot mezelf eerst lezen, eerst nadenken, maar doe ik het ook? :'(
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Re: Kom niet op bepaalde sites op een ander netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/22, 19:48:38 »
Sorry, ik reageerde te snel. Ik zeg altijd tot mezelf eerst lezen, eerst nadenken, maar doe ik het ook? :'(
Tis ok. Ik zoek gewoon hier even het antwoord op mijn probleem, want ik heb t gevoel dat ik nog maar één iets moet invullen ofzo, en dat alles het dan gewoon zal doen. Maar bij mij op school hebben ze al bijna geen verstand van Windows, laat staan van Ubuntu  :P