Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Met me handen in het haar... (corrupte files)  (gelezen 852 keer)

sWo0p

  • Gast
Met me handen in het haar... (corrupte files)
« Gepost op: 2007/11/29, 11:33:47 »
ik ben al een paar dagen aan het pielle.. met diversen mogenlijke oplossingen voor  mijn probleem maar op een of andere manier wil het niet goed gaan.. ok ik leg uit:

alles wat ik ook download.. naar welke hd in dan ook heb.. Via ftp of nieuws groepen beland corrupt op de computer.. ik heb al veel dingen gehoort.. van netwerk kaart die niet goed zijn zijn tot aan hd die niet goed is.. maar niets ziet eruit te helpen???

als ik een rar archive op me schijf heb staat in het meetal 90% kapot (corupt) van uit de nieuwsgroepen kap ik het meestal wel repareren met PAR2.. maar 't gekke is als ik dat heb gedaan en PAR2 geeft aan dat hij 100% is.. dan nog bij uitpakken krijg ik dat mijn archive corupt is vanuit een unrar proggie..

ik heb tig uitpak proggie geprobeerd.. urar n terminal, zip7 en diversen andere extracters.. maar niets werk goed.. kan iemand mijn uitleggen wat mijn probleem is.. hoe ik dit oplos??? want ik wordt langzaam gek.. en ik wil niet me servertje terug naar windows om bouwen..

ik kan zelf nog een ding probleren en dat is een hd partitie ombouwen naar ext3 linux.. (is nu NTFS windows) maar of dat het oplost zou ik nog niet weten wat ik heb 6 bestanden op die hd staan die zigzelf steeds regenereren.. ik kan ze ook niet weg gooien.. en dus me hd niet unmounte??? maargoed daar kom ik wel uit..

helluuppp

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Met me handen in het haar... (corrupte files)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/29, 11:40:40 »
Je hebt blijkbaar een ubuntu-server met een ntfs-partitie? Op zich al een wonderlijke combinatie. ntfs-3g schijnt betrouwbaar te zijn, maar persoonlijk zou ik het lot niet willen tarten door dat op deze manier uit te proberen.

Jouw plan om de ntfs-partitie om te bouwen naar ext3 lijkt me dan ook heel logisch, begin daar eens mee.

Offline llevering

  • Lid
    • http://www.levering.eu
Met me handen in het haar... (corrupte files)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/29, 13:50:22 »
Begin met een geheugentest van je PC (zoals je die vind op de Ubuntu CD). Dit soort problemen zijn vaak geheugen gerelateerd.