Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....  (gelezen 4451 keer)

Offline Ramana

  • Lid
crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Gepost op: 2011/01/05, 18:47:00 »
Grote brand in Moerdijk. Overal goede info, vooral op twitter, behalve op... tada.. ... alweer: CRISIS.NL.  >:(

Offline Ramana

  • Lid
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/05, 18:49:56 »
This webpage is not available.

The webpage at http://www.nationaalcrisiscentrum.nl/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.

Ja, NCC, dit is een schande.....

Offline Ramana

  • Lid
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/05, 19:11:11 »
Doet het weer met info van bijna twee uur geleden....  Sorry, dat ik het zeggen moet, maar crisis.nl is echt waardeloos!


17:23 05-01-2011
Zeer grote brand Chemie-Pack Moerdijk
Op het industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt sinds woensdagmiddag een zeer grote brand bij chemisch bedrijf Chemie-Pack.
De 50 werknemers van het bedrijf zijn inmiddels in veiligheid gebracht. Er zijn geen gewonden meldt de politie.   De brandweer is bezig met blussen. Brandweerkorpsen uit de hele streek zijn gealarmeerd en zijn onderweg met bluswagens. De bedrijfsgebouwen van Chemie-pack kunnen niet worden gered. De brandweer is druk bezig om belendende gebouwen te proberen te behouden.   In de wijde omgeving zijn zwarte rookwolken te zien. Het is nog niet bekend of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. De brandweer doet daar nu metingen naar.Alle inwoners in de gemeente Moerdijk worden dringend geadviseerd om binnen te blijven en deuren en ramen dicht te houden. Mensen wordt gevraagd om uit de buurt van het rampterrein te blijven.
  Omroep Brabant is ingeschakeld als rampenzender. Inwoners kunnen voor meer informatie kijken op teletekstpagina 302.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/05, 19:19:58 »
Ja, dat is echt vertrouwenwekkend hè...
Overheid en IT, dat is een relatie die maar niet wil slagen  ;)

Journaal nos was wel grappig, de reporter wist niet meer te melden dan hoeveel brandweerwagens er aan kwamen rijden  ;)

Nou, inmiddels van de intermeps af, dus niet per definitie betrouwbaar: er lagen honderden tonnen (ton=1000kg) k13-004 opgeslagen. Dat is een fijn goedje: http://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/summary/summary.cgi?cid=126000 , als je zulk polycyclisch spul verbrand krijg je geheid dioxines gevormd. En wie weet wat nog meer.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/05, 20:03:23 »
Gelukkig heb je dan nog een nieuwe website:
http://www.brandmoerdijk.com/

:D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Luuk58

  • Lid
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/05, 20:14:03 »
ZONNE GROTE VUURBAL JONGE. BAM.

ik mag dat zeggen zonder newkidsfanboy te zijn, want ik kom uit brabant. groetjens!

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/05, 20:14:41 »
Ja, even voor de info: Dat is worldwide trending @ twitter.

Oh, en crisis.nl is weer up :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/05, 20:30:29 »
En er is al officieel meegedeeld, dat 'er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen'.
Yeah right.

Binnenkort zal er wel extra belasting komen op de benzine, omdat er bij de laatste reguliere metingen verhoogde  concentraties fijnstof en PCA zijn waargenomen.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/05, 20:32:20 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/05, 20:31:36 »
Ik vond crisis.nl al niet echt handig. Vooral niet na het zien van dit:
http://www.youtube.com/watch?v=tTZMTnnCEBg

Offline Luuk58

  • Lid
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/05, 20:42:37 »
En er is al officieel meegedeeld, dat 'er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen'.
Yeah right.
Er stond volgens personeel 400.000 liter aan kankerverwekkende stof in dat gebouw. Dat gebouw is helemaal afgebrand. Maar er is niets van die 400.000 liter kankerverwekkende stof vrijgekomen. Ja. Nee. Ik voel me heel veilig nu. ;D

Offline Ramana

  • Lid
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/05, 20:44:32 »
Ik vond crisis.nl al niet echt handig. Vooral niet na het zien van dit:
http://www.youtube.com/watch?v=tTZMTnnCEBg

Das toevallig: heb ik een paar dagen geleden gedownload. :)
Wil ik graag een paar mensen laten zien......  

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/05, 20:48:50 »
Er is ook niks van die k13-004 vrijgekomen, dat is nl. allemaal in de fik gegaan. Alleen, wat er dan in die rook zit is wat anders. Als je aardgas in de fik steekt, krijg je CO2 en water, en als je dit soort verbindingen in de fik steekt, krijg je dioxines, dibenzofuranen en ander mooi spul. Wat denk je dat er allemaal in die rook zat van dat mooie gekleurde vuurwerk, enkele dagen geleden?  XD
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/05, 20:54:06 »
Ik vond crisis.nl al niet echt handig. Vooral niet na het zien van dit:
http://www.youtube.com/watch?v=tTZMTnnCEBg

Das toevallig: heb ik een paar dagen geleden gedownload. :)
Wil ik graag een paar mensen laten zien...... 

Haha, dat is zeker toevallig :)
Moet je inderdaad maar eens laten zien, is een erg leuk filmpje ;)

@asphyxia: Wel apart dan dat ze zeggen dat zelfs in Utrecht en Almere de ramen en deuren dicht moeten blijven vannacht ???

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/05, 21:07:53 »
Wel apart dan dat ze zeggen dat zelfs in Utrecht en Almere de ramen en deuren dicht moeten blijven vannacht ???

Inderdaad. Totdat alles is neergeregend over landbouwgebieden en moestuintjes.
In deze streek is bv. wel vaker alarm geslagen door huisartsen, dat de frequentie van kankergevallen significant hoger is direct onder de aanvliegroute van de AWACSen, maar officieel onderzoek heeft uitgewezen dat er niets aan de hand is, dat is een geruststellende gedachte  :rolleyes:
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/05, 21:53:53 »
AWACS die komen hier één keer per week over ons huis ,woon in vogelvlucht ongeveer tweehonderd meter van het militair vliegveld Kleine brogel.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: crisis.nl... ja, alweer niet bereikbaar als het nodig is....
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/05, 22:05:05 »
AWACS die komen hier één keer per week over ons huis ,woon in vogelvlucht ongeveer tweehonderd meter van het militair vliegveld Kleine brogel.

En je bent springlevend, dus is het inderdaad vals alarm hier voor gebieden buiten Moerdijk ;)