Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?  (gelezen 20752 keer)

Offline Drummies

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #50 Gepost op: 2008/08/18, 17:38:08 »
Citaat van: Dave
leden met 0 postings na een jaar verwijderen?
in tegenstelling tot andere fora werkt hier de zoekfunctie ook zonder aanmelding.
Als dát geen service is?
volgens mij zit de schrik er goed in er zijn nu leden die duidelijk posten om het posten en items die niet meer aktueel zijn aan kaarten, (bang voor verwijdering misschien)

dat kan en mag toch niet de bedoeling zijn

edit zou het niet vriendelijker zijn om een optie toe te voegen waarin leden zich ook weer kunnen uitschrijven op het forum zo blijft de keuze aan hun zelf
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #51 Gepost op: 2008/08/18, 17:40:25 »
Geef eens een paar voorbeelden drummies?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Drummies

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #52 Gepost op: 2008/08/18, 17:43:51 »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline eendje

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #53 Gepost op: 2008/08/18, 17:51:00 »
Citaat van: Tumie
Citaat van: eendje
Er zijn altijd meer gasten dan leden online
Dit is geen feit :)

Geregistreerde gebruikers online: 16
Gasten online: 15
Da's toevallig. Dat zie ik eigenlijk nooit alleen 's nachts als er bijna niemand is. Op dit moment:

    Geregistreerde gebruikers online: 25
    Gasten online: 34
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #54 Gepost op: 2008/08/18, 18:11:55 »
Citaat van: drummies
Citaat van: Dave
leden met 0 postings na een jaar verwijderen?
in tegenstelling tot andere fora werkt hier de zoekfunctie ook zonder aanmelding.
Als dát geen service is?
volgens mij zit de schrik er goed in er zijn nu leden die duidelijk posten om het posten en items die niet meer aktueel zijn aan kaarten, (bang voor verwijdering misschien)

dat kan en mag toch niet de bedoeling zijn

edit zou het niet vriendelijker zijn om een optie toe te voegen waarin leden zich ook weer kunnen uitschrijven op het forum zo blijft de keuze aan hun zelf
dat vind ik geen slecht idee

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #55 Gepost op: 2008/08/18, 18:27:55 »
Citaat van: drummies
postje #43 bijvoorbeeld
Neem aan dat je 44 bedoelt?
EDIT: ik vergis me, jij bedoelt #43 uit een andere post....so forget my remark.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #56 Gepost op: 2008/08/18, 18:30:24 »
nee, kijk je maakt met elkaar een forum, topic/draadjes. wanneer mensen daaruit gaan vallen en zich uitschrijven, houd je geen forum/datebase/logisch geheel over. geen gedeelde kennis enzo. in ieder geval is het standaard zo: wie schrijft die blijft op een forum. op irc zijn er logs, hier topics/draadjes.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #57 Gepost op: 2008/08/18, 18:36:20 »
Citaat van: drummies
http://forum.ubuntu-nl.org/message/293773#p293773

postje #43 bijvoorbeeld
hmmm ... die gebruikers hebben toch een hoop postjes geplaatst? Ze zijn hier echt niet paniekerig aan het posten hoor ;) Dat er af en toe wat zinloos gepost wordt en oude postjes weer boven water komen wijt ik vooral aan Google, soms kom je dan topics tegen op pagina 25 van één van de subfora. Het blijft hun volste recht om er op te reageren hoor. Ook al bied het geen meerwaarde of slaan ze de bal mis. In dit laatste geval zullen ze snel gecorrigeerd worden door andere leden.

Komt allemaal wel goed. :)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #58 Gepost op: 2008/08/18, 18:38:42 »
ik zie ook geen enkele ¨paniekpostjes¨ ofzo hoor, om er bij te horen.
geen onregelmatigheden ontdekt hier. :)

Offline Drummies

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #59 Gepost op: 2008/08/18, 19:16:14 »
vondt het het vermelden waard hoef idd per definitie niet zo te zijn

beter iets constateren in een vroeg stadium zodat het nog op te lossen valt dan het te laten door modderen

onderwerp in ieder geval bespreekbaar mijn dank hiervoor en waarschijnlijk niets aan de hand
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Theo 5467

  • Gast
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #60 Gepost op: 2008/08/20, 14:02:13 »
Beste mensen;

Ik mag natuurlijk niet voor iedereen spreken. Maar ik heb nu sinds kort Ubuntu op mijn systeem. En zoek regelmatig op dit forum om mijn vragen beantwoord te krijgen en voor enkele problemen een oplossing te vinden. Tot op dit moment heb ik nog geen "serieuze" vraag  hoeven te stellen, daar ik alle antwoorden gevonden heb. Dit zal (in mijn ogen) in een groot aantal gevallen van de z.g. (nul) posters het geval zijn. Want als je niet een klein beetje zelfstandig bent, begin je er toch niet aan om de zoete Windows koek te verruilen voor de Hartige Hardy Hap !
Hebben jullie iets aan mijn opmerking?
Succes en groeten;
Theo

Quatroking

  • Gast
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #61 Gepost op: 2008/08/20, 14:44:53 »
de zoete windows koek is lekker, totdat je bij de kern gemaakt van Naga Jolokia komt. Dan had je toch liever de lekkere groentetaart van Hardy gehad, met mokka smaak.

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #62 Gepost op: 2008/08/25, 05:28:29 »
Citaat
Dat kan eigenlijk alleen gebeuren na een kernel-update, want drivers die je apart installeert, worden toegevoegd aan de kernel. Als je dan een nieuwe kernel binnenhaalt via de updates, moet je inderdaad die aparte driver weer even toevoegen aan de de nieuwe kernel....

Als je dit principe eenmaal doorhebt, dan valt het wel mee, toch?  :-)
Tja.. meevallen... nee, niet echt...

Wederom weer gebeurd, Nu de nieuwste driver (madwifi) geinstalleerd, althans dat dacht ik. Stond nu alleen een tekst in dat het in een ander release is geworden. Prima dacht ik, niets aan de hand. Rammen met die hap. En echt wel, het werkt perfect. zelfs WPA deed het... Maar ja, ik moest natuurlijk weer eens  meer willen: WPA2. Nu de boel hangen, en kon na 4x opnieuw installeren, voordat ik kon internetten. Maar ja, ik ben nu zelfs een script aan het schrijven om van dat getyp af te komen...
Hij is klaar, maar moet ik weer die driver eraf gooien... dat wordt vanmiddag dus...
Morgen (dinsdag) doe ik wel een mededeling hierover...

Toedeloe
Michel
Hij die kwam, keek, en weer ging...
Soms ben je toe ....
aan Ubuntu

Skilltone

  • Gast
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #63 Gepost op: 2008/08/25, 08:41:25 »
Goede morgen,

Van die 5200 leden doe je spambots die tegengehouden worden eraf, daarna de 6 fictieve testpersonen die in 1970 zijn begonnen. Dan heb je nog de dubbele ID van sommige personen. Dan houd je ongeveer 5000 personen over. deze 5000 personen hebben Ubuntu, of hebben het geprobeerd, zonder vragen te stellen. Is dit erg? Ligt eraan, als ze er niet uitgekomen zijn zonder vraag wel.

Je moet niet vergeten dat er veel forums zijn, waar je eerst moet registreren voordat je uberhaupt forum kan lezen, dus dit zijn mensen die zich overal laten registreren om aan hun antwoord te komen. Is het erg? Nee, zie het dat er ongeveer 5000 personen het niet nodig vinden om een topic te maken, maar de zoekfunctie goed kunnen hanteren.

Het blijft altijd gissen,

MvG

Martin

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #64 Gepost op: 2008/08/25, 12:40:27 »
Ik stel vast dat velen in dit topic zich afvragen waarom je mensen die (om welke reden ook) nooit iets posten zou moeten verwijderen. Dat is voor mij nooit een aanleiding voor dit topic geweest.
Maar veeleer: hoe kunnen we deze Ubuntu-community voor de nabije toekomst blijven verbeteren.
Ik verwacht HEEL VEEL meer leden de komende jaren. Bijv. als straks de XP ondersteuning van MS wegvalt..!
Weinigen op dit topic hebben zich nog over mogelijke en/of wenselijke verbeteringen van dit forum uitgesproken en (zoals in #1 gesteld) het IS al een goed forum.
Maar zijn we voorbereid op een grotere toekomst? Hoe stellen we ons dat voor?
Misschien kan dat hierna wat meer aandacht krijgen?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline HP

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #65 Gepost op: 2008/08/26, 15:01:02 »
Ach, als Ubuntu NL het niet kan bolwerken, dan komt er nóg een Ubuntu forum. Wat dacht je, dat alle Ubuntu vragen op dit forum gesteld werden? :-)

En over al die zero-post forumleden: het is misschien wel een goed idee als een admin ze iig een uitnodiging voor de intrepid instalparties stuurt, vergezeld van een verzoek of ze ingeschreven willen blijven hier? Op sommige fora e.d. zit zo'n functie standaard
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #66 Gepost op: 2008/08/26, 15:07:51 »
Citaat van: HP
Ach, als Ubuntu NL het niet kan bolwerken, dan komt er nóg een Ubuntu forum.
Dat is er al:
http://ubuntu-forums.nl/

:-)

Offline HP

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #67 Gepost op: 2008/08/28, 20:23:59 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: HP
Ach, als Ubuntu NL het niet kan bolwerken, dan komt er nóg een Ubuntu forum.
Dat is er al:
http://ubuntu-forums.nl/
tuurlijk, en als zowel ubuntu-forums.nl als ubuntu-nl.org uit hun voegen springen, dan komt er nóg een! En die noemen we: TOU.nl (trots op ubuntu)
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #68 Gepost op: 2008/08/28, 22:38:51 »
Citaat van: HP
Citaat van: pjotr123
Citaat van: HP
Ach, als Ubuntu NL het niet kan bolwerken, dan komt er nóg een Ubuntu forum.
Dat is er al:
http://ubuntu-forums.nl/
tuurlijk, en als zowel ubuntu-forums.nl als ubuntu-nl.org uit hun voegen springen, dan komt er nóg een! En die noemen we: TOU.nl (trots op ubuntu)
Geweldig idee, maar alle 3 letters domeinen zijn al ingenomen (zeggen ze)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #69 Gepost op: 2008/08/28, 23:07:46 »
Citaat van: slorg
Geweldig idee, maar alle 3 letters domeinen zijn al ingenomen (zeggen ze)
"Ingenomen" is een groot woord. Daar zit een redirect op.  Met de willekeurige combinate http://www.xyq.nl kwam ik bij de chinezen uit... :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #70 Gepost op: 2008/08/28, 23:50:33 »
Chinezen op Ubuntu zou anders wel een heeeel groot podium opleveren voor ubuntu forums.....
Nou daarvoor is dit topic ook een beetje gestart...eigenlijk...hoewel.... Ik hoop vooral dat we gewoon meer Nederlandstalige leden krijgen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Dave

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #71 Gepost op: 2008/08/29, 13:35:00 »
wil nog even terug komen op het fenomeen 'gasten' waar (o.a.)eendje het over had.
Wil ik op m'n werk (of elders) even wat opzoeken ben ik expres niet ingelogd omdat ik anders thuis niet meer kan bijlezen in "laatste berichten"
Zal daar vast niet de enige mee zijn.

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #72 Gepost op: 2008/08/29, 13:56:32 »
@dave: ja dat klopt en vooral als je meerder topics wil blijven volgen speelt dat. Ik heb wel vier of 5 pc's waarop ik regelmatig even op dit forum kijk en heb ook ondervonden wat jij noemt.
Ik ga nu na inloggen meestal direct onderaan in het ''index''-scherm naar : eigen posts (of zoiets).
Dat helpt enigszins overzicht te houden, maar je hebt wel een punt hoor. Als je niet inlogt word je als gast 'geteld' op dit forum.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #73 Gepost op: 2008/08/29, 14:49:48 »
Inloggen als gast vanaf een vreemde PC heeft ook het voordeel dat je niet kan vergeten om eerst uit te loggen. Bij de meeste PC's worden cookies gewoon bewaard en als je dan FF sluit terwijl je nog bent ingelogd, zal de volgende persoon die FF opstart en naar Ubuntu-nl surft worden ingelogd op jouw account. Da's niet echt leuk...
Nadeel van niet inloggen is dat je niet kunt antwoorden, dus als je dat zo nodig moet, dan moet je er ook aan denken dat je eerst terug moet uitloggen alvorens FF te sluiten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline chaos7

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #74 Gepost op: 2008/08/30, 10:59:12 »
Citaat van: Quatroking
ik heb liever 5200 leden die niet posten, dan 5200 leden die dagelijks posten. Denk eens aan de chaos...
waarom wordt ik er nu weer bijgehaald??? :-) ;-) ;-) :wink:

zou het niet zo kunnen zijn dat er gewoon heel veel mensen geinstalleerd hebben en totaal geen problemen hebben?
je installeert en je wordt eigenlijk direct doorvewezen naar dit forum en andere sites over ubuntu.

greetz

hmmmm mijn smileys werken hier niet, kan ik weer wat gaan uitzoeken :wink:
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt