Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu verwijderen  (gelezen 1190 keer)

Offline milachica

  • Lid
Ubuntu verwijderen
« Gepost op: 2010/10/03, 09:45:37 »
Dag allemaal,

Ik heb Ubuntu geïnstalleerd, maar op de een of andere manier is het op mijn externe hdd terechtgekomen. Dit was niet de bedoeling, en nu wil ik het verwijderen en op een interne hdd installeren. Ik heb alleen geen idee hoe ik het moet verwijderen, en ik wil er geen rommel van maken.
Het is trouwens een dual boot met win7.

bvd,

Arno
« Laatst bewerkt op: 2010/10/03, 09:51:09 door milachica »

Offline brent8800

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/03, 09:47:39 »
kan je je externe HDD formateren??.
Ubuntu 14.04 LTS

Offline milachica

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/03, 09:50:12 »
kan je je externe HDD formateren??.

Nee, het is een 1TB schijf, en er staat te veel data op.

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik een dual boot met win7 heb.

Offline brent8800

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/03, 09:53:20 »
oh oke. zoek via je windows machine de ubuntu op en zoek deinstall of zo iets dergelijks
Ubuntu 14.04 LTS

Offline milachica

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/03, 10:07:07 »
oh oke. zoek via je windows machine de ubuntu op en zoek deinstall of zo iets dergelijks

Volgens mij werkt dat toch niet zo? Ubuntu staat náást windows geïnstalleerd, niet ónder windows. Er is in windows ook niets te vinden van ubuntu.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/03, 10:18:30 »
schijf afkoppelen, op je interne schijf een dualboot maken en dan de schijf weer aankoppelen.
vervolgens Gparted opstarten en op de externe alle ubuntu partities verwijderen inclusief een eventueel aanwezige boot partitie en klaar.

Offline milachica

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/03, 11:04:44 »
schijf afkoppelen, op je interne schijf een dualboot maken en dan de schijf weer aankoppelen.
vervolgens Gparted opstarten en op de externe alle ubuntu partities verwijderen inclusief een eventueel aanwezige boot partitie en klaar.

Oké, dat lijkt me goed te doen. Bedankt.

Offline milachica

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/03, 14:32:42 »
Nou, ik heb Ubuntu opnieuw geïnstalleerd, en nu netjes op de c-schijf. Toen heb ik met Gparted de Ubuntu partitie verwijderd. Het lukt me alleen niet om met Gparted de partities weer te mergen. Nu is er dus 400 GB niet te benaderen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/03, 15:09:41 »
de oude installatie partitie verwijderen, uitvoeren en dan de overgebleven partitie vergroten.
dit doe je dmv een rechtermuisklik op de partitie en kiezen voor verplaatsen/herschalen.
dan trek je de 400GB er zo weer bij.

Offline milachica

  • Lid
Re: Ubuntu verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/03, 17:08:39 »
de oude installatie partitie verwijderen, uitvoeren en dan de overgebleven partitie vergroten.
dit doe je dmv een rechtermuisklik op de partitie en kiezen voor verplaatsen/herschalen.
dan trek je de 400GB er zo weer bij.

Was het maar zo'n feest. De overgebleven partitie kan maximaal het formaat hebben dat hij nu al heeft.