Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit  (gelezen 2889 keer)

Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Gepost op: 2015/04/01, 13:58:24 »
Vandaag voor het eerst de BQ Ubuntu Phone getest met mijn Bluetooth carkit.

Na het inschakelen werd de carkit al snel gekoppeld en alles leek goed te gaan, toen ik gebeld werd kwam ook keurig het bellende nummer op het display van de carkit.
Maar bij het opnemen was er geen geluid ik hoorde de beller niet en de beller hoorde mij niet.

Ik heb daarna ook nog geprobeerd zelf te bellen maar met hetzelfde resultaat.

Zijn er hier al meer mensen die een carkit hebben gekoppeld en hun ervaring willen delen?

paddenstoel13

  • Gast
Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/01, 15:33:23 »
Vorige week heb ik mijn BQ Ubuntu Phone gekoppeld aan de Bluetooth van de auto (Kia ).
Beiden, auto en Ubuntu Phone zagen elkaar direct en koppelen was geen probleem.

Bediening (van af het stuur) werkte feilloos. Opnemen, gesprek voeren, afsluiten. Iedereen kon elkaar horen.

Wel duurde het inladen van de telefoongegevens iets langer dan bij mijn vorige Android Telefoon.

 N.B. in de auto raak ik de Ubuntu Phone niet aan, ik gebruik de stuurbediening en "voice control".


Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/01, 15:40:37 »
@paddenstoel13

Mooi te horen dat het bij jou wel werkt dan is mijn carkit in de autoradio mogelijk het probleem, alhoewel hij wel werkt met mijn Android telefoon.

Ik zal morgen eens een ander carkit proberen.

Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/06, 09:34:24 »
Het ligt dus toch niet aan mijn car kit, onderstaand antwoord kwam van BQ.

Dear Mr. Velthuizen:

Thank you for your response.

We regret to say that we can not guarantee Bluetooth's proper working with every carkit brand because there are some incidences regarding its functioning( automatically connection, pairing, remote SIM etc ). Canonical works on it to solve these behaviours as soon as possible but we can not provide a concrete date yet.

We apologize for the inconveniences and remain at your disposal.

paddenstoel13

  • Gast
Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/07, 17:03:21 »
@Johan,
Even een vervolg over BT en carkit:

Toestel wordt direct herkend en aangesloten op de BT
Opnemen(via stuurbediening), het gesprek voeren en afsluiten is geen probleem.
Bellen (via voice control) is wel een probleem. De naam van de te bellen persoon wordt niet herkend.

Een deel van de functionaliteit werkt dus wel/ een deel niet.

Ik wacht wel tot een volgende update om de voice control op te lossen, gezien jouw laatste post.

Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/18, 09:28:58 »
Ook na de update naar R21 geen werkende carkit  >:(

Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #6 Gepost op: 2015/04/20, 16:30:47 »
Vandaag per ongeluk een oplossing gevonden voor dit probleem.

Als er een oproep binnenkomt en je neemt op dan is er geen geluid, maar druk je dan nogmaals op de groene knop van de carkit dan wordt het geluid ingeschakeld.

Er blijkt dus een fout in de Bluetooth software te zitten die dus de speakers van de car-kit uitschakelt bij opnemen, druk je dan voor de tweede keer dan worden de speakers weer geactiveerd.

Ik heb al diverse reacties van mensen waarbij dit ook de oplossing bleek te zijn.

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/16, 22:31:55 »
Vandaag de telefoon op de Toyota carkit aangesloten.

Directe koppeling en herkenning.

Alles werkt naar wens.

Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/16, 22:36:09 »
Vandaag de telefoon op de Toyota carkit aangesloten.

Directe koppeling en herkenning.

Alles werkt naar wens.
Ow, dat is mooi !! En krijg je veel functies werkende ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/17, 10:01:54 »
Hallo Joris,

Vandaag heb ik alle functies doorlopen.

Wat werkt is de bluetooth bel functie. Vocale berichten ontvangen, de bediening via het stuurwiel en geluid weergave via de speakers en microfoon.

Niet werkt :  opladen van de berichten, contactpersonen en de internet communicatie via de telefoon.


Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #10 Gepost op: 2015/05/17, 20:04:09 »
Wat het communiceren betreft is dat voldoende.

Wenselijk is het dat de Ubuntu phone in de toekomst de contactpersonen database van de telefoon oplaad naar de car kit. Mijn oude Nokia E 72 doet dit wel.

Dit maakt het makkelijker om iemand op te bellen.

Overigens ben ik tevreden over de Ubuntu E 4.5. Ik gebruik deze telefoon als mijn standaard telefoon.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/17, 20:05:59 door sjoerd357 »

Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #11 Gepost op: 2015/05/17, 21:27:13 »
Ik ben inmiddels gestopt met het gebruik van de Ubuntu Phone, want het gesprek wat ik laatst voerde via mijn Car-kit was blijkbaar een lucky shot, want ieder volgend gesprek is mij niet meer gelukt.

Dit weekend op een conventie gestaan maar toch mijn oude Android toestel maar weer in ere hersteld, want de app voor mijn pinautmaat werkt natuurlijk ook niet op deze phone.

En ik vind het erg vervelend om te moeten zeggen maar wat een verademing om mijn HTC weer te gebruiken en dat alles gewoon werkt zoals bedoeld.

De Ubuntu phone ga ik voorlopig alleen voor programmeerwerk gebruiken want voor dagelijks gebruik is hij ECHT NIET geschikt :|

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #12 Gepost op: 2015/05/24, 23:26:03 »
Hallo Johan,

Ik heb vaker met de carkit kunnen testen.

De bluetooth verbinding werkt goed. Alle bel functies, zoals een nummer intoetsen via de carkit, gesprekken beginnen en ontvangen werken zonder problemen.

Wat mij wel opvalt is dat de sim kaart soms door de telefoon niet herkend wordt. Voordat ik nu de auto  in ga controleer ik de simkaart herkenning [door de telefoon].

Om energie te sparen staat mij telefoon op het G2 netwerk [vodafoon] ingesteld.

De contactenlijst van de telefoon wordt niet door de carkit herkend.




paddenstoel13

  • Gast
Re: Ubuntu Phone en Bluetooth carkit
« Reactie #13 Gepost op: 2015/06/21, 20:35:35 »
Hallo allemaal,

Twee systeemupdate voor mijn Ubuntu Phone verder, is de BT functionaliteit nog niet perfect :).
Het toestel wordt wel herkend door de auto ( Kia Picanto). Bellen kan enkel vanaf het toestel en niet via de knoppen op het stuur en spraaksoftware.  De contactenlijst in mjn telefoon wordt niet herkend door de auto software.
Kia Nederland vertelde mij dat enkel een beperkt aantal Android toesstellen en Iphones kunnen werken met de Kia communicatie software. Geen Ubuntu dus.
Zit nog te dubben wat ik wil: de Ubuntu phone bevalt an sich goed, jammer dat de BT in de auto niet werkt. Toch terug naar een Android telefoon of een nieuwe auto die wel met Ubuntu overweg kan?