Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] SMTP configuratie om post te verzenden met Windows Live in Evolution  (gelezen 7890 keer)

Offline winkbuul

  • Lid
Onlangs kwam ik er achter dat het mogelijk is om een windows live hotmail POP3 account te configureren in Evolution (http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=7444507&postcount=433 en http://windowslivehelp.com/solutions/settings/archive/2009/01/06/send-and-receive-windows-live-hotmail-emails-from-a-mail-client.aspx).

Ontvangen lukt (let op, na het configureren krijg je alle je eerder ontvangen post opnieuw aangeboden) maar verzenden lukt niet: de pop-up met de voortgang blijft eeuwig bezig met de taak zonder dat er iets wordt verzonden. En ik ben niet de enige met dit probleem: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=7898916&postcount=442

Het schijnt iets te maken te hebben met poort 25, maar ik kan in Evolution nergens een configuratiescherm vinden waarin ik poortnummers kan specificeren. Moet ik het proberen in firestarter?
« Laatst bewerkt op: 2009/09/13, 23:07:33 door winkbuul »


Offline winkbuul

  • Lid
No offence Joop, maar heb je Evolution zelf aan de praat gekregen met deze oplossing?

Offline joop905

  • Lid
Ja.
bij mij moest die op poort 25 (smtp.live.com:25)
pop: pop3.live.com:995
 
Poort 25 is de poort waarmee e-mailberichten via het internet worden verstuurd. Sommige internetaanbieders hebben poort 25 geblokkeerd voor gebruikers buiten het netwerk van de internetaanbieder.
grj
« Laatst bewerkt op: 2009/09/12, 23:03:24 door joop905 »

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem, en dus moest ik via een omweg de boel werkend zien te krijgen. Ik deed dit door het smtp-adres van mijn provider te gebruiken. Het werkte wel, maar het zou anders moeten (en kunnen).

Door op de volgende manier te handelen zou het in principe wèl moeten werken. Bij mij wel in ieder geval:

E-MAIL ONTVANGEN:
Server-type: POP

Serverconfiguratie:
Server: pop3.live.com:995 (achter de dubbele punt staat het poortnummer. Géén spaties gebruiken, want dan werkt het niet)
Gebruikersnaam: jouwgebruikersnaam@hotmail.com (je volledige Hotmail-adres opgeven, anders gebeurt er weinig)

Beveiliging:
Beveiligde verbinding gebruiken: SSL-versleuteling

Type aanmeldingscontrole:
Kies voor de optie "Wachtwoord"
Klik op het vinkje "Wachtwoord onthouden"

E-MAIL VERSTUREN:
Server-type: SMTP

Serverconfiguratie:
Server: smtp.live.com:587 (Werkt 587 niet, probeer het eens met "25")
Klik op het vinkje "server eist aanmeldingscontrole aan".

Beveiliging:
Beveiligde verbinding gebruiken: TLS-versleuteling

Aanmeldingscontrole:
Type: PLAT
Gebruikersnaam: jouwgebruikersnaam@hotmail.com (je volledige Hotmail-adres opgeven, anders gebeurt er weinig)
Klik op het vinkje "Wachtwoord onthouden"

Ik hoop dat het zo lukt. Succes!  ;)

Groetjes,
Marqeaux.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline winkbuul

  • Lid
Hartelijk dank heren,
de tip die het 'm deed was de toevoeging van de dubbele punt+poortnummer achter de servernaam (voor smtp heb ik 587 gekozen).
een eerdere poging om deze poortnummers mbv firestarter vrij te geven lipe op niets uit.
probleem opgelost!