Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: liferea werkt niet  (gelezen 635 keer)

Offline canti

  • Lid
liferea werkt niet
« Gepost op: 2008/02/29, 11:55:45 »
Ik ben Epiphany aan het uittesten (het is nu al duidelijk dat het sneller is dan Firefox). Ik wil ook kijken of ik feed kan gebruiken. Volgens velen is Liferea een goede feed voor gnome. Ik heb geïnstalleerd (met "sudo aptitude install liferea"). Voor de test ging ik naar www.nu.nl. Epiphany detecteert de aanwezigheid van een rss, ik klik op het icoontje en klik daarna op abonneren. Echter, ik krijg foutmelding "niet in staat te verbinden met de feed-lezer, is deze wel actief?".

Wat deed ik fout?

canti

liferea werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/29, 14:40:00 »
Hallo, je moet in Liferea ergens links op een ingang gaan staan (bv. Nieuws), dan rechtsklik je met de muis en zeg je Toevoegen feed... Hierna - of eerder al - ga je naar nu.nl, daar klik je op rss-feeds. Dan opent een pagina met onderaan de links naar de deelsecties, zoals Algemeen nieuws, Economie, etc. Rechtsklik weer op de link waarvan je een feed wilt hebben en zeg Koppelingslocatie kopiëren Deze link plak je vervolgens met cntr-v in het Toevoegen feed-venstertje van hierboven.

Lijkt ingewikkeld, maar je hoeft maar een keer zo'n feed-lijst aan te maken voor alles waarin je geïnteresseerd bent. Voor de securiteit kun je als je klaar bent, deze liferea feedlist exporteren (ofwel backuppen). Handig na een upgrade van je systeem.

Edit. Ik had je bericht niet goed gelezen, je wilt die feeds vanuit Epiphany lezen. Het verhaal hierboven werkt met de stand-alone versie van Liferea.

Groet, Paul.

Offline canti

  • Lid
liferea werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/29, 16:29:06 »
Paul, je bracht mij toch op het idee. Om het rss-icoontje in Epiphany te kunnen gebruiken, moet ik eerst de stand-alone liferea geopend hebben. Daarna is het een koud kunstje: op het icoontje klikken en dan abonneren. Dan is het betreffende feed-link automatisch bijgevoegd in lifearea. En klaar is Kees!

Ik had eerst gedacht dat het op een of op andere manier ergens in de browser geïntegreerd zou zijn zodat ik op live bookmark-achtige wijze van Firefox kon gebruiken. Ik besefte niet dat epiphany in tegenstelling tot firefox geen eigen rss-reader heeft en dat ik dus een aparte feed reader nodig heb.

Mmm, stand-alone feed reader werkt ook goed, dat bevalt me eigenlijk ook wel. Het zou iets mooier zijn als het binnen venster van epiphany gebruikt kan worden. Misschien komt dat in de toekomst wel goed. Maar voor nu is het prima.

Bedankt Paul, ondanks dat je mijn bericht niet goed hebt gelezen :lol: