Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: map synchronisatie vanuit Ubuntu en Windows 7?  (gelezen 1043 keer)

map synchronisatie vanuit Ubuntu en Windows 7?
« Gepost op: 2011/10/18, 17:36:18 »
ik heb even een vraagje, ik heb veel data op een NAS staan, echter moet ik, i.v.m. snelheid, een deel daarvan ook lokaal hebben, en dan als kopie op de NAS.

probleem is nu, hoe kan ik de map op de NAS laten synchroniseren met een lokale map in zowel Ubuntu 11.10 als in Windows 7 zonder een conflict te krijgen?

het probleem is dat ik dus:
in Windows map \\192.168.1.210\Data\Richard\3D_CONT\ moet synchroniseren met D:\3D_lib
in Ubuntu de map sftp://foxofinfinety:<pass_wd>@192.168.1.210/Data/Richard/3D_CONT moet synchroniseren met /mnt/NAS/data/3D_lib
zoals de map namen al suggereren bematten deze mappen 3D content, waaronder model-bestand, scènes, rekwisieten en texturen, die moeten bij het renderen wel snel geladen kunnen worden dus moet ik die bestanden wel lokaal hebben.

hoewel ik enkel in Windows met de bestanden zelf werk zou het wel handig zijn als het synchroniseren van de mappen ook via Ubuntu kan, zodat hij altijd zoveel mogelijk synchroon blijft.
ook heb ik enkele andere bestanden die ik mogelijk ook lokaal synchroon wil hebben welke ik dan wel ook in Ubuntu ga gebruiken, hoewel ik niet zeker weet of ik dat ga doen zou het wel handig zijn als het dan via beide synchroniseert, gezien ik beide wel veel gebruik, daarbij is het handig als backup.

ik zoek eigenlijk wel iets met een GUI, omdat er mogelijk soms tijdelijk een extra map gesynchroniseerd moet worden, die hoort dan bij een project waar ik op dat moment aan werk.



ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Bloom

  • Lid
Re: map synchronisatie vanuit Ubuntu en Windows 7?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/18, 18:03:58 »
Linux synchroniseert met andere Linux of Unix systemen via rsync.
Windows kent DeltaCopy, dat eigenlijk rsync voor Windows is. Door dat in Windows te installeren, kun je dus probleemloos directory's synchroniseren met Ubuntu.
Nederlandstalige review: http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/open_source/3402987/1277105/opensourcesynchronisatiesoftware.html

Re: map synchronisatie vanuit Ubuntu en Windows 7?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/19, 13:03:34 »
er is toch ook een GUI-versie voor rsync?

DeltaCopy ben ik persoonlijk niet erg fan van, het is rsync die werkt door een comparabitliijds layer, dus het is geen windows programma.
ik heb liever een native programma.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!