Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?  (gelezen 657 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Gepost op: 2020/05/12, 15:04:43 »
Als ik bij de software op dropbox installeren klik, krijg ik een zoeklijst van een aantal onderdelen die met dropbox te maken hebben.

Maar WAT moet ik nu juist installeren in Kubuntu -- let op de K!, dus géén Gnome -- om dropbox draaiende te krijgen?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/12, 15:16:19 »
De lijst die je krijgt zijn waarschijnlijk de Gnome onderdelen die Dropbox nodig heeft om te draaien. Het is beetje gissen want je geeft niet echt veel informatie. DropBox zelf heeft alleen downloads voor Ubunte en Fedora beide Gnome.

Welke onderdelen staan er in die lijst?
« Laatst bewerkt op: 2020/05/12, 15:27:07 door DirkJan »

Offline peer

  • Lid
Re: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/12, 15:23:57 »
deb-file downloaden van de dropbox webpagina en dan installeren
https://www.dropbox.com/install-linux

Offline Jenske

  • Lid
Re: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2020/05/12, 16:43:54 »
Helaas, pindakaas.

Als ik dat .deb-bestand download en er rechts op klik, krijg ik inderdaad de mogelijkheid om het te installeren ("openen met installatie-pakket voor Qapt-pakket) door rechts te klikken, maar als ik dat doe, krijg ik de melding in bijlage.

1 -- er ontbreken dus blijkbaar dependencies
2 -- maar ook vreemd dat er in de uitleg van Dropbox zélf wordt verwezen naar Gnome, terwijl dat nu net niet in Kubuntu zit

Wie verlost mij van het kwade (en helpt mij verder)?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2020/05/12, 23:01:23 »
Ben ook wel benieuwd. Heb Dropbox nog draaien uit een eerdere install en ben via upgrades naar 20.04 gegaan (dus daar blijf ik even vanaf ;) ). Indien installeren van de indicator niet meer werkt zou je Dropbox ook nog headless kunnen draaien volgens de eerder gelinkte pagina. Daar staat voor servers maar dat gaat op de desktop natuurlijk ook prima werken. Alleen heb je dan dat icoontje niet meer in het 'systeemvak'.

Offline peer

  • Lid
Re: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2020/05/13, 08:58:49 »
Helaas, pindakaas.

Als ik dat .deb-bestand download en er rechts op klik, krijg ik inderdaad de mogelijkheid om het te installeren ("openen met installatie-pakket voor Qapt-pakket) door rechts te klikken, maar als ik dat doe, krijg ik de melding in bijlage.

1 -- er ontbreken dus blijkbaar dependencies
2 -- maar ook vreemd dat er in de uitleg van Dropbox zélf wordt verwezen naar Gnome, terwijl dat nu net niet in Kubuntu zit

Wie verlost mij van het kwade (en helpt mij verder)?

In debian testing kde heb ik dropbox gewoon kunnen installeren. Wel heb ik het in de terminal gedaan met de opdracht "sudo dpkg -i dropboxpackagenaam".  Ik weet niet waarom het met kubuntu niet lukt.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2020/05/13, 09:33:53 »
Het is in orde geraakt.

Hoe?

Als ik rechtsklikte op het .deb pakket, kreeg ik een soort standaardinstallatie-mogelijkheid (naam effe vergeten), met de foutmelding die ik hieronder gaf.

Maar toen ik een keer rechtsklikte en een ander programma "ontdekken" gebruikte, werd het zonder enig probleem geïnstalleerd.


Het heeft ermee te maken dat ik ben overgestapt van Ubuntu naar Kubuntu en dat daarin een aantal appicaties een andere naam hebben gekregen. Voor dit soort technische toestanden vind ik dat eigenlijk wel erg vervelend. Het gaat hier niet over het uiterlijk van een programma of bestand, maar écht om een louter technische aangelegenheid. Waarom dat in naam dan moet verschillen tussen Kubuntu en Ubuntu is me niet duidelijk en vind ik eigenlijk zelfs een beetje een minpunt aan "het Ubuntu-gebeuren".
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline peer

  • Lid
Re: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Reactie #7 Gepost op: 2020/05/13, 10:08:09 »
mooi dat het gelukt is.

Re: Dropbox installeren in Kubuntu 20.04: hoe?
« Reactie #8 Gepost op: 2020/05/13, 10:17:10 »
Het is in orde geraakt.

Hoe?

Als ik rechtsklikte op het .deb pakket, kreeg ik een soort standaardinstallatie-mogelijkheid (naam effe vergeten), met de foutmelding die ik hieronder gaf.

Maar toen ik een keer rechtsklikte en een ander programma "ontdekken" gebruikte, werd het zonder enig probleem geïnstalleerd.


Het heeft ermee te maken dat ik ben overgestapt van Ubuntu naar Kubuntu en dat daarin een aantal appicaties een andere naam hebben gekregen. Voor dit soort technische toestanden vind ik dat eigenlijk wel erg vervelend. Het gaat hier niet over het uiterlijk van een programma of bestand, maar écht om een louter technische aangelegenheid. Waarom dat in naam dan moet verschillen tussen Kubuntu en Ubuntu is me niet duidelijk en vind ik eigenlijk zelfs een beetje een minpunt aan "het Ubuntu-gebeuren".

Die naam verschilt omdat het niet hetzelfde programma is. De hele *buntu familie heeft dezelfde basis maar op die basis zijn verschillende dingen gebouwd.