Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geschiedenisoverzicht voor een bepaalde periode per land/regio? Waar?  (gelezen 480 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik zoek "de" geschiedenis van België voor de periode 1970-1980. Maar het had net de geschiedenis van de Balearen van 1940 tot 1975 kunnen zijn. Of de geschiedenis van Frankrijk tussen 1870 en 1914. Bestaat er zo'n soort algemene historische site waarop je deze selectiecriteria kan ingeven?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Geschiedenisoverzicht voor een bepaalde periode per land/regio? Waar?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/27, 23:41:26 »
Wat precies zoek je? Ik kan wel e.e.a. vertellen over de Gaulische tijd toen België 'Belgae' was maar wellicht ben je niet op zoek naar textuele informatie?

Offline Jenske

  • Lid
Re: Geschiedenisoverzicht voor een bepaalde periode per land/regio? Waar?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/28, 01:34:45 »
Niet zozeer iets specifiek, maar ik wil af en toe al eens verwijzen naar een historisch feit(je) in mijn (literaire) teksten. En dan is het belangrijk dat ik (bv.) de landing op de maan niet situeer in de eighties, maar wél in de sixties. Of dat de afschaffing van het apartheidsregime in Zuid-Afrika dateert van de nineties en niet van de fourties.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Geschiedenisoverzicht voor een bepaalde periode per land/regio? Waar?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/28, 10:22:47 »
Dat zou je dan toch zonder veel problemen via Google moeten kunnen vinden in bronnen als Wikipedia. Dat heeft misschien zo zijn grenzen qua betrouwbaarheid, maar meestal zijn er heel goede bronverwijzingen. Dat kost dan wel wat meer studietijd.

Het is natuurlijk ook afhankelijk van je doelgroep. Als het op hoger niveau moet zijn kom je wellicht niet onder de inspanning voor wat diepergaande studie uit. Maar dan zet je ook wat neer voor je lezers!

Succes!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021