Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpuntenmap een FLOP ????  (gelezen 18309 keer)

Steunpuntenmap een FLOP ????
« Gepost op: 2010/02/02, 12:19:32 »
Sorry dat ik dit misschien in een verkeerde thread zet hier, maar ik krijg meer en meer de impressie ( van verschillende bronnen), dat er verschillende 'vrijwilligers' op de steunpuntenmap van o.a. ubuntu.be NIET BESCHIKBAAR zijn .... :rolleyes: ... erg frustrerend voor beginners die contact willen leggen met zo iemand vind ik ... zie o.a. dit voorbeeld :
Citaat van: FLAMINGOGENT
Aan allen die antwoorden dank

Heb het onderwerp UBUNTU opgegeven.
Heb naar 4 vrijwilligers gemaild voor contact en CD-Rom, maar geen enkele geeft antwoord.

Heb dit gemeld, maar ik verkreeg per mail dat men afwist van het niet reageren der vrijwilligers en dat men daar niets kan aan doen.

!!!!!!!! ZEER COMMERCIEEL !!!!!!!!!!

En men zou willen dat UBUNTU doorbreekt ???

Dus = afgesloten onderwerp
Flamingo
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=121439

Kan daar iets aan gedaan worden ?

Offline timosha

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/02, 12:29:19 »
Dan mail naar mij ! Ik woon wel in nl maar ben afkomstig uit be.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/02, 12:51:17 »
Dan mail naar mij ! Ik woon wel in nl maar ben afkomstig uit be.
In het aangehaald voorbeeld hierboven, denk ik dat het em meer bedoeld is dat er 'fysiek' contact zou gemaakt worden met die 'beginner'... ik bedoel hiermee dat als er vrijwilligers zouden zijn, die ter plaatse bij die beginner aan huis zou komen, of vice versa die 'beginner' met zijn PC naar de vrijwilliger zou kunnen gaan... dat zou een heleboel 'problemen' kunnen oplossen denk ik...ik weet wel dat dit een 'hele karwei' zou zijn voor die vrijwilliger.... :| :rolleyes:

Offline timosha

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/02, 12:57:19 »
Ik ben gepensioneerd en heb veel vrije tijd. Als dat in Belgie is, is dat geen probleem. En als het iemand is van seniorennet.be is dat zeker geen probleem.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/02, 12:57:32 »
De Steunpuntenmap is inderdaad al geruime tijd niet meer functioneel..
Ik begrijp niets van de uitspraak 'commercieel', dat is misplaatst en belachelijk.. (Van commerciele diensten zou je juist steun moeten verwachten en niet andersom)

De steunpuntenkaart is verouderd, en het is op z'n minst erg slordig dat deze er nog zo opstaat.. Ik kan begrijpen dat dat voor beginners erg storend is..
Deze lijst is nog wel up to date en functioneel.. (De steunpunten hierop zijn dus echt steunpunten.. Daar kan je ook hulp van verwachten)
http://steunpunten.wordpress.com/

Meestal kan je inderdaad fysiek contact opnemen met het steunpunt..

Overigens is Arie ook nog steunpunt, alleen hij heeft besloten onafhankelijk van Ubuntu-nl door te gaan. (Hij is dan ook 'Linux steunpunt')
http://ariedejonge.wordpress.com/linux/
« Laatst bewerkt op: 2010/02/02, 13:21:56 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/02, 13:06:36 »
De Steunpantenmap is inderdaad al geruime tijd niet meer functioneel..
Ik begrijp niets van de uitspraak 'commercieel', dat is misplaatst en belachelijk.. (Van commerciele diensten zou je juist steun moeten verwachten en niet andersom)

De steunpuntenkaart is verouderd, en het is op z'n minst erg slordig dat deze er nog zo opstaat.. Ik kan begrijpen dat dat voor beginners erg storend is..
Deze lijst is nog wel up to date en functioneel.. (De steunpunten hierop zijn dus echt steunpunten.. Daar kan je ook hulp van verwachten)
http://steunpunten.wordpress.com/

Meestal kan je inderdaad fysiek contact opnemen met het steunpunt..

Overigens is Arie ook nog steunpunt, alleen hij heeft besloten onafhankelijk van Ubuntu-nl door te gaan. (Hij is dan ook 'Linux steunpunt')
http://ariedejonge.wordpress.com/linux/

Hij is niet up to date ik sta er nog tussen en ik heb me afgemeld.
Maar ik kan begrijpen dat een beginner hier niet vrolijk van word als er niet gereageerd word, een zeer slechte zaak en is het goed dat er een blog is met steunpunt adressen die wel actief zijn.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/02, 13:08:33 »
Hij is niet up to date ik sta er nog tussen en ik heb me afgemeld.

Pfff, da's lekker dan. :rolleyes:
Hebben we niemand die die dingen bijhoud? Zoveel moeite is dat toch niet?

Of zou er misschien een soort wiki-systeem moeten komen, want zoals het nu is kan het echt niet hoor..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/02, 13:12:29 »
De Nederlandse steunpuntenkaart op deze site is pas toch nog bijgewerkt?
Of moet dat nog steeds gebeuren...

Ik denk dat een wiki of blog oid ook geen oplossing is. Het probleem is dat die bijgehouden moet worden.
En dat is ook precies het probleem met de normale steunpuntenkaart: niemand houdt hem bij.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/02, 13:15:41 »
sorry vergeten :)

bijgewerkt nu.

en idd er moest een betere oplossing komen, deze blog is puur gemaakt als tijdelijk hulpmiddel maar dit duurt alweer te lang.
maar er schijnt aan gewerkt te worden aan de "echte" kaart, ik weet alleen niet wie en wat en hoe het ermee staat.

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/02, 13:20:40 »
De Nederlandse steunpuntenkaart op deze site is pas toch nog bijgewerkt?
Of moet dat nog steeds gebeuren...

Ik denk dat een wiki of blog oid ook geen oplossing is. Het probleem is dat die bijgehouden moet worden.
En dat is ook precies het probleem met de normale steunpuntenkaart: niemand houdt hem bij.

Dat is natuurlijk het voordeel van een wiki, deze wordt gemakkelijker bijgehouden.
Iemand kan zichzelf namelijk uitschrijven.

Probeer eens naar Ondersteuning (rechtsbovenaan) en dan naar de kaart te gaan..

Verder denk ik dat de site duidelijker moet verwijzen naar het forum (ergens op de voorpagina ofzo), daar wordt namelijk een enorm aanbod aan steun geleverd ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/02, 13:22:20 »
De Nederlandse steunpuntenkaart op deze site is pas toch nog bijgewerkt?
Of moet dat nog steeds gebeuren...

Ik denk dat een wiki of blog oid ook geen oplossing is. Het probleem is dat die bijgehouden moet worden.
En dat is ook precies het probleem met de normale steunpuntenkaart: niemand houdt hem bij.

Dat is natuurlijk het voordeel van een wiki, deze wordt gemakkelijker bijgehouden.
Iemand kan zichzelf namelijk uitschrijven.
Dat kan met de huidige kaart toch ook al? Gewoon even een vinkje zetten of weghalen in je profiel...

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/02, 13:28:44 »
Dat kan met de huidige kaart toch ook al? Gewoon even een vinkje zetten of weghalen in je profiel...

Echt waar? Mijn fout dan... nooit geweten ;)
Dan is inderdaad het probleem dat het niet wordt bijgehouden.

Ik sta zelf bewust niet aangeschreven als steunpunt omdat ik van mening ben dat ik daar gewoon geen tijd voor heb.. (Helemaal aangezien ik geen auto heb (ben 16 jaar) en ook nog thuis woon is fysiek contact erg lastig) Bovendien ben ik bang dat ik zo'n taak zal verwaarlozen.
Ik laat de taak van steunpunt dus voolopig maar over aan de mensen met meer mogelijkheden (en met meer vakkennis)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/02, 13:48:18 »
Er zou een systeem moeten komen, waarbij iedereen zich maar kan aanmelden voor een beperkte tijd,
na deze tijd zou iedereen automatisch afgemeld moeten worden, tenzij iemand het verlengd voor een nieuwe periode.
Alleen op deze manier is een lijst zonder veel mankracht redelijk up- to date te houden.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/02, 13:52:44 »
Er zou een systeem moeten komen, waarbij iedereen zich maar kan aanmelden voor een beperkte tijd,
na deze tijd zou iedereen automatisch afgemeld moeten worden, tenzij iemand het verlengd voor een nieuwe periode.
Alleen op deze manier is een lijst zonder veel mankracht redelijk up- to date te houden.
Klopt, en de huidige Nederlandse en Belgische kaart helemaal wissen nu en gewoon terug opnieuw beginnen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/02, 13:54:59 »
als CC kan ik zeggen dat ik het meerdere keren heb aangekaart maar de middelen niet heb om er iets aan te doen.

de oplossing moet echt van hogerop komen femke.

Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/02, 14:04:29 »
Wie heeft daar dan wel bevoegdheden voor bij Ubuntu-nl?

Volgens mij ligt dat toch bij de mensen uit dit lijstje:
http://ubuntu-nl.org/ubuntunl/wieiswie

Ik begrijp dat niet iedereen dezelfde bevoegdheden heeft, maar zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn om tenminste een tijdelijke oplossing te verzinnen?
(Even een goed bijgehouden pagina op de officiele site zetten ipv de kaart. Een simpele pagina met een lijstje steunpunten kan iedereen wel maken, de truc is om dit bij te houden.. Als dit tijdelijk is kan daar toch wel iemand voor aangewezen worden?)

Het kan natuurlijk niet als je beginners doorverwijst naar steunpunten die niet bestaan, haal dan tenminste die kaart even weg.
Aangezien het meerendeel op die kaart niet actief is doet het meer kwaad dan goed..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/02, 14:17:06 »
Zover ik begrepen heb uit het log van de vorige meeting zou daar daar iemand mee aan de gang gaan ( weet zo snel niet meer wie ) maar is dit dus blijkbaar nog niet gebeurd.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Dave

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/02, 15:00:38 »
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/gezocht-steunpunt-ruurlo/
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/steunpunt-gezocht/msg294388/?topicseen#msg294388

Kunt het beter opheffen.
Heb meer vertrouwen in de adressen op het blog. Zijn er alleen nog niet erg veel.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #18 Gepost op: 2010/02/02, 15:01:34 »
Even een kleine uitleg:
Om bij de database van de steunpuntenkaart te komen, moet je op systeem niveau toegang hebben tot de database van het systeem.
Slechts een paar mensen mogen dat, dan komt de vraag wie kan met deze database over weg.
Ander punt is de privacy v.w.b. het sturen van email, dit kan als spammen worden gezien.

Misschien moeten we de weg van de minste weerstand nemen en gewoon alles en iedereen verwijderen,
maar ook dan kan niet het hele team erbij.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #19 Gepost op: 2010/02/02, 15:25:55 »
Even een kleine uitleg:
Om bij de database van de steunpuntenkaart te komen, moet je op systeem niveau toegang hebben tot de database van het systeem.
Slechts een paar mensen mogen dat, dan komt de vraag wie kan met deze database over weg.
Ander punt is de privacy v.w.b. het sturen van email, dit kan als spammen worden gezien.

Misschien moeten we de weg van de minste weerstand nemen en gewoon alles en iedereen verwijderen,
maar ook dan kan niet het hele team erbij.......

Dit zou swat toch gaan doen zover ik het terug lees in de log ???
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Tom

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #20 Gepost op: 2010/02/02, 16:47:51 »
Ja zo had ik het ook begrepen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline timosha

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #21 Gepost op: 2010/02/02, 17:08:48 »
Ping Pong?
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


DarkEra

  • Gast
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #22 Gepost op: 2010/02/02, 18:31:50 »
Eind 2008/Begin 2009 was er al eens een voorstel gedaan om iedereen eens te gaan mailen, dat is wat mij nog bij staat van dat gedoe. Dat dit na 1 jaar of langer nog steeds alleen maar geklets in de lucht is, een terugkerend feit/probleem en niet wordt aangepakt, laat gewoon zien dat men totaal geen interesse meer heeft in de Ubu NL club.

Het "schip" dobbert nog steeds maar wat rond. De oprichter/baas/beheerder van Ubuntu NL is al zeer lange tijd in geen velden of wegen te bekennen. Werk druk, privé leven enzovoort kan en is een gegeven feit dat men dan niet altijd aanwezig kan zijn en wordt ook niet kwalijk genomen maar helemaal je snuit niet meer laten zien is een tweede.
Dat is Dennis tot zover.

SWAT zou zoveel zaken oppakken waaronder dit van de steunpunten. SWAT is ook 1 van de leiders/beheerders van Ubuntu NL maar laat z'n gezicht ook niet meer zien omdat hij geen forum-mens is zoals hij zelf aangegeven heeft, een tweede punt waarom hij zich verder afzijdig houd is de negativiteit op het forum, het oeverloze gezeur, gezaag en geklaag van sommigen en hij heeft het zelf ook druk met werk zegt hij.

Dan denk ik op een bepaald moment van: Oké zo kan het niet verder, ik wijs iemand anders aan die dit kan oppakken.

Maar goed, zo zijn er nog een aantal zaken die zijn blijven liggen en waar nooit meer naar omgekeken wordt etc etc. Veranderen zal het nooit en te nimmer niet.
That's all...

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #23 Gepost op: 2010/02/02, 19:26:19 »
Het jammere van dit soort reacties is dat men verwacht van een groep vrijwilligers wat men niet verwacht van bedrijven...

Het gaat hier om een groep mensen die een ideeel doel hebben en andere mensen willen helpen.. maar dat er iets fout kan gaan of dat er dingen blijven liggen omdat heel veel moet gebeuren dat schijnt dat niet te kunnen, dat terwijl ik geen bedrijf ken waar niks blijft liggen.. overal liggen zaken die aangepakt moeten worden, vaak ook nog wel enkele belangrijke zaken.. Waarom schijnt dit in een organisatie als deze niet te kunnen. Ik zie hierin ook wel dat er iets moet gebeuren. Maar de mensen die het willen oppakken hebben geen tijd en andere mensen doen het niet.. Dus het komt op een padstelling terecht. Een goede oplossing zal waarschijnlijk toch geprogrammeerd moeten worden, maar er is tegenwoordig nog maar 1 persoon die beheer doet en die moet ook zijn tijd verdelen tussen de vele dingen die hij doet.

Het is leuk om te zeggen dat iemand anders dat moet oppakken maar dan verschijnt het volgende probleem... maar wie dus??

Voordat iemand hierop aangesproken voelt mijn excusus maar het stoort mij dat iedereen verwacht dat het allemaal perfect gaat hier.. en daarom moest ik dit even van mij afschrijven/typen.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline timosha

  • Lid
Re: Steunpuntenmap een FLOP ????
« Reactie #24 Gepost op: 2010/02/02, 19:37:25 »
Iemand post een klacht uit een Belgisch forum. Ik bied aan om ondersteuning te leveren en zelfs huisbezoeken af te leggen.

En dan, en dan breekt er een discussie uit waar men in de Tweede Kamer jaloers zou op zijn. God en Klein Pierke ventileert zijn mening, al dan niet terzake dienend, en uiteindelijk zijn wij geen stap verder met die ondersteuning ???

"O Tempora, O Mores"
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.