Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vlc happerend beeld en bij streaming gekke kleuren  (gelezen 1705 keer)

Bassos

  • Gast
vlc happerend beeld en bij streaming gekke kleuren
« Gepost op: 2007/11/03, 16:42:27 »
Hoi,

Ik heb net VLC geinstalleerd volgens de nieuwe multimedia handleiding op de nederlandse documentatie.

Alleen als ik een bestand lokaal van mijn pc afspeel dan hapert het beeld.

Tweede probleem geeft ie bij streaming video's (bv uitzendinggemist) een gekleurde balk in beeld weer.

Heeft iemand een oplossing voor één van deze problemen of beide?

deadheron

  • Gast
vlc happerend beeld en bij streaming gekke kleuren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/04, 00:00:29 »
Is dat als compiz aan staat? Dan kan dat namelijk goed kloppen. Dan moet je de Video Uitvoer even op X11 zetten. Dat doe je in Instellingen -> Preferences, dan onder Video klik je op Uitvoer modules. Dan daaronder Geavanceerde instellingen aanzetten en de uitvoer veranderen naar X11.

vlc happerend beeld en bij streaming gekke kleuren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/04, 00:59:30 »
Vond hier deze goede raad, want vlc geeft bij mij ook problemen...
Heb wel gemerkt dat om de meeste opties terug te vinden, je weer op die kleine driehoekjes vooraan moet klikken, zoals in bestandsbeheer (of zoals bij het kiezen van je toetsenbord  ;)  )
Heb hier en dar wat veranderd, vooral die uitvoer naar X11.  Dadelijk eens testen op de testsite van Linspire, aanbevolen door het Nederlands documentatieteam.

Beetje reclame maken, mag wel.  Die mensen werken daar heel hard aan ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Bassos

  • Gast
vlc happerend beeld en bij streaming gekke kleuren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/04, 17:39:50 »
Citaat van: deadheron
Is dat als compiz aan staat? Dan kan dat namelijk goed kloppen. Dan moet je de Video Uitvoer even op X11 zetten. Dat doe je in Instellingen -> Preferences, dan onder Video klik je op Uitvoer modules. Dan daaronder Geavanceerde instellingen aanzetten en de uitvoer veranderen naar X11.
Hoe verander ik de uitvoer naar X11, moet ik dan iets aanvinken ofzo?

Offline jw

  • Lid
vlc happerend beeld en bij streaming gekke kleuren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/05, 10:27:49 »
Ik kreeg ook in VLC bij video's gekke vlekken en kleuren, via epiphany. Als ik de zelfde pagina bezoek met Firefox was het beter.

deadheron

  • Gast
vlc happerend beeld en bij streaming gekke kleuren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/05, 18:32:18 »
Citaat van: Bassos
Citaat van: deadheron
Is dat als compiz aan staat? Dan kan dat namelijk goed kloppen. Dan moet je de Video Uitvoer even op X11 zetten. Dat doe je in Instellingen -> Preferences, dan onder Video klik je op Uitvoer modules. Dan daaronder Geavanceerde instellingen aanzetten en de uitvoer veranderen naar X11.
Hoe verander ik de uitvoer naar X11, moet ik dan iets aanvinken ofzo?
ehh.. dat heb ik helemaal ingetypt :)

Bassos

  • Gast
vlc happerend beeld en bij streaming gekke kleuren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/07, 15:16:10 »
Dat snap ik allemaal en kan ik ook wel vinden. Alleen de volgende zin:

"Dan daaronder Geavanceerde instellingen aanzetten en de uitvoer veranderen naar X11."

Ik zie nergens iets in dit scherm waar ik de uitvoer kan veranderen naar X11