Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stilstaand beeld om de paar seconden?  (gelezen 487 keer)

Offline jerquin

  • Lid
Stilstaand beeld om de paar seconden?
« Gepost op: 2012/10/21, 09:54:59 »
Hallo, sinds vrijdag heb ik mijn Ubuntu geüpdatet naar 12.10. zeer tevreden maar allen doet een probleempje zich voor als ik een film afspeel van mijn HDD dan krijg ik om de paar seconde een stilstaan beeld en gaat daarna gewoon weer verder. Alleen naar een paar films zo gekeken te hebben word je er toch wel een beetje simpel van. Ik speel de films af met VLC Mediaplayer maar het probleem doet zich ook voor bij andere mediaplayers. Ik hoop dat iemand mij hier voor de oplossing kan geven. Alvast bedankt.

Re: Stilstaand beeld om de paar seconden?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/21, 11:36:16 »
Ubuntu Softwarecentrum --> Bewerken --> Softwarebronnen --> tabblad Extra stuurprogramma's



Kijk of daar de 'proprietary' driver geïnstalleerd staat. Indien nee, installeer die en herstart je computer. Indien ja, verwijder hem dan en installeer hem opnieuw en herstart je computer. Lost dat het probleem op? :)

Re: Stilstaand beeld om de paar seconden?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/21, 11:41:30 »
[offtopic] Vistaus, welke desktop is dat daar in de achtergrond ? Lijkt wat op een mix van KDE en Gnome3 of zie ik het fout ? [/offtopic]
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Stilstaand beeld om de paar seconden?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/21, 14:00:00 »
Dat is Elementary OS Luna (DE daarvan is Pantheon) :)

Offline jerquin

  • Lid
Re: Stilstaand beeld om de paar seconden?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/21, 17:01:40 »
het probleem doet zich voor dat 'extra softwareparketten' niet meer standaard staat in de de systeeminstellingen staat en heb 'm toen de gedownload in het softwarecentrum maar kan 'm niet terug vinden op de pc dus kom nu niet verder. De 'proprietary' driver is idd niet geinstalleerd, dat wilde ik gaan doen. Enig idee hoe ik het nu kan oplossen?????

Offline jerquin

  • Lid
Re: Stilstaand beeld om de paar seconden?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/21, 17:08:47 »
Sorry ik bedoel ipv Extra software progamma extra stuurprogamma.