Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FN-keys sony vaio FS285B  (gelezen 866 keer)

FN-keys sony vaio FS285B
« Gepost op: 2007/01/31, 21:13:11 »
Ik krijg mijn FN-keys maar niet geconfigureerd.
Heb al verschillende HOW-TO's gevolgd, maar nog steeds geen resultaat.
Als ik een toetsencombinatie probeer met de FN-key, dan gebeurt er totaal niets.
Iemand een idee?

Zou dit graag werkend krijgen want nu staat windows er enkel op voor als ik op een extern scherm wil kijken.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
FN-keys sony vaio FS285B
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/01, 00:41:31 »
Extern scherm activeren is zoiezo een softwarematige toepassing die momenteel niet mogelijk is binnen X.org in linux. Althans niet on-the-fly, dat wil zeggen dat je niet zomaar ineens een 2de scherm kan aansluiten en activeren zoals dat in Windows wel kan.

Dit is 1 van de dingen die ik ook nog mis in X.org!

Dit probleem zal echter opgelost worden bij de release van X.org 7.3 -- Wanneer dit zal zijn weet ik ook niet, ik denk een kwestie van maanden. X.org 7.3 wordt wel stukken beter dan de huidige X.org volgens Keith Packard. Geen gepruts meer met xorg.conf!

Feisty Fawn, de Ubuntu versie die in april 2007 uitkomt, zal nog steeds geen X.org 7.3 hebben, maar de versie die volgt op Feisty Fawn waarschijnlijk wel! :) (oktober 2007) Althans zo staat het gepland. De release van X.org 7.3 schijnt namelijk tussen Ubuntu Feisty Fawn en de volgende Ubuntu release te vallen, naar schatting.

Nu, dit was terzijde! Functietoetsen zijn nog een aparte kwestie. Probeer in ieder geval eerst of je het externe scherm kan aansluiten en dan gewoon de X server herstarten.. Kijken of hij dan het externe scherm wel kan vinden. Als je een extra brede desktop wil ofzo zal je met Xinerama ofzo moeten werken, maar ik veronderstel dat je nu gewoon een externe monitor wil gebruiken om op te werken. Gewoon inpluggen die monitor en X herstarten dus. ctrl+alt+backspace

Lukt dat? Ik weet dat het wat omslachtig is. Keith Packard moet opschieten met X.org 7.3! :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

FN-keys sony vaio FS285B
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/01, 11:32:40 »
Mijn extern scherm werkt.
Bedankt voor de uitleg.