Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Open Week, Nederlandse simultaanvertaling?  (gelezen 992 keer)

Ubuntu Open Week, Nederlandse simultaanvertaling?
« Gepost op: 2010/03/30, 19:00:18 »
Van 3 tot 7 mei 2010 is de aankomende Ubuntu OpenWeek, een week waarin er verschillende sessies op IRC worden gehouden voor Ubuntu gebruikers.
Volgens de wiki:
Citaat
Ubuntu Open Week is a series of online workshops where you can:
  • learn about the Ubuntu landscape
  • talk to some of the key developers from the Ubuntu project
  • find out about the Community and its relationship with Canonical

Er is in ieder geval een geval een groep mensen die tijdens de sessie live gaat vertalen naar het Spaans en ik dacht dat het misschien ook wel een goed idee zou zijn om dit in het Nederlands te toen. Dit houdt in dat we in #ubuntu-classroom-nl tolken voor #ubuntu-classroom en dat mensen in #ubuntu-classroom-nl-chat vragen zouden kunnen stellen. (Er komt geen #ubuntu-classroom-chat-nl, we gaan natuurlijk het geklets niet vertalen. ;)).

Ik zou wel willen vertalen, maar ik kan het natuurlijk niet alleen. Wat er nodig is zijn vertalers en aandacht. Er moet natuurlijk wel iemand luisteren. We zouden eventueel webchat kunnen gebruiken, of Lernid.

Voorgesteld programma https://wiki.ubuntu.com/UbuntuOpenWeek/Prep
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu Open Week, Nederlandse simultaanvertaling?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/03, 19:40:27 »
Yep ik wil zeker meedoen. (via lernid)

Re: Ubuntu Open Week, Nederlandse simultaanvertaling?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/04, 14:14:32 »
Cumules is goed in vertalen ;)

Re: Ubuntu Open Week, Nederlandse simultaanvertaling?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/05, 22:01:59 »
Yep ik wil zeker meedoen. (via lernid)
Via Lernid? Hoe? We zouden kunnen vragen of ze een "Ubuntu OpenWeek NL" item willen toevoegen aan de lijst met events, is dat wat je bedoelde?

Trouwens, een correctie van mijn eerste post: er komt geen live-vertaling in het Spaans, maar er wordt een aparte week gehouden, in het Spaans. Deze week krijgt aparte sessies met tijden die geschikt zijn voor Latijns-Amerika; Ubuntu is redelijk populair daar.

Ik denk niet dat het haalbaar is om een hele week vol te krijgen in het Nederlands. Bovendien is Ubuntu ook iets groter in het Spaanse taalgebied, dat zelf ook weer een klein beetje groter is dan het Nederlandse taalgebied.

Denken we dat we genoeg 'luisteraars' zullen krijgen om de moeite te gerechtvaardigen? De tijden -- 17.00 tot 23.00 CEST -- zijn in ieder geval geschikt, de meeste mensen zullen dan wel thuis van het werk zijn. Maar we zullen wel flink wat reclame moeten maken.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!