Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe moet ik updaten naar Gutsy?  (gelezen 647 keer)

eikelmuis

  • Gast
Hoe moet ik updaten naar Gutsy?
« Gepost op: 2007/10/05, 14:37:34 »
Hallo Allemaal.

Ik heb nu 7.04 en bij heb instaleren heb ik 3 partities aangemaakt waaronder ook een Home partitie nu wil ik straks de nieuwe versie 7.10 instaleren (final releas) maar hoe doe ik dat zonder mij Home partitie te kille.
Kan iemand mijn dit uitleggen.

Rob

Hoe moet ik updaten naar Gutsy?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/05, 14:48:59 »
Hoi Rob,
Volgens mij is dat niet zo heel moeilijk - in jouw geval zeker niet ;)
Als ik het goed lees, heb je /Home op een aparte partitie gezet.
Mooi :D Er kan nu bijna niets verkeerd gaan!
Toch zou ik een backup maken van je home-partitie. Mocht er onverhoopt iets mis gaan, heb je tenminste een kopie. Maar in principe kan het niet fout gaan.

Je kunt nu twee opties hanteren:
- 7.04 gaat via de Update Manager zelf aangeven, dat je kunt upgraden naar Gutsy 7.10 - als je doet wat hij vraagt, gaat de rest volgens mij vanzelf :)
- Als je liever een schone install doet: download de iso van je gading, brand het als iso op een schijfje en installeer versie 7.10 in de partitie waar je nu 7.04 hebt staan. Bij de installatie moet je dan wel aangeven, waar je /Home staat.
In plaats van een schijf te branden, kun je natuurlijk ook de officiele cd aanvragen.

Volgens de kenners moet het via de automatische weg heel goed gaan.
Enkelen hebben liever een schone installatie.
Kwestie van persoonlijke voorkeur dus.

Succes ermee.

eikelmuis

  • Gast
Hoe moet ik updaten naar Gutsy?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/08, 16:12:14 »
Citaat van: sisosteven
- Als je liever een schone install doet: download de iso van je gading, brand het als iso op een schijfje en installeer versie 7.10 in de partitie waar je nu 7.04 hebt staan. Bij de installatie moet je dan wel aangeven, waar je /Home staat.
Waar of hoe geef ik dat aan waar mijn  /Home staat, moet ik bv de partitie formateren waar 7.10 komt te staan of gaat dat automatisch het klinkt dom maar ik vraag het maar voordat ik mijn systeem naar de klote help?

Ja dit is nieuw voor mij ,voorheen deed ik een totale schone install en moest ik dus alles opnieuw instellen maar daar wil ik nu vanaf.
Rob