Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 12.04 LTS  (gelezen 532 keer)

Offline baptist

  • Lid
ubuntu 12.04 LTS
« Gepost op: 2012/07/28, 10:23:57 »

Op mijn desktop staat Ubuntu 10.04 Lucid maar daar heb ik problemen met het openen van films o.a. Youtube.
Het forum adviseerde enkele weken geleden om een nieuwe versie te gebruiken. Op mijn laptop heb ik nu Ubuntu 12.04 LTS gezet.
Om te zeggen, dat ik daar nu blij mee ben, neen. Het bureaublad is compleet anders en het overzichtelijke op de
versie 10.04 ( zie schermafdruk ) ben ik volledig kwijt. Bestaat de mogelijkheid om de nieuwe versie 12.04 te gebruiken
met de oude bureaublad format van 10.04 ?

Baptist

Re: ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/28, 10:32:21 »
Kijk hier eens colgens mij als je dit installeerd kan je hem omzetten met het opstarten naar gnome.

https://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Installeer-gnome-session-fallback-erbij

Greetz Gummie O0 O0
Dying is easy........It's Living I'm scared of....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/28, 11:02:08 »
.... en ook dit is een mogelijkheid:
https://sites.google.com/site/computertip/alternatief

Re: ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/28, 11:11:28 »
Het is een kwestie van wennen ;) GNOME Fallback is een inferieure vervanging van GNOME 2 en raad ik ten zeerste af (veel te veel werk om dat fatsoenlijk aan de praat te krijgen). Installeer 10.04 terug, gebruik Xubuntu of Mint.

Offline Dave

  • Lid
Re: ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/28, 11:31:57 »
Het is een kwestie van wennen ;) GNOME Fallback is een inferieure vervanging van GNOME 2 en raad ik ten zeerste af (veel te veel werk om dat fatsoenlijk aan de praat te krijgen). Installeer 10.04 terug, gebruik Xubuntu of Mint.

niks geen probleem mee en lees nu voor het eerst dat het inferieur zou zijn....
En wil helemaal niet wennen aan iets wat ik als onprettig ervaar.

Re: ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/28, 13:57:43 »
Het is een kwestie van wennen ;) GNOME Fallback is een inferieure vervanging van GNOME 2 en raad ik ten zeerste af (veel te veel werk om dat fatsoenlijk aan de praat te krijgen). Installeer 10.04 terug, gebruik Xubuntu of Mint.

niks geen probleem mee en lees nu voor het eerst dat het inferieur zou zijn....
En wil helemaal niet wennen aan iets wat ik als onprettig ervaar.
Dan heb je een probleem, want Ubuntu wijzigt haar koers niet meer de komende jaren.

Het is inferieur, omdat het ogenschijnlijk een GNOME 2-achtige interface aanbiedt, maar elementaire functies als ALT+TAB mist, bugs bevat die niet worden opgelost (misplaatste kleuren in het paneel) en het hoogst onwaarschijnlijk is dat het nog voor lange tijd wordt onderhouden, net als Unity 2D dat wordt afgestoten.

Re: ubuntu 12.04 LTS
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/28, 15:16:56 »
Het probleem daarin is dat GNOME Fallback maar 1 developer heeft. Zodra die dev om wat voor reden dan ook het onderhoud staakt dan zit de gebruiker met de gebakken peren.