Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Garageband?  (gelezen 2112 keer)

Garageband?
« Gepost op: 2016/12/27, 14:02:59 »
Bij m'n dochter zag ik Garageband, een programma waarmee je muziekstukken kunt maken.
Dat zou ik ook wel willen, maar ik heb geen Apple-achtige computer.
Mijn vraag: is er iets dergelijks voor Linuxmint? Of op een Samsong Galaxy tablet?
Mag ook Windows zijn (draaiend in VirtualBox)
Wie heeft tips?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Garageband?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/27, 15:51:57 »
LOL. Ga je ook een studio draaien zoals ik?

En ik zou het lekker bij linux houden als ik jou was. Al die muziekstudio software draait hartstikke stabiel.
Je zou zelfs een complete ubuntu-studio kunnen installeren. Zelf deed ik dat niet maar selecteerde ik gewenste proggies onder standaard ubuntu.

Wat ga/wil je er mee doen?? (belangrijk voor gerichte antwoorden en adviezen).
Wat voor muziek wil je gaan maken?

Vraag maar raak. Ik help je wel op weg.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore


Re: Garageband?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/27, 16:47:01 »
Ooooooo. Vergeet ik helemaal het inhoudelijke deel.

Ardour DAW als je 'echt muziekgeluid' gaat verwerken. Als je echt serieus muziek wilt gaan produceren kun je naar mijn mening niet zonder Ardour.
Qtractor DAW als je meer met midi wilt doen.
Hydrogen als je drums op pianoroll wilt componeren.
LMMS/Rosegarden als je drums aangevuld met meer instrumenten op pianoroll wilt componeren, eventueel m.b.v. midi.
Audacity voor simpele opname's en bewerkingen. Waar simpel meer gelezen moet worden als 'eenvoudige verwerking naar hoogwaardige kwaliteit en resultaten'. Audacity is nog steeds een door mij veelgebruikt programma. Als het simpel blijft Audacity en als het uitgebreidere gaat worden dan al snel Ardour.
QjackCtl om alle (meeste) audiosoftware te koppelen en te laten samenwerken.

Dit is een korte selectie van de meest gangbare programma's. Er zijn nog veel meer opties.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Garageband?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/30, 11:05:24 »
Dankjewel.
Maar de letters op deze sites zijn voor mij te klein; ik kan ze niet lezen, dus ik zie er maar van af
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

DarkEra

  • Gast
Re: Garageband?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/30, 11:14:31 »
Je kan met je web browser ook in en uit zoomen om het te lezen op de sites, dus dat lijkt me toch geen probleem?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Garageband?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/12/30, 11:23:48 »
Hoi Old Man,

Druk Ctrl in en draai er dan op los met je muiswieltje voor vergroten en de andere kant op voor verkleinen. Werkt geweldig!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Garageband?
« Reactie #8 Gepost op: 2016/12/30, 19:31:42 »
Ardour, IMMS, QJackRcD, Audacity, om er maar enkele te noemen, hebben niet een menu dat met Ctrl + wieltje kan worden gemanipuleerd.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Garageband?
« Reactie #9 Gepost op: 2016/12/30, 19:37:55 »
Hoi Old Man,

Je had het toch over sites met te kleine letters? Dat bedoelde ik.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Garageband?
« Reactie #10 Gepost op: 2016/12/31, 00:10:00 »
 =D

Scherm-letters groter instellen? Groter scherm kopen?
Zo veel beeld neemt audacity toch niet in dacht ik.
« Laatst bewerkt op: 2016/12/31, 00:11:49 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore