Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 9.10: kan geen gateway invullen  (gelezen 1173 keer)

Offline Retort308

  • Lid
9.10: kan geen gateway invullen
« Gepost op: 2010/02/16, 12:22:29 »
Hoi Allemaal.
Op mijn laptoppie met windows 7 nu (vanuit windows, wat aardig) Ubuntu 9.10 geinstalleerd.
Gaat erg vanzelfsprekend.
Ben newbe, maar d8 ik toch niet met netwerken.

Bij het instellen van mijn netwerkkaartje (ik geloof dat dat eth0 heet) vul ik  alles handmatig in.
Hier in huis draait een netwerk met vaste ipadressen vanwege een NAS.
Alles kan ik invullen (range 192.168.1.x) Net zoals alle andere pc's hier in huis met mask 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1
Dat is namelijk het adres van mijn router.

Echter, ik kan die gateway wel invullen, maar Ubuntu onthoudt dat niet. Ik kom dus niet verder.
Hoe zit dat? ???
Want, (en dat is geen dreigement) geen netwerk of internet, dan ook geen Ubuntu. En dat zou ik jammer vinden als experiment. :o

wie heeft er ooit van ziets vreemds gehoord?

Grtz. FRans

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: 9.10: kan geen gateway invullen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/16, 12:37:32 »
Ik zou niet zo weten waar dat aan ligt. Misschien helpt deze link: http://www.ubuntugeek.com/how-to-set-a-static-ip-address-in-ubuntu-810-intrepid-ibex.html
succes ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Retort308

  • Lid
Re: 9.10: kan geen gateway invullen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/16, 13:32:12 »
Ben nu zover dat hij i.p.v. mijn gewenste 192.168.1.1 nu bij saven zelf invult : 0.0.0.0
Dit bewerkstelligt dat hij verbonden is met het netwerk. Vreemd, maar toe maar. Nu proberen met de dns gegevens.
Zlef gebruikt ik de dns servers van google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4, maar daar kom ik het internet niet mee op.
ff zoeken naar die van ziggo dus, ik houd je op de hoogte.

Offline Retort308

  • Lid
Re: 9.10: kan geen gateway invullen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/16, 19:21:23 »
Ik zou niet zo weten waar dat aan ligt. Misschien helpt deze link: http://www.ubuntugeek.com/how-to-set-a-static-ip-address-in-ubuntu-810-intrepid-ibex.html
succes ;)


Nou, hij verandert ook steeds het net het subnetmask in 255.255.0.0 in plaats van 3x255
Dat schiet niet op. Zal wel aan de installatievorm liggen.

Heb nu Ubuntu op een oude stand-alone geinstalleerd, en nu werkt het.

Wat mij betreft kan er een slotje op.